Gå til innhold
  • Bli medlem

Regler for temaklasse LU2009 - Afrika


Anbefalte innlegg

Her kommer reglene. De har jeg laget helt sjøl, med bare litt hjelp fra fattern.

 

1. Dette skal være gøy.

2. Tema er Afrika. Forbindelsen til tema skal være umiddelbart forståelig. Hvis det ikke er umiddelbart forståelig må man forklare dette på en lapp.

3. Modellen skal bygges ferdig innen LU2009.

4. Modellen må gjerne være påbegynt, men ikke ferdigstilt før 2. mars 2008. Altså før annonseringen av temaklassen.

5. Modellene blir stilt ut i en separat klasse. Det skilles ikke mellom standard, avansert eller alder på deltaker.

6. Selvfølgelig vektlegges det byggetekniske, men også originalitet og fantasi er viktige faktorer. Ta'n gjerne helt ut.

7. Dette skal være gøy.

 

Tror ikke det trengs noe mer. Fikk alle med seg at det skal være gøy?  :thumb:

 

Mvh

N'Kyrre

Nestformann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Bottolf i gang, utbrendte Unimog, gamle Landcruisere fra Ecsi og andre snåle kjøretøyer er jo daglig kost i afrika... Jimmy flintstone figurene får få på seg litt skosverte, og slankes litt ;D Dette blir morro. Kunne tenke meg en scene med trafikk kork der det hersker total forvirring rundt det meste. Dette løses på følgende med diplomati  av misjonær Bottolf fra Ipms nødhjelp Raud krossen Noreg. , og kanskje en figur som likner Anders  :D;D:D fra NRK. Foresten kan damene se ut slik som i National Geographics magasinet ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at den stiller i vanlig klasse i tillegg til at den og konkurrerer i Tema klassen?  Alle Tema modellene grupperes sammen for "maximum visual impact", men om man bygger en bil fra Paris-Dakar rallyet, saa stiller den og i loepsbil klassen. Med dommerdoemming, saa boer det ikke vaere noe problem aa faa de til aa sveipe blikket over temaklassen og.  Som regel har vi ikke vaert bortskjemte med deltakelse i temaklasser, saa jeg tviler paa at problemet blir saerlig stort:)

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at den stiller i vanlig klasse i tillegg til at den og konkurrerer i Tema klassen?  Alle Tema modellene grupperes sammen for "maximum visual impact", men om man bygger en bil fra Paris-Dakar rallyet, saa stiller den og i loepsbil klassen. Med dommerdoemming, saa boer det ikke vaere noe problem aa faa de til aa sveipe blikket over temaklassen og.  Som regel har vi ikke vaert bortskjemte med deltakelse i temaklasser, saa jeg tviler paa at problemet blir saerlig stort:)

 

Jens

Negative. Ikke denne gangen. Klassen stiller som egen klasse. Hva man gjør med modellen i senere konkurranser er ellers likegyldig.  :thumb:

 

Kyrre Amin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Bottolf i gang, utbrendte Unimog, gamle Landcruisere fra Ecsi og andre snåle kjøretøyer er jo daglig kost i afrika... Jimmy flintstone figurene får få på seg litt skosverte, og slankes litt ;D Dette blir morro. Kunne tenke meg en scene med trafikk kork der det hersker total forvirring rundt det meste. Dette løses på følgende med diplomati  av misjonær Bottolf fra Ipms nødhjelp Raud krossen Noreg. , og kanskje en figur som likner Anders  :D;D:D fra NRK. Foresten kan damene se ut slik som i National Geographics magasinet ;D

 

Hø...skal du også hive deg på bølgen med å handle Esci Land Cruisere og Unimoger nå da....jeg har jo gjort det i et par år allerede jeg men trenger jo selvfølgelige flere sett. En kan også bygge mye "norsk" i Afrika da svært mange norske lastebiler, varebiler og busser har gått dit. Ofte faktisk med firmalogo fra Norge på sida enda :D

Ellers kan en jo bygge mye annet ræl også da. Jeg selv fikk tanken om å prøve å få taki sand fra Sahara og legge det på en base og stille ut "En bit av Sahara" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugace

Nåja!! Da blir vel Paris Dakar Unimog på deg!! Med mange berter på planet, med lokale "bikinier"!

Da er Bottolf i gang, utbrendte Unimog, gamle Landcruisere fra Ecsi og andre snåle kjøretøyer er jo daglig kost i afrika... Jimmy flintstone figurene får få på seg litt skosverte, og slankes litt ;D Dette blir morro. Kunne tenke meg en scene med trafikk kork der det hersker total forvirring rundt det meste. Dette løses på følgende med diplomati  av misjonær Bottolf fra Ipms nødhjelp Raud krossen Noreg. , og kanskje en figur som likner Anders  :D;D:D fra NRK. Foresten kan damene se ut slik som i National Geographics magasinet ;D

 

Hø...skal du også hive deg på bølgen med å handle Esci Land Cruisere og Unimoger nå da....jeg har jo gjort det i et par år allerede jeg men trenger jo selvfølgelige flere sett. En kan også bygge mye "norsk" i Afrika da svært mange norske lastebiler, varebiler og busser har gått dit. Ofte faktisk med firmalogo fra Norge på sida enda :D

Ellers kan en jo bygge mye annet ræl også da. Jeg selv fikk tanken om å prøve å få taki sand fra Sahara og legge det på en base og stille ut "En bit av Sahara" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.