Gå til innhold
  • Bli medlem

Spesialklassen: Arild bygger "norsk" F-16


Arild Moland

Anbefalte innlegg

Takk takk, folkens!

 

Dette er nok ikke den modellen jeg skal ta flest makrobilder av, men den vil nok stå fint i skapet til Mikkel ;)

 

Anton, jeg har ikke brukt noen klarlakk på denne. Dekalene gikk rett på Vallejoen, som jeg syns er blank nok (de som finner silvering kan jo arrestere meg på det, men jeg ser ikke noe slikt her i farten). Men det skal jo matt/satin oppå, og da bruker jeg (naturligvis) Vallejo.

 

Rune, gråfargen er (surprise surprise) Vallejo Air 71050 Light Grey.

 

Per Erik, vi snakker strengt tatt om to uker  :P

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gaar det unna gitt!  Om du har tid, s[ ville jeg gjort radomen og antennene paa hver side av nesen litt moerkere enn flyet.  Det skal egentlig vaere samme farge, men i praksis er de en anelse moerkere.  Og litt kruttslam rundt maskinkanonaapningen hoerer med.  Men foer den tid - klarlakk.  Per spec saa skal fargen vaere halvblank (FS26270), saa en sain klarlakk passer bra.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig!  :cheers:

 

Årets første ferdige modell for mitt vedkommende, og det var godt å krysse målsnøret igjen. Ingen perfekt modell, men akkurat nå er jeg veldig fornøyd med resultatet også tatt i betraktning av jeg ble ferdig før LU, som var målet.  :thumb:

 

947757.jpg

 

947758.jpg

 

947759.jpg

 

947760.jpg

 

947761.jpg

 

Hmm... hva skal jeg nå finne på for å slå ihjel ventetiden frem til helga?  ::)

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Det gikk pinadø unna, gitt! Ser ut som et fint resultat herfra. :thumb: Artig å se noen bygge norsk F-16 rett ut av esken bare på trass. ;D Den har en kledelig/kjedelig (stryk det som passer) gråfarge, likner på en F-16 i mine øyne og har norske rondeller. Da er det en norsk F-16 for meg. Men så er jo ikke moderne blåselamper akkurat mitt spesialfelt heller, da (måten jeg skiller F-15 fra F-16 på er at jeg ser at F-15 har to høl bak... ::)). Gratulerer med årets første ferdige modell! :thumb: Nå er du i siget vettu.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.