Henrik Melvold Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Se der, ja. Dette blir F-16'enen sin det. Bra Arild! Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Artig å se det går an på en uke også Per Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted February 26, 2008 Author Share Posted February 26, 2008 Takk takk, folkens! Dette er nok ikke den modellen jeg skal ta flest makrobilder av, men den vil nok stå fint i skapet til Mikkel Anton, jeg har ikke brukt noen klarlakk på denne. Dekalene gikk rett på Vallejoen, som jeg syns er blank nok (de som finner silvering kan jo arrestere meg på det, men jeg ser ikke noe slikt her i farten). Men det skal jo matt/satin oppå, og da bruker jeg (naturligvis) Vallejo. Rune, gråfargen er (surprise surprise) Vallejo Air 71050 Light Grey. Per Erik, vi snakker strengt tatt om to uker Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Her gaar det unna gitt! Om du har tid, s[ ville jeg gjort radomen og antennene paa hver side av nesen litt moerkere enn flyet. Det skal egentlig vaere samme farge, men i praksis er de en anelse moerkere. Og litt kruttslam rundt maskinkanonaapningen hoerer med. Men foer den tid - klarlakk. Per spec saa skal fargen vaere halvblank (FS26270), saa en sain klarlakk passer bra. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Hmm, er vallejo blank i lakken når den har tørket? Vallejo model color er helt matt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted February 26, 2008 Author Share Posted February 26, 2008 Jeg bruker Vallejo Air, Anton, og den tørker til en fin, halvblank finish som du kan legge dekaler på, så sant lakken er slett og fin. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Leste at du skrev at du brukte vallejo air, men glemte å presisere. Uansett så hviste jeg ikke at vallejo air er blank. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Vallejo Air er ikke blank den er vel snarere halvblank eller "satin" Men det er godt nok for dekaler, som regel. Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted February 26, 2008 Author Share Posted February 26, 2008 Ja, det er alltid en fordel om man leser det svaret man får. Jeg skrev altså i min forrige post her: den tørker til en fin, halvblank finish Altså. Ikke blank. Halvblank. Satin. Osv. Hehe. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Jada jada, jeg leser godt jeg, uten vansker i det hele tatt. Så jeg leste helt fint at du skrev halvblank. Det at jeg nok en gang ikke presiserte det i mitt innlegg betyr ikke verdens ting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Det var litt av et byggetempo gitt........ Ser ut til å være en helt grei modell Arild.........jeg får studere den nærmere til helga..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted February 26, 2008 Author Share Posted February 26, 2008 Ferdig! Årets første ferdige modell for mitt vedkommende, og det var godt å krysse målsnøret igjen. Ingen perfekt modell, men akkurat nå er jeg veldig fornøyd med resultatet også tatt i betraktning av jeg ble ferdig før LU, som var målet. Hmm... hva skal jeg nå finne på for å slå ihjel ventetiden frem til helga? Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Meget hedelig resultat på kort tid Arild........... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Se der var den ferdig, ja. Denne ble jo bra! henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Godt jobba. Per Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Hvidsten Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Way to go, Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Det der ble jo en flott F-16, Arild Gleder meg til å bygge en sånn jeg også. Mvh Rune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Arne Brunsby Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 flott modell du har fått til der, absolutt med i konkurransen veldig bra jobba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Ja det ble jo et hederlig resultat det der. På under to uker attpåtil... Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Olsen Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 Jeg synes modellen ble meget pen. Deilig å kunne sette seg ned å bygge en modell rett ut av esken. Gleder meg til å studere den på LU. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Det gikk pinadø unna, gitt! Ser ut som et fint resultat herfra. Artig å se noen bygge norsk F-16 rett ut av esken bare på trass. Den har en kledelig/kjedelig (stryk det som passer) gråfarge, likner på en F-16 i mine øyne og har norske rondeller. Da er det en norsk F-16 for meg. Men så er jo ikke moderne blåselamper akkurat mitt spesialfelt heller, da (måten jeg skiller F-15 fra F-16 på er at jeg ser at F-15 har to høl bak... ). Gratulerer med årets første ferdige modell! Nå er du i siget vettu. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts