Kyrre Ingebrethsen Posted December 25, 2007 Share Posted December 25, 2007 Jeg har jo noen bilder av F-16 og oppfordrer alle andre til å poste sine bilder i denne posten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted December 25, 2007 Author Share Posted December 25, 2007 Litt mer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted December 25, 2007 Author Share Posted December 25, 2007 Så var det tankerturen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted December 25, 2007 Author Share Posted December 25, 2007 Og så noen detaljer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted December 25, 2007 Share Posted December 25, 2007 Siste bildet, er det en "sniper pod"? PS: Det ser ut som om ikke bare russiske fly har slitte dekk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted December 25, 2007 Share Posted December 25, 2007 Flotte bilder! Jeg skal bygge en MLU-F-16 før eller seinere. Den kan i alle fall ikke bygges i rett fra eska-klassen, så det tar nok litt tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted December 25, 2007 Author Share Posted December 25, 2007 Jepp, det er en Pantera/Sniper pod. Bildet ble tatt i 2004 og det var vel en av de første gangene denne ble vist i all sin glory i offentligheten. Ikke at den var hemmelig. Bare ikke vist på noe flystevne. Noen flere detaljer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Flotte bilder, Kyrre Sånn umiddelbart slår det meg at norske F-16 er veldig rene og pene? Det er vel litt avhengig av hvor lenge det er siden de var til vask. Jeg husker at flyene til 338-skvadronen ofte var innom flyvaskehallen på Ørlandet På mitt bidrag blir det nok ikke så mye væring, men noe må man jo ha - iallefall rundt kanonmunningen. Mvh Rune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Flotte bilder Kyrre - god inspirasjon er det og å se Aegean Falcons på youtube etter marshalling videoen:) Selv om norske F-16 er renere enn de lenger sør i Europa, så er det variasjon - se bare på bildet av 680 og sammenlikne det med 665 i hangaren. Legg og merke til at noen paneler har litt andre grånyanser enn resten av skroget. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 KONGEBILDER Olve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted December 27, 2007 Author Share Posted December 27, 2007 Siden det også følger med belgiske merker i V-9 Hasegawasettet så tenkte jeg at vi kan ta en re-visit av de belgiske Viperne også. Jeg har jo vist bildene før men da var det vel ikke klart at de også kunne brukes til noe... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarl Ove Ramsvik Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 Det er på detaljene det står og faller, akkurat det gjelder nok like mye i scala 1/1. Basen til fugleskjærer antennene ser ihvertfall ut til å være tilvirket med blodsukker høyt over snippen,- hvis ikke sterkere saker. Kittingen i frontruten minner forøvrig stygt om mine 50 år gamle vinduer, så her blir det nok poengtrekk i 1/48. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Olsen Posted December 29, 2007 Share Posted December 29, 2007 Kjempebilder, Kyrre! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted December 30, 2007 Author Share Posted December 30, 2007 Takk takk. Og siden Jens Håkon kanskje skal bygge gresk så kan jeg jo ta med noen av de bildene også. Skal jo bygge gresk sjøl da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre Lea Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 Sabla gode bilder, Kyrre Spørsmål fra grønning på yankee-jet: Kan F-16 bygges i andre varianter enn grått, grått, grått, grått, grått? Jeg synes nemlig det er ganske deprimerende å se så fine fly bli trykket inn i kjedlighetshjørnet grunnet døll kamo. Da hjelper det lite med kule rundeller. Sondre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 Har sett i mørkebå/lyse blå. Og ørkenfarger. Her er en i ørkenfarger: http://photos.kitmaker.net/data/20506/BARAK.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 F-16 i annet enn grått? Åjada, Venezuela bruker farger som likner vietnam.skjemaet, Israel bruker brunt, beige og blekgrønt over lys grått, Indonesia brukte et skjema som gikk i blå og gråtoner, men som hadde god kontrast på fargene, så det så ganske sprekt ut. Og så har man jo prototypene som fløy i rødt, hvitt og blått. En håndfull F-16 ble og malt opp i Europe 1 skjema (to grønnfarger og en gråfarge) som test for "close air support" oppdrag da den kalde krigen var fortsatt kald og A-10 stod i fare for å bli pensjonert for tidlig. Og om vi tillater Mitsubishi F-2 i dene gruppebyggingen, så er den kamuflert i to blåtoner. Til slutt må vi ikke glemme aggressor F-16 - der males de ganske så attraktive fargeskjema. Ørkenkamo i brunt, beige, mørk grønt, eller bare brun/beige nyanser og tilsvarende i blåtoner, grått og grønt. Søk på airliners.net etter F-16 og "adversary" eller "aggressor", så finner du nok noe du liker. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn M. Gundersen Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 NEI!!! F-16! Det var som s/%#((¤ Merker det begynner å klø i fingrane..... kommer garantert til å leite overalt på evilBay etter diverse duppedritter til et nytt prosjekt....NASCW (eller hva de kalles) kanskje en Nellis WA aggressor i blått farge skjema, en norsk toseter, eller kanskje en litt møkkete gresk ,med CFT og spine Nei, kan ikke ....må ikke....kan ikke.....har ikke plass (godt argument) Nei, den som lever får se.......er helt skjelven i knea nå ja, vann i munnen... uff, men det kunne jo vært morosammt da.... -Glenn <----Issues..! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts