Gå til innhold
  • Bli medlem

Inspirasjon til F-16-gruppebygginga...


Anbefalte innlegg

Flotte bilder, Kyrre :thumb: Sånn umiddelbart slår det meg at norske F-16 er veldig rene og pene? Det er vel litt avhengig av hvor lenge det er siden de var til vask. Jeg husker at flyene til 338-skvadronen ofte var innom flyvaskehallen på Ørlandet :) På mitt bidrag blir det nok ikke så mye væring, men noe må man jo ha - iallefall rundt kanonmunningen.

 

Mvh

Rune

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder Kyrre - god inspirasjon er det og å se Aegean Falcons på youtube etter marshalling videoen:)

 

Selv om norske F-16 er renere enn de lenger sør i Europa, så er det variasjon - se bare på bildet av 680 og sammenlikne det med 665 i hangaren.  Legg og merke til at noen paneler har litt andre grånyanser enn resten av skroget.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på detaljene det står og faller, akkurat det gjelder nok like mye i scala 1/1. Basen til fugleskjærer antennene ser ihvertfall ut til å være tilvirket med  blodsukker høyt over snippen,- hvis ikke sterkere saker. Kittingen i frontruten minner forøvrig stygt om mine 50 år gamle vinduer, så her blir det nok poengtrekk i 1/48. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sabla gode bilder, Kyrre :praise:

 

Spørsmål fra grønning på yankee-jet: Kan F-16 bygges i andre varianter enn grått, grått, grått, grått, grått? Jeg synes nemlig det er ganske deprimerende å se så fine fly bli trykket inn i kjedlighetshjørnet grunnet døll kamo. Da hjelper det lite med kule rundeller.

 

 

Sondre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F-16 i annet enn grått?  Åjada, Venezuela bruker farger som likner vietnam.skjemaet, Israel bruker brunt, beige og blekgrønt over lys grått, Indonesia brukte et skjema som gikk i blå og gråtoner, men som hadde god kontrast på fargene, så det så ganske sprekt ut.  Og så har man jo prototypene som fløy i rødt, hvitt og blått.  En håndfull F-16 ble og malt opp i Europe 1 skjema (to grønnfarger og en gråfarge) som test for "close air support" oppdrag da den kalde krigen var fortsatt kald og A-10 stod i fare for å bli pensjonert for tidlig.  Og om vi tillater Mitsubishi F-2 i dene gruppebyggingen, så er den kamuflert i to blåtoner.  Til slutt må vi ikke glemme aggressor F-16 - der males de ganske så attraktive fargeskjema.  Ørkenkamo i brunt, beige, mørk grønt, eller bare brun/beige nyanser og tilsvarende i blåtoner, grått og grønt.  Søk på airliners.net etter F-16 og "adversary" eller "aggressor", så finner du nok noe du liker.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI!!! F-16! Det var som s/%#((¤  Merker det begynner å klø i fingrane..... kommer garantert til å leite overalt på evilBay etter diverse duppedritter til et nytt prosjekt....NASCW (eller hva de kalles) kanskje en Nellis WA aggressor i blått farge skjema, en norsk toseter, eller kanskje en litt møkkete gresk ,med CFT og spine ::)  Nei, kan ikke ....må ikke....kan ikke.....har ikke plass (godt argument)

 

Nei, den som lever får se.......er helt skjelven i knea nå ja, vann i munnen...

uff, men det kunne jo vært morosammt da.... :pinch:

 

-Glenn <----Issues..!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.