Sverre Melleby Posted November 2, 2007 Share Posted November 2, 2007 Da var Hetzeren bestilt, så får vi se hvor lang tid det tar før postmannen kommer til meg! -Sverre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Lund Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 Flott Sverre! Er det Tamiya's 1/35 du skal bygge? Per Olav Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Melleby Posted November 3, 2007 Author Share Posted November 3, 2007 Ble Tamiya sin i 1/35 ja, så får vi se an hvordan fargeskjemaet blir! -Sverre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 Kunne folk gi litt mer original tittel til tråden? Det er fire tråder som heter nøyaktig det samme på denne avdelingen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Melleby Posted November 3, 2007 Author Share Posted November 3, 2007 Jeg har med utropstegn!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 Jeg har med utropstegn!! Ikke nå lenger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 Vel, det er nå i alle fall ingen tvil om hva tråden handler om da. Finnes nok av eksempler på langt mer intetsigende titler enn dette, ja Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Melleby Posted November 4, 2007 Author Share Posted November 4, 2007 Her er to av bildene jeg skal baserer min Hetzer på: ...husker ikke hvor jeg fikk de fra.... Det kommert til bli en fastkjørt og forlatt Hetzer i en grøft eller skyttergrav et sted på østfronten. Så får vi se om jeg får gravd frem en figur eller to også! -Sverre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Nicolaysen Posted November 4, 2007 Share Posted November 4, 2007 Det nederste bildet gir mening til det amerikanske begrepet "stuck in deep shit"... Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Kan Hetzeren på det nederste bildet ha vært "under new management" før den fant på å legge seg til der? Synes den ser nokså mørk ut (kan jo skyldes generell dritt) samt at den har disse påkølede tallene på mantelen og noe skriverier på frontplata. Litt typisk russisk egentlig. Bokstavene ser ut som de kan være kyrilliske. Litt vanskelig å si. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Jeg trur du er inne på noe der, Roar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Kanskje dette kan være et tips til russisk finish? Gleder meg til å se Hetzern din i ei grøft, Sverre Hetzer er utrolig gøy å bygge Mvh Rune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Tja, russisk Hetzer hadde jo vært gøy. Men jeg tror nok min får få tivolifarger denne gangen. Kanskje Eduard-Hetxeren min blir grønn hvis jeg bygger den en gang. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Melleby Posted November 10, 2007 Author Share Posted November 10, 2007 Bildet er fra Ungarn i 1945, og teksten som følger det er "Falt ned i en skyttergrav og ble forlatt" (fritt oversatt) De fleste av de andre vognene som ble slått ut i Ungarn har samme type nummer enten på mantelen eller andre steder, så jeg lurer på om det er merking av de vognene som ble slått ut for senere bruk. Disse bildene stammer fra et russisk album som inneholdt bilder av de fleste tyske vognene, om ikke alle, som ble slått ut i kampene rundt Balaton i Ungarn. Blir nok en russisk Hetzer på meg også en gang! Og en Hummel. Og et par forskjellige Pz.4 varianter. Og en Panther!!! -Sverre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvind Leonsen Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Russiske "troféteam" kjørte rundt i Balaton-området og tok bilder av og merket med nummer alle de tyske vognene etter slaget der nede i 1945. Interessant er det at denne jagdpanzeren har navnet "Marika" på frontplaten. Nummeret "38" er lmalt på av russerne, mens nummeret på sideplaten i hvitt "T-040" er originalt. Det er mulig dette er en ungarsk Jagdpanzer. Øyvind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Melleby Posted November 10, 2007 Author Share Posted November 10, 2007 Noen formening om kamomønsteret, Øyvind? -Sverre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvind Leonsen Posted November 10, 2007 Share Posted November 10, 2007 Noen formening om kamomønsteret, Øyvind? -Sverre Er vel det sene hardedge-BMM-skjemaet for den jagdpanzern på bildet er en senere versjon enn Tamiya sin (se glugga til sjåføren = sen modell). Du ser en kremgul stripe fra hjørnet oppe til venstre på sideplaten som går diagonalt bakover. Typisk det sene skjemaet. Øyvind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Melleby Posted December 30, 2007 Author Share Posted December 30, 2007 Det har kommet seg fremover med denne modellen i jula, basen er på god vei, og figuren er grunnet. Har desverre ikke fått tatt noen bilder enda, men det kommer nok om ikke så altfor lenge! Så et lite spørsmål; Hvor høye er telegrafstolper? Og da særskilt i Ungarn hvis noen har spesiell interesse for sånt! Regner med at de er rundt 7 meter høye, men er det noen andre tips ute å går? -Sverre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Melleby Posted February 25, 2008 Author Share Posted February 25, 2008 God aften godtfolk! Blir desverre ingen bilder nå heller,men fremgangen har vært stor! Tok meg fri fra skolen fredagen som var, og brukte hele fredagen og lørdagen ved byggebenken. Dette resulterte i en mer eller mindre ferdig lakkert og været Hetzer, og det samme med basen, figuren og litt annet smått. Så da er det ingen grunn til at denne ikke klarer tidsfristen til LU, ettersom jeg også har torsdag og fredag denne uken som byggedager, så får heller bildene komme her neste uke! ...vi får bare se om den stiller som diorama eller modell med base. Er mer en liten vignett enn et dio, men det er moro å stille ut okke som! Ser frem til helga folkens! Håper det blir en og annen Hetzer hvertfall! -Sverre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Melleby Posted February 28, 2008 Author Share Posted February 28, 2008 Har heldigvis de to siste dagene før LU fri, så da får jeg gjort finishen på det som trengs. Også er jeg litt skuffet over mangelen på bilder i "bygge" -tråden min. Så da, noe inspirert av Øyvind, fant jeg ut at det var på tide å ta hvertfall et lite bilde innimellom all malinga! Dette er figuren som skal stå på min lille Jagdpanzer vignett, og er en fantastisk figur fra Alpine. Har malt ferdig helt ned til starten på buksa, og satser på å bli ferdig med resten av figuren i løpet av dagen! Beklager at det blei et dårlig bilde, er fortsatt ikke på nett når det gjelder det å ta bilder og sett opp lys.... -Sverre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Synes bildet ble ganske bra, jeg. Og det var jo en kul figur. Flott malt så langt. :thumb: R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Melleby Posted April 14, 2008 Author Share Posted April 14, 2008 Nå er det vel på tide å få avsluttet denne tråden, med tanke på at det er i overkant av en mnd siden jeg fikk den ferdig! Noen av dere så denne på LU, men for de som ikke var der, her er et ferdig blde fra forrige helgs IPMS Open i Stockholm. Bilde tatt av Erik Gustavsson -Sverre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Den Hetzern ble knall, Sverre! Det samme gjelder figur og groundwork Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Olsen Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Flott arbeide, Sverrre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Veldig veldig bra . Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts