Gå til innhold
  • Bli medlem

[Ferdig] Catalina Mk.IV --- Jens Håkon Brandal


Anbefalte innlegg

Joda, jeg kan kjøpe den teorien der.  Det eneste som kan slå bena under den er at det er det eneste stedet hvor de har en panellinje å sikte etter for å finne demarkasjonslinjen.  På skrog, cowlinger og vinger må har de ingen paneler å følge, og sideroret burde være avbalansert, så da ønsker man ikke mer maling der enn nødvendig.  Men det er teori - hva som skjer i praksis kan være noe helt annet.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jens!

Catalinaen ble skikkelig fin. Det er dessverre ikke så ofte vi ser slike Cataliner, og enda sjeldnere så bra bygd! I den grad jeg skal komme med kritikk, synes jeg hvitfargen kunne fått litt mere skitt på seg.  Du har jo antydet grønske ol. i vannlinja, og dratt på en del eksos, og da vil jeg mene at skroget også ville være mere møkkete.

hilsen Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mine modellmeritter kan jeg ikke bidra med stort under kategorien konstruktiv kritikk. Uansett synes jeg den ser strøken ut  :thumb: Husker jeg bygde den selv for mange år siden, noe som gjorde at jeg fikk fot for både Catalina og flybåter generelt. Har forresten hatt gleden av å være ombord i en under en seilflyleir i Notodden på 80-tallet. Det var et innleid brannfly, antakelig en Super Cat med turboprop. Bra Jens Håkon!

 

:) Tommy

 

P.S: har kjøpt Catalina balsasett fra Sverige (jfr artikkelserie i "Alt om hobby") for elektro/RC), blir forhåpentligvis prosjekt neste vinter  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så fantastisk interisert i flybåter, men jeg må si at jeg liker virkelig utseende på Catalina. :thumb:

Jeg vet ikke alverdens om disse flya, men jeg må si meg enig med Kim. Hvit blir jo skitten ekstremt raskt, så jeg ville ha  lagt på litt mer væring...

 

Og jeg tror at jeg fant en liten feil.  ;D (ENDELIG!!! :D)

Er det meningen at "Jøssing" skal være litt i vinkel? Men det ser ut som om du har gjort det sånn på begge sidene, så jeg har vel "failet" med å finne en feil nok en gang?  :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.