Nils Mathisrud Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Noen som vil bygge RF-5A? Denne modellen må byttes: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 Kommer! Enda et prosjekt som har lagt lenge i en eske og modnet seg... Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Kommer nærmere! Fargen er en gammel boks med Xtracolor Duraluminium. To nyere bokser har a)nærmest implodert og funnet som en grøt i bunnen av boksen og b) vist antydning til vakuum i boksen og sprøyting var vanskelig da pigmentet var rimelig grovkornet. Mulig noe Metallizer gir en god nyanse av litt været Northrop Aluminium maling... Etter tørking over helgen så den slik ut. Pylons for vingetankene ble flyttet 2 mm lenger ut for å få klaring til hjullukene. Og etter litt maskering og lakkering i kveld er status slik: Satser på å ta med denne til LU. Selv om det ikke er noen konkurransemodell, så skal Nils få den med hjem for utplassering i monter ved leilighet. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 Det var voldsomt til effektivitet da! Ser bra ut herfra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 "Du rykker stadig fremover i køen, vennligst vent." Hvor mange har ikke hørt den før? Nå har RF-5'n fått seg et lag med Polly S satin clear tynnet med litt Tamiya akryltynner i stedet for destillert vann som er anbefalingen, og det funker meget bra det. Litt småting gjenstår - deriblant maskering og lakking av antiglare, kanoner, maling av pitotrør, og så skal den få med seg en full last med fuel på oppdrag. Vingtor dekalene fungerte aldeles utmerket, men jeg begynte å bli lei av å legge på små-små stensiler, så noen mangler. Det kommer neppe til å bety noe dit denne skal... Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted February 6, 2008 Author Share Posted February 6, 2008 Det blir en kraftig oppgradering av monteret om noen ukers tid. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Det ser meget bra ut. Si meg, er det ingen spesialmerking på halen? K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Brantenberg Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Jeg er imponert over produktivitet din Jens Håkon, fin blir den også! Kim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Takk for omtalen folkens. Det ser ut til at RF-5'ene har gjort meget lite av seg med hensyn på skvadronmerking eller annet fargerikt som kan fenge interessen. 336 fløy vel med svalen på de en liten stund, men bortsett fra det er det ikke mye aa sette kryss i taket for. Kanskje de trivdes bedre bak kamera enn foran? Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Likte gløden/livet du har fått til med lakken.Den gir en fin dybde i modellen. Per Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Olsen Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Lekkert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Sånn, da kan jeg erklære min første modell ferdig for 2008 :cheers: Fant ut at jeg skulle sette meg ned å gjøre denne ferdig, og det gikk på en kveld med noe handling innimellom. Modellen har fått en oljefarge vask, så helt tørr er den ikke enda, men tørr nok for kamera:) Ikke noen stor konkurransemodell, men med tanke på der den skal så duger den. Toseteren neste... Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Olsen Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Det der er en konkurransemodell i mine øyne. Pen og velbygget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted February 19, 2008 Author Share Posted February 19, 2008 Dette vil heve nivået betraktelig. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Takk for omtalen karer - det er godt aa faa noe ferdig... Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 DEn RF-5'ern ble rå, Jens Håkon. Et newbie spørsmål: Er det ekstratanker de grønne også eller? Var det vanlig å ha kamomalte tanker? Mvh Rune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Takk for det Rune. Historien bak de groenne tankene slik jeg husker den er at det var paa tale aa male flyene groenne, og tanker ble malt. To F-5'er ble og malt groenne for proever, men det ble besluttet at flyene skulle beholde sin soelvgraa farge. De tankene som ble malt ble ikke malt om. Andre tanker ble malt graa og moerkegraa. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Det er iallefall en flott, ekstra detalj å ha grønne tanker med en historie bak Mvh Rune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Det er iallefall en flott, ekstra detalj å ha grønne tanker med en historie bak Mvh Rune Ja det var tanken(e) det ja... En... Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Nicolaysen Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Veldig bra, Jens! Når det gjelder prøvemalingen av de to F-5´ene, var det slik at de tilhørte 338 eller husker jeg feil? Det var vel uansett bare oversiden som ble grønnlakkert. Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 En av de to groennmalte har jeg sett med 338 sitt lille lyn paa halen - tror det var 228. Den andre tror jeg var ved 336. Mener og at det kun var oversiden som ble malt groenn - undersiden ble beholdt aluminiumsfarget. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted February 19, 2008 Author Share Posted February 19, 2008 De grønne F-5'ene har vært innom både 334, 336 og 338. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Det gule rundt canopyen var prikken over i`èn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Det gule rundt canopyen var prikken over i`èn. Det er faktisk noe saa harmloest som Tamiya maskeringstape i tynne striper... Jeg var for lat til aa male dekalfilm i riktig farge og legge paa, men det er en bedre loesning enn aa proeve aa maskere og male - vanskelig aa faa det jevnt og like bredder. Jens Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Det er faktisk noe saa harmloest som Tamiya maskeringstape i tynne striper... Jeg var for lat til aa male dekalfilm i riktig farge og legge paa, men det er en bedre loesning enn aa proeve aa maskere og male - vanskelig aa faa det jevnt og like bredder. Jens Knallbra tips! Takk skal du ha Mvh Rune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts