Gå til innhold
  • Bli medlem

[Ferdig] Northrop RF-5A Freedom Fighter


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Kommer nærmere!  Fargen er en gammel boks med Xtracolor Duraluminium.  To nyere bokser har a)nærmest implodert og funnet som en grøt i bunnen av boksen og b) vist antydning til vakuum i boksen og sprøyting var vanskelig da pigmentet var rimelig grovkornet.  Mulig noe Metallizer gir en god nyanse av litt været Northrop Aluminium maling...

 

Etter tørking over helgen så den slik ut.

 

72_RF-5A_00101-800.JPG

 

Pylons for vingetankene ble flyttet 2 mm lenger ut for å få klaring til hjullukene.

 

72_RF-5A_00202-800.JPG

 

Og etter litt maskering og lakkering i kveld er status slik:

 

72_RF-5A_00303-800.JPG

 

Satser på å ta med denne til LU.  Selv om det ikke er noen konkurransemodell, så skal Nils få den med hjem for utplassering i monter ved leilighet.

 

Jens

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du rykker stadig fremover i køen, vennligst vent."  Hvor mange har ikke hørt den før?  Nå har RF-5'n fått seg et lag med Polly S satin clear tynnet med litt Tamiya akryltynner i stedet for destillert vann som er anbefalingen, og det funker meget bra det.

 

Litt småting gjenstår - deriblant maskering og lakking av antiglare, kanoner, maling av pitotrør, og så skal den få med seg en full last med fuel på oppdrag.

 

72_RF-5A_00401-800.JPG

 

72_RF-5A_00502-800.JPG

 

Vingtor dekalene fungerte aldeles utmerket, men jeg begynte å bli lei av å legge på små-små stensiler, så noen mangler.  Det kommer neppe til å bety noe dit denne skal...

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtalen folkens.  Det ser ut til at RF-5'ene har gjort meget lite av seg med hensyn på skvadronmerking eller annet fargerikt som kan fenge interessen.  336 fløy vel med svalen på de en liten stund, men bortsett fra det er det ikke mye aa sette kryss i taket for.  Kanskje de trivdes bedre bak kamera enn foran?:)

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sånn, da kan jeg erklære min første modell ferdig for 2008 :cheers: :cheers:

 

Fant ut at jeg skulle sette meg ned å gjøre denne ferdig, og det gikk på en kveld med noe handling innimellom.  Modellen har fått en oljefarge vask, så helt tørr er den ikke enda, men tørr nok for kamera:)  Ikke noen stor konkurransemodell, men med tanke på der den skal så duger den.  Toseteren neste...

 

Jens

 

72_RF-5A_00802-800.JPG

 

72_RF-5A_00903-800.JPG

 

72_RF-5A_00701-8001.JPG

 

72_RF-5A_01004-800.JPG

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Rune.  Historien bak de groenne tankene slik jeg husker den er at det var paa tale aa male flyene groenne, og tanker ble malt.  To F-5'er ble og malt groenne for proever, men det ble besluttet at flyene skulle beholde sin soelvgraa farge.  De tankene som ble malt ble ikke malt om.  Andre tanker ble malt graa og moerkegraa.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gule rundt canopyen var prikken over i`èn.  :thumb:

 

Det er faktisk noe saa harmloest som Tamiya maskeringstape i tynne striper...  Jeg var for lat til aa male dekalfilm i riktig farge og legge paa, men det er en bedre loesning enn aa proeve aa maskere og male - vanskelig aa faa det jevnt og like bredder.

 

Jens

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk noe saa harmloest som Tamiya maskeringstape i tynne striper...  Jeg var for lat til aa male dekalfilm i riktig farge og legge paa, men det er en bedre loesning enn aa proeve aa maskere og male - vanskelig aa faa det jevnt og like bredder.

 

Jens

 

Knallbra tips! Takk skal du ha :thumb:

 

Mvh

:) Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.