Gå til innhold
  • Bli medlem

Fra Spitfire til F-16


Anbefalte innlegg

Vel, nå er første modell presentert, Vampire'n til Einar (Skutlaberg). Denne står til oppbevaring hos meg, derfor var det enkelt å få tatt bilde av den.

 

Tittelfeltet til hver tråd bygges opp på følgende måte:

 

[Status] Forbilde --- Modellbygger

 

Status vil være en av følgende:

  • Ledig
  • Under bygging
  • Ferdig

 

Andre tråder kommer forhåpentlig raskt (jeg er litt travel med andre saker for tiden).

 

Når ledige modeller legges ut vil først de opprinnelige byggere få sjansen til å si at de fortsatt vil bygge den ferdig. Da betegnes modellen som ledig, men med modellbyggerens navn påført i parentes. Hvis han/hun ikke melder seg vil navnet bli fjernet og da er det først til mølla.

 

Nils

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg var en tur på Gardermoen i dag, for å ta opp status og for å ta bilder av modellene i monteret. Sistnevnte var ikke så lett da det er dårlig belysning i monteret og ikke like greit å bruke blitz gjennom glassveggen. At det er dårlig lys i monteret er i grunnen greit foreløpig, men når innholdet blir presentabelt må dette bli bedre.

 

Bilder kommer i egne tråder.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Som nevnt, på lørdag var jeg på Gardermoen og fikk plassert (byttet ut) noen modeller i monteret. Slik foregår det:

 

2008-05-03_3.jpg

 

Eneste adkomstvei er ovenfra, siden glassveggene er fastmontert. Dvs. opp på en gardintrapp og skyve bort en del av "taket" (som består av tre plastplater). Deretter plassere en stol oppi og så skrede over kanten. Siden en av modellene (Harvard) skulle helt innerst i motsatt ende fra der jeg entret glassburet måtte jeg krabbe innover og flytte modeller til side underveis. Så var det å krabbe tilbake på vei ut og sette modellene tilbake på plass. Det er godt jeg er ung og sprek, ja.

 

Dette er ikke noen jobb for én mann. Jeg hadde god hjelp av Jon Arne til å være håndtlanger og stigestøtte.

 

Det hadde nok vært noget enklere om glassveggen kunne skyves til side .....

 

Nils  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest bugace

Som nevnt, på lørdag var jeg på Gardermoen og fikk plassert (byttet ut) noen modeller i monteret. Slik foregår det:

 

2008-05-03_3.jpg

 

Eneste adkomstvei er ovenfra, siden glassveggene er fastmontert. Dvs. opp på en gardintrapp og skyve bort en del av "taket" (som består av tre plastplater). Deretter plassere en stol oppi og så skrede over kanten. Siden en av modellene (Harvard) skulle helt innerst i motsatt ende fra der jeg entret glassburet måtte jeg krabbe innover og flytte modeller til side underveis. Så var det å krabbe tilbake på vei ut og sette modellene tilbake på plass. Det er godt jeg er ung og sprek, ja.

 

Dette er ikke noen jobb for én mann. Jeg hadde god hjelp av Jon Arne til å være håndtlanger og stigestøtte.

 

Det hadde nok vært noget enklere om glassveggen kunne skyves til side .....

 

Nils  :)

 

Veit ikkje om du høyrte gutongen!!

"Mamma, ka gjer mannen i akvariet?" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.