Einar Sandvik Posted August 12, 2007 Share Posted August 12, 2007 Blir det møte i Trondheim Plastmodellklubb i morgen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted August 12, 2007 Share Posted August 12, 2007 jepp, som alltid klokken 1800..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted August 12, 2007 Author Share Posted August 12, 2007 Da ser jeg ikke bort i fra at det kan bli en Trondheimstur i morgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted August 12, 2007 Share Posted August 12, 2007 Så bra Jeg kommer med min noe inkontinente Benz og litt ferie produskjon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Hvor har dere møter henne? Jeg har jo en modellbygger-kiwi-kompis som nettopp har flyttet til byen. Har han tatt kontakt? K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Tiller Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Hvor har dere møter henne? Jeg har jo en modellbygger-kiwi-kompis som nettopp har flyttet til byen. Har han tatt kontakt? K Hei, jeg har ikke hørt noe ifra han og det har ikke kommet inn noen henvendelse på emailen vår. Vi holder møtene våre i Prestmoveien 1 på Ranheim http://kart.gulesider.no/kart/map.c?id=a_776812. Hvis du har kontakt med han så kan du invitere han og be han ringe meg (91798930) hvis han trenger skyss eller veivisning etc. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Glemte visst hele greia jeg, men skal si fra til'n. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted August 13, 2007 Author Share Posted August 13, 2007 Ja, det ble et begivenhetsrikt møte, med både brannalarm og oversvømmelse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Ja, det ble et begivenhetsrikt møte, med både brannalarm og oversvømmelse. Ja det var synd jeg hadde lagt igjen fiskeskøyta hjemme, kunne dratt ut på havet å fisket litt der i kveld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted August 14, 2007 Author Share Posted August 14, 2007 Jeg hadde faktisk kameraet mitt liggende ute i bilen, men jeg hadde lite lyst til å springe ut i styrtregnet og hente det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 20 cm vannsøyle OPP fra sluket i gulvet var litt spektakulært ja.... Og det var nok innbruddsalarmen som lagde "litt" lyd, men leven var det i allefall... Som alltid var det et trivelig møte, og jeg var hjemme i 0100-tiden. Bruker jo å hale ut litt i tid disse møtene våre.... Moro at det dukka opp et par nye fjes også, håper de trivdes og kommer tilbake. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Broch Posted August 25, 2007 Share Posted August 25, 2007 Siden jeg også bor i Trondheim.. og etter 3 år som "trønder" endelig har kommet meg inn her på forumet, lurte jeg på når nesten byggemøte i Trondheim er? Er det 10.9 ? Hadde vært artig å tatt en tur om det ikke krasjer med noe skole-greier.. hehe :'( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted August 25, 2007 Share Posted August 25, 2007 Det blir vel 10. September ja Du er velkommen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted August 25, 2007 Author Share Posted August 25, 2007 Jeg har også planer om å ta meg en bytur igjen den dagen ( og kvelden). PS: Kjell Terje, nå har jeg funnet og (nesten helt) fått stoppa luftlekasjen på Sil Air-kompressoren ved hjelp av plast og mange lag isolasjonstape, slik at den nå kan yte bortimot 3,5 bar lufttrykk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Siden jeg også bor i Trondheim.. og etter 3 år som "trønder" endelig har kommet meg inn her på forumet, lurte jeg på når nesten byggemøte i Trondheim er? Er det 10.9 ? Hadde vært artig å tatt en tur om det ikke krasjer med noe skole-greier.. hehe :'( Skolegreier....? Ha, har akkurat begynt som student igjen selv etter tyve år, og har begynt å få en viss oppfatning om hva det der innebærer. Du kan hoppe over studentflatfylla den mandagen vettu...... (Er slitsomt for en gammel kropp dette....... ) Velkommen skal du være på møte, og som jeg skrev i en annen tråd, send meg en PM med tlf, så skal jeg prøve å få plukka deg opp på veien dit. Godt å høre at komp'en funker bedre Einar. Litt rart at en helt ny kompressor trenger så omfattende feilsøking da....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted August 26, 2007 Author Share Posted August 26, 2007 Det er lekkasje fra sjølve luftuttaket fra kompessoren til airbrushen. Det skal muligens egentlig brukes en annen type uttak enn jeg disponerer, eller kanskje mangler det en pakning et sted i uttaket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Hvis du gidder å ta den med på neste møte, kan sikkert Stig eller jeg se om vi ser noe som ikke stemmer..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted August 26, 2007 Author Share Posted August 26, 2007 Tåler den en biltur uten at det blir noe krøll? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Jeg har samme kompressor, og opplevde noe av det samme som deg. Mener å huske jeg fikk tips av Lars om å bruke tape på gjengene i pluggen som du skrur inn i "vannlåsen", og det funker det. Jeg brukte Tamiya-tape, og nå er det tett og fint. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Jeg brukte gjengeteip på min . Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted August 27, 2007 Share Posted August 27, 2007 Det der kan nok være lurt ja, gjenge tepi får en kjøpt hos de fleste VVS sjapper med respekt for seg selv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Tore Svee Posted August 27, 2007 Share Posted August 27, 2007 Hva er det som har skjedd med kompressoren da? Lekker det bare luft, eller er det noe annet...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted August 27, 2007 Share Posted August 27, 2007 På gubbdagis (dvs. Clas Ohlson) så selger de noen gummipakninger som passer akkurat til det uttaket. Jeg prøvde meg også med tape av ulik type, men det fungerte dårlig for min del. Pakningen til Clas Ohlson fungerer derimot helt perfekt. Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted August 27, 2007 Author Share Posted August 27, 2007 Hva er det som har skjedd med kompressoren da? Lekker det bare luft, eller er det noe annet...? Den lekker luft, slik at jeg ikke får trykket opp i mer enn 1 bar. Etter at jeg brukte plast og isolasjonsbånd rundt luftuttaket fra kompressoren har jeg greid å få trykket opp i nesten 3,5 bar, men fremdeles er det litt lekkasje. Jeg skal se om jeg får tak i gjengetape eller gummipakning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Tore Svee Posted August 27, 2007 Share Posted August 27, 2007 Er du sikker på at slangene sitter riktig i koblingene? De skal bare presses inn i de(slik er det på min)...Har du hatt lekkasje helt siden den var ny ? Ta den med på neste møte, bare sørg for at den står så går det greit å frakte.... Jeg fikk lekkasje på min for ei stund tilbake, da var det rengjøring av trykksensor/regulator som skulle til...Kompressoren sto å gikk hele tida og jeg hørte tydelig luftlekkasje og fikk minimalt med luft ut av airbrushen.... Ellers så har jeg ikke opplevd lekkasje fra hverken slanger eller vannutskiller.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts