Nils Mathisrud Posted July 4, 2007 Posted July 4, 2007 Jeg videreformidler følgende melding til de som er interessert: Miniseminar om luftfartslitteratur tar etterhånd form. Det blir altså på SAS museet 20. - 21. oktober fra kl 10 på lørdag til kl 14 på søndag. Leie, kaffe, 2xlunsj blir 350 kroner per deltakere (hvis vi blir minst 40). Til dette kommer hotell for dem som må bo så og middag på kvelden. Jeg håper at kunna arrangere en felles middag på hotellet som alle har råd med. Sven Scheiderbauer Nils Quote
Knut Erik Hagen Posted July 4, 2007 Posted July 4, 2007 Hei, Må man ha skrevet en eller flere bøker for å kunne delta eller holder det at man leser / kjøper / samler på flybøker? Eders Knut Erik Quote
Nils Mathisrud Posted July 5, 2007 Author Posted July 5, 2007 Vel, siden jeg ikke vet eksakt hvordan Sven har tenkt seg det så får jeg svare ut fra hvordan jeg tror han tenker. Dette er imidlertid min subjektive oppfatning og ikke den offisielle. Det kommer nok en offisiell innkalling etterhvert, jeg ville bare opplyse om datoene i første omgang. Det er viktig å understreke at dette ikke er et seminar om luftfartshistorie, men et litteraturfaglig seminar der luftfartshistorie er farområdet. Det vil derfor være det å skrive , å illustrere og å utgi bøker, tidsskrifter, artikler, websider etc. som vil være i fokus. Med din fortid i NFTs redaksjon og skriblerier rundtomkring skulle jeg tro at du vil føle deg vel innenfor målgruppen. Det vil dog ikke være noe "opptakskrav", men det er opp til den enkelte å avgjøre om man tror dette er interessant eller ikke. Kanskje man har et ønske om å begi seg inn i litteraturproduksjon, da kan jo dette være av interesse. De har hatt et tilsvarende seminar i Sverige i mange år. Der er det hovedsakelig forfattere som møtes, men også enkelte samlere og andre. Det norske seminaret vil imidlertid ikke bli en ren blåkopi av det svenske. Nils Quote
Nils Mathisrud Posted July 31, 2007 Author Posted July 31, 2007 Mer info om lufteraturseminaret finnes >>her<<. Nils Quote
Nils Mathisrud Posted September 16, 2007 Author Posted September 16, 2007 Jeg vil gjerne opplyse at det er ledige plasser på luftfartslitteraturseminaret. Merk at dette ikke er et seminar kun for forfattere, men for alle som har interesse av luftfartslitteratur. Jeg vet ennå ikke så mye om programmet, bortsett fra at Cato Guhnfeldt har sagt ja til å holde foredrag. Siden dett er første gangen seminaret holdes så vil deltakerne påvirke innholdet for seminaret fremover, og om det kommer til å fortsette. Hvis du har interesse for temaet så meld deg på. Det kan hende at vi tolker intereseen til å være utilstrekkelig for å fortsette, og dette er dumt hvis mange tenker at "jo, dette er interessant, men jeg venter til neste år". Kanskje det ikke blir noe neste år .... Nils Quote
Mats Averkvist Posted September 16, 2007 Posted September 16, 2007 Program Miniseminar Luftfartslitteratur Lørdag 20. oktober Tid Aktivitet Ansvarlig 10.00 Ankomst, registrering, kaffe 10.30 Velkomsthilsen – formålet med dette seminar Sven Scheiderbauer 10.45 Hva er flylitteratur? Diskusjon! Sven S 11.30 Lunsj 12.30 Å være forfatter og forlegger – erfaringer fra mange års bokutgivelser Cato Guhnfeldt 13.30 Det svenske ”Flyglitteraturträffen” Carl-Olof Emanuelson og Börje Räftegård 14.30 Kaffe og omvisning i SAS Museet SAS Museet 16.30 Slutt for dagen 19.00 Middag og foredrag i Norlandia Hotell Norges nye jagerfly? Lockheed Martin i Norge i et historisk og aktuelt perspektiv. Per Bøthun, Nordic American AS Søndag 21. oktober Tid Aktivitet Ansvarlig 09.00 Program kommer 10.00 Boken om Gidsken Jakobsen Olav Gynnild 11.00 Hva er på gang? Årets flybok? Knut Arveng og Sven S 12.00 Erfaringer, evaluering, fremtid …? Diskusjon! Sven S 13.00 Lunsj 14.00 Slutt Reservasjon for endringer! Deltakere er velkomne å selge sine bøker (nye eller antikvariske), magasin m m Quote
Nils Mathisrud Posted September 16, 2007 Author Posted September 16, 2007 Jeg visste ikke at programmet var såpass fastlagt. Men når jeg ser middagsforedraget så skjønner jeg at jeg må få ferdig Gripen N modellen min. Nils Quote
Mats Averkvist Posted September 17, 2007 Posted September 17, 2007 Jeg visste ikke at programmet var såpass fastlagt. Fikk denne 12/9... har ikke du det også eller leser du ikke mailene du får...? Eller har du ikke meldt deg på? Quote
Nils Mathisrud Posted September 17, 2007 Author Posted September 17, 2007 Jo, nå ser jeg at jeg har fått den. Den lå i et vedlegg med invitasjon om seminaret. Men siden jeg allerede hadde meldt meg på så åpnet jeg ikke invitasjonen. Nils Quote
Nils Mathisrud Posted October 22, 2007 Author Posted October 22, 2007 Seminaret er vel forbi og mitt inntrykk er at det var meget vellykket. Rundt 45 deltakere tror jeg, deriblant flere av "våre" folk. Vi rakk også å legge inn en workshop om profiltegninger, noe som iallefall jeg lærte mye av. Et av diskusjonsemnene var om dette seminaret var liv laga og om vi skulle gjenta det til neste år. Dette var det bred enighet om. Nils Quote
Recommended Posts