Gå til innhold
  • Bli medlem

Seminar om luftfartslitteratur 20. - 21. oktober


Anbefalte innlegg

Jeg videreformidler følgende melding til de som er interessert:

 

Miniseminar om luftfartslitteratur tar etterhånd form. Det blir altså på SAS museet 20. - 21. oktober fra kl 10 på lørdag til kl 14 på søndag. Leie, kaffe, 2xlunsj blir 350 kroner per deltakere (hvis vi blir minst 40). Til dette kommer hotell for dem som må bo så og middag på kvelden. Jeg håper at kunna arrangere en felles middag på hotellet som alle har råd med.

 

Sven Scheiderbauer

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, siden jeg ikke vet eksakt hvordan Sven har tenkt seg det så får jeg svare ut fra hvordan jeg tror han tenker. Dette er imidlertid min subjektive oppfatning og ikke den offisielle. Det kommer nok en offisiell innkalling etterhvert, jeg ville bare opplyse om datoene i første omgang.

 

Det er viktig å understreke at dette ikke er et seminar om luftfartshistorie, men et litteraturfaglig seminar der luftfartshistorie er farområdet. Det vil derfor være det å skrive , å illustrere og å utgi bøker, tidsskrifter, artikler, websider etc. som vil være i fokus.

 

Med din fortid i NFTs redaksjon og skriblerier rundtomkring skulle jeg tro at du vil føle deg vel innenfor målgruppen. Det vil dog ikke være noe "opptakskrav", men det er opp til den enkelte å avgjøre om man tror dette er interessant eller ikke. Kanskje man har et ønske om å begi seg inn i litteraturproduksjon, da kan jo dette være av interesse.

 

De har hatt et tilsvarende seminar i Sverige i mange år. Der er det hovedsakelig forfattere som møtes, men også enkelte samlere og andre. Det norske seminaret vil imidlertid ikke bli en ren blåkopi av det svenske.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg vil gjerne opplyse at det er ledige plasser på luftfartslitteraturseminaret.

 

Merk at dette ikke er et seminar kun for forfattere, men for alle som har interesse av luftfartslitteratur. Jeg vet ennå ikke så mye om programmet, bortsett fra at Cato Guhnfeldt har sagt ja til å holde foredrag.

 

Siden dett er første gangen seminaret holdes så vil deltakerne påvirke innholdet for seminaret fremover, og om det kommer til å fortsette. Hvis du har interesse for temaet så meld deg på. Det kan hende at vi tolker intereseen til å være utilstrekkelig for å fortsette, og dette er dumt hvis mange tenker at "jo, dette er interessant, men jeg venter til neste år". Kanskje det ikke blir noe neste år ....

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Program Miniseminar Luftfartslitteratur

 

Lørdag 20. oktober

Tid Aktivitet Ansvarlig

10.00 Ankomst, registrering, kaffe

10.30 Velkomsthilsen – formålet med dette seminar Sven Scheiderbauer

10.45 Hva er flylitteratur? Diskusjon! Sven S

11.30 Lunsj

12.30 Å være forfatter og forlegger – erfaringer fra mange års bokutgivelser Cato Guhnfeldt

13.30 Det svenske ”Flyglitteraturträffen” Carl-Olof Emanuelson og Börje Räftegård

14.30 Kaffe og omvisning i SAS Museet SAS Museet

16.30 Slutt for dagen

 

19.00 Middag og foredrag i Norlandia Hotell

Norges nye jagerfly? Lockheed Martin i Norge i et historisk og aktuelt perspektiv. Per Bøthun, Nordic American AS

 

Søndag 21. oktober

Tid Aktivitet Ansvarlig

09.00 Program kommer

10.00 Boken om Gidsken Jakobsen Olav Gynnild

11.00 Hva er på gang? Årets flybok? Knut Arveng og Sven S

12.00 Erfaringer, evaluering, fremtid …? Diskusjon! Sven S

13.00 Lunsj

14.00 Slutt

 

Reservasjon for endringer!

 

Deltakere er velkomne å selge sine bøker (nye eller antikvariske), magasin m m

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Seminaret er vel forbi og mitt inntrykk er at det var meget vellykket. Rundt 45 deltakere tror jeg, deriblant flere av "våre" folk. Vi rakk også å legge inn en workshop om profiltegninger, noe som iallefall jeg lærte mye av.

 

Et av diskusjonsemnene var om dette seminaret var liv laga og om vi skulle gjenta det til neste år. Dette var det bred enighet om.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.