Gå til innhold
  • Bli medlem

oppfordring til LU


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle.

 

Vil bare oppfordre dere alle til å fylle ut modellregistreringskjmaet på forhånd slik at vi slipper de helt stor køer på Lørdag morgen.

 

Derimot for modeler som har deltatt før på LU/LK så vil det bli egne utfyllingsskjemaer, disse blir ikke registrert som deltakende modeller og trenger derfor ikke registreres i sekreteriatet.

De overnevnte skjemaer vil foreligge på Olavsgaard Lørdag morgen og vil være av et helt annet ustseende.

På forhånd takk

 

MVH

Roy Pedersen

Formann IPMS-Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt forvirra her.  ??? (Skal visst ikke så mye til har jeg hørt... ::))

 

Spurte for et par dager siden om modeller som har vært med før og ikke blitt premiert kunne stille i konkurransen, og mener jeg fikk et bekreftende svar på dette. Men ut ifra det du skriver, virker det som at modeller som har vært med før holdes utenfor konkurranse, enten de er premierte tidligere eller ikke. Kommer uansett til å ta med litt "gamle synder", men trenger en oppklaring her...

Eller mener du at det er gamle premierte modeller som skal ha andre lapper?

Blir litt dumt hvis jeg skriver på de hvite standardlappene bare for de "nye" modellene, for så å måtte fylle ut et lass til der nede..... :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Roy som må avklare, men landet vi ikke på at man for tidligere premierte IKKE kan delta i konkurransen, men at man for tidligere deltakende, men ikke-premierte modeller selv kan velge om man vil kjøre en ny runde i konkurransen, eller bare stille ut. Det med å kun stille ut, er jo nytt av året, såvidt jeg har skjønt.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun tidligere premierte modeller SOM ikke kan delta i den ordinære konkurransen.

Slik har det alltid vært.

Det er derfor vi lager et bord for tidligere premierte modeller, slik at vi kan beundre de igjen.

Og disse er IKKE til bedømming.

 

Okei

 

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, dette har vi hatt før. Men det var kanskje før din inntreden i klubben ?

 

Sikkert  ;D

 

Når var det tilbud om dette sist, forresten?

 

Arild :)

 

År 2000 konkurransen. Mener vi hadde over 500 modeller til stedet.

Satser på å gjøre det like bra i år , håper jeg

 

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De overnevnte skjemaer vil foreligge på Olavsgaard Lørdag morgen og vil være av et helt annet ustseende.

På forhånd takk

 

MVH

Roy Pedersen

Formann IPMS-Norge

 

Forskjellen i utseende vil ligge i at modellspesifikasjonsskjemaene (heretter, i mine innlegg, forkortet til MSS) for modeller som ikke stiller i konkurransen vil ha en annen farge. Hvis man ønsker å vise fram modeller utenfor konkurranse. Er det anledning til det. Det er ikke sånn at modeller som ikke har blitt premiert tidligere stilles i konkurransen. Men vi håper jo at flest mulig modeller stiller i konkurransen. Jeg har påtatt meg ansvaret for modellutstilling utenfor konkurransen. Så hvis noen lurer på noe i den sammenheng, spør meg gjerne. Er det ønskelig, kan jeg jo lage MSS i en farge for tidligere premierte modeller. "Golden Oldies" som jeg ynder å kalle dem. Og MSS i en annen farge for øvrige modeller som av forskjellige grunner stilles ut utenfor konkurranse. Tar gjerne imot innspill om dette.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modeller som stiller i konkurransen får hvite MSS. Alle andre får en annen farge på MSS. EN annen farge!

 

Arild

 

Noe som da krever at alle har farget ark hjemme om de vil forhåndsutfylle...

 

hm.... Hvor lurt er dette egentlig. Er det ikke bare å lage en helt annen lapp uten modellnummer. Da blir det ikke mulig å stemme på modellen. Fargen på lappen er da vel helt uvesentlig? Eller?

 

Men uansett. Blir det to forskjellige skjemaer, så bør jeg snart få de tilsendt for publisering på nett...

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gul lapp for juniorer gjoer det vesentlig lettere aa skille juniorer fra seniorer ved et oeyekast.  Det gjoer det lettere for en jury som skal lete seg frem til junior vs senior modeller, og ogsaa sjekke at en modell staar i riktig klasse.  Det er ikke livet om aa gjoere, men det gjoer som sagt det livet man har lettere:)

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav, vi greier jo å byrakratisere alt!  :D

 

Jeg fulgte åpenbart ikke så godt med på LU i fjor som på SC i fjor, der juniorene var samlet for seg. Det er i alle fall mer ryddig, og levner liten tvil om hva som er en juniormodell.

 

Men hvor jævla vanskelig skal dette egentlig være? Modeller i konkurransen står sammen med andre modeller i konkurransen og har spek'en skrevet på hvitt ark.

 

Modeller i utstilling og modeller "in progress" står jo på helt andre bord, og her burde det jo være opp til hver enkelt å dokumentere på hvilken som helst måte?

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det vanskeligere enn jeg allerede har gjot det nå, da. wOOt

 

Dette er slik det kommer til å bli:

 

Modeller i konkurransen skal fylles ut på vanlig vis. På hvite ark. Helst forhåndsutfylles da de ligger på nettet. Junior er egen klasse, så det skilles ikke mellom junior og senior på selve lappene.

 

Modeller utenfor konkurranse KAN ledsages av eget MSS. Det betyr: man ikke fylle ut MSS for disse. Dersom man ønsker å fylle ut MSS for modeller utenfor konkurranse, blir disse MSS å finne i utstillingslokalet. Og de kommer til å ha en annen farge enn standard MSS. Ellers ser de likedan ut. Jeg skal skrive ut en haug av disse på farget papir. Jeg kommer muligens til å fjerne kolonnen for klasse, da den uansett ikke trenger å fylles på modeller som stiller utenfor konkurranse.

 

Klart nok, eller??

 

Jeg tar det en gang til: Modeller som skal være med i konkurransen, er det ønskelig at MSS forhåndsutfylles for slik vi pleier å gjøre det til LU. Alt annet skjer på Olavsgård.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modellskjemaet jeg har lagt ut (som er det samme som i fjor) har ingen merking for junior/senior. Dette styres av angivelse av klassen.

 

Henrik

 

Unnskyld, Henrik. Jeg tror det har vært slik på en tidligere LU eller en annen konkurranse jeg har vært med i. Du har helt rett i at det styres av klasse.

 

Hva da med aa stemple modeller som stiller i juniorklassen med et roedt stempel eller paa annen maate markere lappene? Roed prikk som selvklebende etikett, merke med tusj, annet?

 

Jens

 

Hvorfor det når "Junior" er egen klasse? Jeg kan ellers ikke svare på akkurat det da jeg ikke hart noe med organiseringen av selve konkurransen å gjøre. Men jeg tror ikke Roy & co. har noe lyst til å gjøre slike endringer i siste liten før LU. Foreslå det til neste år.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.