Gå til innhold
  • Bli medlem

Tema for LU?


Mats Averkvist

Anbefalte innlegg

Godt spørsmål du!!!

 

Mener å huske eller ikke huske om det ble noe tema bestemt i fjor. Foreslår at du sender en pm til Atle Eriksen(registrert her på forumet) å spør han.

 

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tema paa LU har vi vel ikke hatt, men jeg vet at det har vaert gjort forsoek med aa kjoere tema paa LK.  Husker en Limtuben eller Memo fra 80-tallet hvor temaet var "Pink".  Tradisjonelt har slike temaklasser vaert mildt sagt daarlig belagt, og jeg er ikke i posisjon til aa kaste stein siden jeg sitter i et fint glasshus.  Skal man ha noe tema paa LU saa boer man soerge for at man har godt med tid til aa bygge en modell som kan naa opp i en konkurranse og som samtidig kan representere temaet.  Om man legger opp til speedbygging for temaet, saa tror jeg faerre blir interessert i aa bygge noe for det.  Strengt tatt boer jo tre maaneder vaere nok, men jeg tror nok at endel har allerede spikret byggeskjemaet sitt frem til LU, og da vil modellene enten passe inn i temaet som velges, eller saa stiller man ikke.

 

Tror naa jeg da...

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel bygge et Norseman-fly som alle andre...? Se på Vidar, en genuin panserbygger som med liv og lyst kaster seg over et fly!  :thumb:wOOt

 

At alle andre bygger Norseman er vel kanskje en veldig overdrivelse... :)

Dessuten er vel poenget med et tema at det skal være mulig å bygge i flere "grener".

 

Men blås i det.... Har ikke tid til det allikevel.

 

Vidar er lettpåvirkelig ja, men å si at han har hivd seg på dette med "lyst", det tror jeg er litt feil. hehe.

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er vel poenget med et tema at det skal være mulig å bygge i flere "grener".

 

Nei, ikke nødvendigvis.

 

Det kan med hensikt være meget "smalt", og det kan være "bredt".

 

Poenget er at man utveksler informasjon om modellene sine, og jo smalere temaet er jo mer interessant er det å utveksle informasjon. F.eks. hvis temet er et spesielt byggesett så er det interessant hvordan man løser et spesielt problem vedrørende settet. Jo bredere man gjør temaet jo mindre relevant blir dette.

 

Men jo bredere man definerer temaet jo større burde det (i teorien) være å få med flere deltakere, men det er ikke slik i praksis. Jeg mener både Norseman og VW Karmann er relativt smale temaer men med ganske stor deltakelse begge to. Temaet "dyr" burde i teorien åpne for et hundretalls større antall modeller, men vi får snart se om dette stemmer i realiteten.

 

Nils

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener nå at et tema for LU burde annonseres i god tid i forveien, og da mener jeg ett år. Dvs. at det under LU ett år annonseres hva som er tema for neste års konkurranse (eller utstilling som egentlig er en konkurranse  ;) ).

 

At noen går sammen om en gruppebygging, som skal avsluttes til LU har ingenting med LUs enevtuelle tema å gjøre.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse tider med fredspris rett rundt hjørnet, tør jeg foreslå at "fredsbevarende" er temaet.

 

Et annet forslag er "Tenk om", hvor kravet er at den aktuelle modellen IKKE finnes.

Her kan man feks stille med:

 

-en Ilushin i SAS-farger

-en F-16 i russiske farger

-en M1A1 i norsk splint-kamo

-en britisk soldat 1944 i tysk kamo-uniform

-et amerikansk slagskip i kamo a-la Tirpitz

-en Chevrolet Corvette som norsk politibil

 

Et tredje forslag er "Julen", hvor jeg kunne tenke meg en gjeng amerikanske soldater i Bastogne med julenisse i en half-track.

 

God kveld

 

Håvard 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.