Einar Sandvik Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Modellbilder kommer, når det blir noe å fotografere. Skjære- og limearbeidet er ikke starta ennå. I stedet kan dere få se et bilde jeg har tatt av Norsemanen på Flyg- och lottamuseet i Jemtland. Jeg har flere på lager. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted December 6, 2006 Author Share Posted December 6, 2006 Jeg prøver et par bilder til: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted December 6, 2006 Author Share Posted December 6, 2006 Jeg tar like godt de to siste bildene jeg har tatt med det samme. Her ser vi godt tykkelsen på veggene som Nils holder på å lage. Bølgestrukturen på døra og inne i kabinen blir ei utfordring. Hvordan stemmer fargene på interiøret på fly som var i norsk tjeneste? Noen som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Her er bilder fra Arlandasamlingene sin Mk. IV, c/n 89, ex SE-CPB, LN-AEN, Norske Luftforsvaret R-AY. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Her er bilder fra Arlandasamlingene sin Mk. IV, c/n 89, ex SE-CPB, LN-AEN, Norske Luftforsvaret R-AY. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Her er noen bilder fra Gardermoen: Og et par fra en salgsbrosjyre. Disse er fra en Mk.V, som skulle være sivilversjonen av Mk.VI. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Husberg Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Til dere som bygger med flottører, så er det mulig med en "smule" weathering av disse. Se bildet av Wien sin maskin jeg har fått via Lars Opland i Alaska. Happy modelling, Ruben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted January 18, 2007 Author Share Posted January 18, 2007 Her er et bilde fra Sola Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted January 19, 2007 Author Share Posted January 19, 2007 Bildet ble så mørkt under skanninga at mange detaljer forsvant, ser jeg, men vi får i alle fall et visst inntrykk av vinkelet på understellet og de skråstilte hjula, helt i samsvar med tegningene til Nils. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Erik Hagen Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Hei, En franskmann bygger også Norseman http://www.master194.com/forum/viewtopic.php?t=24415&postdays=0&postorder=asc&start=0 Eders Knut Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Oj! Den der ligger et par hakk over ambisjonsnivået på min, ja.... Men har'n korrigert stubvingene sine tro? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Han bygger tydeligvis en Mk.VI. Men han har ikke utvidet flykroppen. Ammatør !! Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Husberg Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Etter å ha lagt ned altfor mange timer allerede på denne modellen, så må jeg si at jeg er dyyyypt imponert. Happy modelling, Ruben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 10, 2007 Author Share Posted March 10, 2007 Det ligger mye research bak den modellen. Han har vel ikke fått noen starpakke fra Nils? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Det ligger mye research bak den modellen. Han har vel ikke fått noen starpakke fra Nils? Nei, han har nok ikke det. Men jeg tror jeg skal tipse ham om boka. Det kan jo hende at han er interessert ..... Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 10, 2007 Author Share Posted March 10, 2007 Det spørs om du i så fall må lage en tilleggstekst på fransk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts