Jan Erik Johansen Posted September 27, 2020 Share Posted September 27, 2020 (edited) Agusta Bell 47J 1/72. Denne er til monteren som skal inneholde alle fly som er benyttet av Luftforsvaret. Edited November 29, 2020 by Jan Erik Johansen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted November 29, 2020 Author Share Posted November 29, 2020 Da har jeg bestilt denne og prøver meg. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted January 10, 2021 Author Share Posted January 10, 2021 Da er helikopteret ankommet, ser ut som et greit sett. Rundellene er vel ikke helt i toppkvalitet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted January 10, 2021 Share Posted January 10, 2021 De rundellene ser ikke bra ut, nei. Hva er diameteren på rundellene? Mulig jeg, eller noe andre, har alternativer du kunne fått. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted January 10, 2021 Share Posted January 10, 2021 Rundellene, som er like dårlige i byggesettet mitt, måler i underkant av 7 mm. Jeg har noen dekalark med norske rundeller liggende, men har ikke sjekka om jeg har liggende dekaler i rett størrelse og i god kvalitet. Norske vimpelrundeller har en tendens til å være ue av register. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 Angående roundeller: I heftet til Olve D antar han at diameter var 600 mm på 47J. Det tilsvarer 8,3 mm i skala 1/72. Antar at dette er uten hvit ring. Dere som har modellen - kan dere sjekke om dette blir for stort? Et annet alternativ er 450 mm, som blir 6,25 mm i skala 1/72. Hvis vi legger til hvit ring er vi vel rundt 7 mm, som tilsvarer roundellene i settet. Jeg har et par 450 mm roundeller igjen fra Vampire-arket som kan doneres, men da må de legges på en hvit disk for å få hvit ring rundt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 "Antar" er vel et stikkord her. Jeg har nok dimensjonene nedskrevet i et dokument, et eller ennet sted.... Åkke som, den hvite ringen skulle uansett være 50mm bred, uavhengig av roundellens størrelse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 3, 2023 Share Posted September 3, 2023 Hvordan er status her? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts