Ragnar Eckhoff Posted August 15, 2022 Share Posted August 15, 2022 Takk for info! Har gulkorktynner og retarder, så kan kanskje få til det samme. Hadde blandede erfaringer med Tamiya klar pluss Mr Hobby Leveling Thinner for en tid tilbake - miksen tørket svært seint. Mulig årsaken var at boksen med Tamiya var noen årtier gammel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted August 15, 2022 Share Posted August 15, 2022 MrHobby Self-Levelling THinner gjoer samme nytten som Tamiya oransje-kork tynner, saa du skal faa liknende resultater med aa sproeyte over med den. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted October 16, 2022 Share Posted October 16, 2022 Fin artikkel om modellen i siste nummer av Flyhistorie! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted October 16, 2022 Share Posted October 16, 2022 Takk for det Ragnar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted October 16, 2022 Share Posted October 16, 2022 Sier meg enig med Ragnar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted October 17, 2022 Share Posted October 17, 2022 Takk for det Einar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted November 23, 2022 Share Posted November 23, 2022 Jeg har Catalinamodellen i forvaring. Skal jeg ta den med til Flysamlingen under Østkonken og overbringe den der? Alternativt må jeg sette den på loftet - jeg må rydde heimen før jeg får storinnrykk i jula. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Personlig tror jeg modellen er tryggere hos deg Nils enn paa et lager paa Flysamlingen. Det beste hadde vaert aa ta den med til Flysamlingen naar den skal i monteret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted November 25, 2022 Share Posted November 25, 2022 I etterkant av Skala 2022 ble de innleverte modellene satt inn i en monter i andre etasje på flysamlinga i påvente av at Nils skulle utføre C-momentet med å plassere dem i den store monteren. Jeg er dog litt usikker på om "vente-monteren" er djup nok til å ha plass til en catalina-modell. Kanskje er det lurt å vente til Skala 2023. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted November 25, 2022 Share Posted November 25, 2022 Det som og bekymrer meg er eventuelle nysgjerrige med lagertilgang som "bare vil titte litt". Den foerste F-16 modellen jeg donerte til samlingen hadde ikke taalt oppbevaringen og haandtering av ukyndige. Det er tryggere paa loftet til Nils enn paa lageret paa Flysamlingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts