Gå til innhold
  • Bli medlem

Ole's utfordring! Tiger vs. P-40B


Gjest Espen Andreas Hoff

Anbefalte innlegg

Gjest Espen Andreas Hoff

Da har jeg tatt utfordringen Herr Kjensmo fremsatte i en bitteliten minigruppebyggetråd hvor han ytret noe sånt som: Bygger du en P-40 så skal jeg jaggu bygge en tiger!  :praise:

Jeg beveger meg straks i retning postkontoret for å hente ut mitt bidrag, hvordan går det med tigeren din Ole?!??

Abdiserende Tigermester Hoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Watch your six! Posten er en forundingspakke mindre...Flying start med lakkering i morgen kanskje?!?

Abdiserende tigermester Hoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Da er straks kroppen satt sammen, men nagling må nok påføres for økt realisme. Tenker litt på denne som forbilde, så Kosti får nok selskap. Vet dog ikke om jeg skal ha med kaptein Haddock...

IMG_1132_zpsd6najtzg.jpg

Abdiserende Tigermester Hoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er straks kroppen satt sammen, men nagling må nok påføres for økt realisme. Tenker litt på denne som forbilde, så Kosti får nok selskap. Vet dog ikke om jeg skal ha med kaptein Haddock...

IMG_1132_zpsd6najtzg.jpg

Abdiserende Tigermester Hoff

 

Fint bilde, men det er ikke en P-40B ( Tomahawk Mk.II). Mulig det er en P-40E (eller Kittyhawk Mk IA som de ble hetende i RAF).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Takker for det Einar, men nå skal du høre: Utfordringen var å bygge P-40, så tror ikke dekalene passer helt ::)

En skyter for mye? Er det ikke om å gjøre å ha flest mulig, og bilder lyver vel aldri.

Abdiserende Tigermester Hoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Det har gått litt trått de siste dagene da været dessverre(!) har innbudt til ski, ski, og ski. Men et bilde av rescribet og oppnaglet vinge har jeg tid til, den til høyre er utgangspunktet.

 

IMG_1217_zpsv3sgighb.jpg

 

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Takker for alle overveldende kommentarer og pøser på med siste nytt i denne utfordringen.

 

IMG_1229_zpsox7debnp.jpg

Skalariktig sandfarge påført P-40'n, så nå er neste steg maskering for dark earth.

 

I mangel av bilder fra Ole's tigerbygg legger jeg herved ut et kinderegg av et bonusbilde, enjoy!!

IMG_1164_zpshqqkmzgy.jpg

Tiger-Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Dette er veldig moro.

Hva?? Du kan ikke si slikt om du skal være troverdig som Tigermesterens nemesis! Med mindre du har oppdaget ironien, eller oversett tigeren.. ;)

HarryEspen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.