Gå til innhold
  • Bli medlem

Ole's utfordring! Tiger vs. P-40B


Gjest Espen Andreas Hoff

Anbefalte innlegg

Gjest Espen Andreas Hoff

Tigermesteren har hatt noen veldig tunge stunder i det siste.? Etter stadig mindre aktivitet i tigergruppebygget, liten respons på innpisking av undertegnede, samt hard motstand fra Sørlandets sjarmtroll, nådde jeg det absolutte nullpunkt for en uke siden da mine håpefulle etter et besøk i en hobbybutikk fullstappet av tigerrelatert plast besluttet at de ønsket å bygge en........HEST!!!?☠️

IMG_1203_zpsz02rlbtp.jpg

 

Etter etpar runder i tenkeboksen og tunge samtaler med rådgiveren min sa muttern tilslutt at dere ikke fortjente en så bra Tigermester, og mitt eneste alternativ var derfor å abdisere ::)

Men så plutselig fikk jeg en oppbyggelig kommentar fra sør, og den ble fulgt opp av minstejenta som ønsket å hjelpe til med å få tigerkjeft på P-40'n

IMG_1235_zpsbx39pirc.jpg

 

Så herved lover jeg å fortsette med den udmerkede gjerning jeg har utført så langt, og jobbe dobbelt så hardt for å spre Det Glade Budskap!!!

Overtigermesteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

IMG_1239_zpspou2eccb.jpg

 

Og forøvrig har jeg det veldig bra! P-40'n er nå ferdig lakkert i 100% autentisk ørkencamo og venter nå bare på haikjeft for til slutt å bli GAY!!! Jeg er i oppløpet, hvor er du Ole?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Den skal operere i en mintgrønn ørken?

Ha-ha! Og jeg som trodde du hadde stålkontroll på farger, fly og 2.verdenskrig!! Men denne gangen har jeg rett, for jeg har fulgt fargeanvisningen på byggetegningen ..... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

IMG_1241_zpscfhwgatw.jpg

Aner egentlig ikke hvorfor Hu83 ble grønn, men det har vel noe med at det delvis blå underlaget skinner igjennom et litt tynt lag sandfarge. Prøve litt frihånd kanskje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Frihånd, my ass!! Denne hobbyen består av to skritt frem, og ett tilbake. Hu83 ble vraket til fordel for 84, og sprøyta ble vraket under seansen. Nålespissen stod av en eller annen grunn i alle himmelretninger, men jeg fikk heldigvis rettet den ut sånn nogenlunde.

 

IMG_1245_zpsjfxobfr8.jpg

Så nå er P-40'n maskert og klar for å rette opp frihåndsfadesen..

Tigermesteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

De stripene min gode Torgeir, er en yrkeshemmelighet jeg kun deler med Tigerkolleger! Men vent nå litt...du er jo blitt en av Gutta nå!! :praise: Ok, det er Scotch 3M Fine Line Tape. Men ikke fortell det videre til de andre.

 

IMG_1248_zpszkdkj0o7.jpg

 

Forøvrig ble det The hole 9 yards, med maskering og omlakkering av alle tre fargene, lettere justert for korrektere fargegjengivelse ifølge pålitelige kilder. Hu 94 for Sand, ikke Hu84 som tidligere nevnt.

 

Tigermesteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Litt montering, småflikking, brush up, væring og klarlakk nå så er jeg i mål med denne..

 

IMG_1256_zpsj8vv5p89.jpg

IMG_1257_zpsmlgafrt0.jpg

 

Dekalene var en tanke sprø(er nok utsatt for smitte!) og tålte ikke hardhendt behandling.

Tigermesteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Snart ferdig nei? Må jo montere antenneledinger etter Einar-metoden først... ;D

He, he!

Jeg tror du slipper det, siden A.V.G. i Burma improviserte sin egen flyradio og følgelig eget antenneopplegg, mens du bygger en (feit) britisk ørkenkriger med et annet antenneopplegg.

 

Einar S

Ahhh..gudskjelov! Men det blir en uke til jeg rører denne blubba igjen, er ute på tur nå. Men hvor er du Ole? Du utfordret meg på å bygge en P40, nå vil jeg se litt tiger fra din hånd!

Tigermesteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

P40B vs. Tiger  /  Egg vs. F-16CJ

 

Her kommer Tigeren Espen!

Til ære for din snart ferdige modell så er den for tilfellet pent flankert med et P40 egg!

 

_DSC26770001.jpg

 

Tamiya sin Locheed Martin F-16CJ Block 50 1:72 modell bygget 100% Out of Box.

Tiger Meet Version, Buckley AFB, Colorado, August2001

_DSC26760009.jpg

 

Da er vi så å si i mål begge to, du tok ikke helt utfordringen med å med å bygge Airfix sin P40B i 1:48.

Men du har jo bygget en sjarmerende P40 da! :thumb:

Fly er fly!!

 

Ole :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Var det egget eller F-16 som kom først?!?? ;D

Nyydelig Tigerf16 i etterhvert kjent kvalitet fra din hånd Ole :praise: Den ser mest ut som den kunne ha vært i grytevott, men har den litt oppstoppernese, det kan se sånn ut? Mener duppeditten på nesa skal vinkles ørlite grann under horisontalen?

Og egget var meget fornøyelig? Men hvor har du det fra at utfordringen var Airfix sin P-40?? Du sa aldri noe om produsent, ha-ha ;D

Tigermesteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.