Gå til innhold
  • Bli medlem

Konkurranse forslag til Skala


Kim-André Wøldike

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å lufte et forslag til konkurransen jeg tror kan være artig både for publikum og deltagere.

 

Noe av det som er spennende med å være modell bygger er å se hvordan andre har bygget og løst utfordringer en selv har hatt eller står ovenfor.. Beste måten å gjøre dette på er å sammenligne med tilsvarende bygg.

 

Jeg synes derfor det kunne vært spennende om styret plukket ut ett lett tilgjengelig sett fra en leverandør i hver kategori, fly, bil og panser. Så stiller vi ut byggene våre side om side og ser på de forskjellige løsningene som er valgt på samme sett.

 

I tilegg til at dette er lærerikt for oss som bygger vil det være veldig artig for publikum.

 

 

Håper på god stemning for dette forslaget.

 

Nybegynner hilsen fra Kim-André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god idé. Jeg støtter fullt ut forslagstillerens oppfatning om at det må være opp til modellbyggerne hva de vil gjøre ut av byggesettet og hvordan, framfor å sette begrensninger.

 

Risikoen ved å bruke aftermarket dekal-, detaljerings- og konverteringsett et at fallhøyden blir større hvis man ikke gjør en god jobb...

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke kimse av det, Roman. I opptil flere år arrangerte man NM i speedbygging i forbindelse med Østkonken, og her hadde man 24 timer på seg til å gjøre ferdig et på forhånd utvalgt sett, gjerne noe fra Tamiya. Trenger ikke bli dårlige modeller av det heller. Såvidt jeg husker så vant Henrik med en Bradley foran Andre K, som også bygget Bradley, og begge hentet premier for de samme modellene på det påfølgende LU/LK/Skala/hva-det-nå-enn-het-på-den-tida.

 

Begynner å bli noen år siden nå, men noe som med fordel kunne bli gjeninnført.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsippet på speedbyggingen på østkonkonken, var at det var tre forskjellige sett tilgjengelig. En bil, en panzer eller et fly. Alle konkurrerte mot alle uansett hva man bygde. Måtte være bygget og malt i løpet av 24 timer.

Veldig morsomt, og det tvinger en til å planlegge byggingen slik at man rekker gjennom alt.

Krever lakkeringsmuligheter da.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok styret er positiv til dette initiativet.

Dette bør vel løses som et gruppebygg på forumet alla "arbeidshester" som vi hadde til forrige skala. Jeg tror skalahelgen er for intens til å få på plass et speedbygg, men det er min mening.

Se på hvordan dette ble løst på den tråden for dette gruppebygget.

Slike tilleggskonkurranser er det som regel ikke styret som styrer med derimot de som er med på gruppebygget.

Det er bare å ta kontakt med forumets moderatorteam så ordner de med tråd på forumet.

 

Mvh.

Jørgen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én måned er kanskje litt knapt? Ikke alle som er like hypre som deg vettu, Jørgen (T). ;)

 

Det er vel bare å bestemme seg for et sett (evt. et innafor hver av sjangrene bil, fly, panser om en vil nå ut til flere (siden flere er allergiske mot å bygge noe annet enn de pleier)), kunngjøre dette og så er man i gang?

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med en måneds frist så kan man jo evt levere halvferdig produkt - og så vurderer man ut fra hvor langt man har kommet. Sitter man med en cockpit som er hyperdetaljert så kan jo det vurderes opp mot et ferdig produkt.

JEg liker i hvert fall tanken. Eget bord, egen visning, egen vurdering - helt på sida. Og ganske gøy. Og er det mislykka så har vi prøvd.

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.