Jørgen Tangerud Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Eduard 1/48 BF 110E Setter plukket jeg opp fra Sverre på et Øst-møte, og klarte ikke å ligge unna lenge Skal bygge Brandis sin maskin, som tilhørte det såkalte "Dackelstaffel" her et bilde lånt fra Aakra og Dybvig`s pdf. Profil: Inspirert av Dybvig`s byggetråd, forsøkte jeg meg også på et nytt mg-sete. Litt bilder av resten av interiøret, som nå er trygt "låst" inn. Morsomt bygg så langt, men har lest at det kan bli litt plunder rundt motorgondoler, det blir til helga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Hviding Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Pent, liker væringen! Veps er alltid tøft, har denne liggende på vent jeg og, trur eg. mvh Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Jepp. Under liming av gondoler er det viktig å fokusere på vinkel. Hvis du ikke er nøye ender du opp med motorgondoler som tilter litt. Er det ellers RLM66 eller 02 du har malt cockpit i? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Tangerud Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 02, men ser litt mørkt ut på enkelte bilder, samt ble litt mye vask på steder som var kinkig å få vasket bort igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Jeg var gjennom denne her for fire år siden. I tilfelle du ikke har sett byggetråden kan du kanskje pelle opp noen ideer til motorgondol-liminga her: http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?topic=9459.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 Til senere referanse vil RLM66 være riktig fra 1941 og utover. Om dette ble gjennomført på eldre maskiner, eller ikke, er en vurderingssak. Kyrre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Tangerud Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Foreløpige tørrtilpasninger viser ikke så halvgærne nasceller, men det er i tilfelle om jeg velger å se bort i fra vinkelen på de, får se nærmere på det etter hvert. Men har bestemt meg for å få kroppen ferdig først, og har begynt på bevæpningen i front. Noen som husker om dette kom i veien for nesedeksel? Brent meg på dette før på Eduard, og greit å være føre var. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Tangerud Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Puslet litt mer i dag, og ved hjelp av zap, kicker, og klypa, er nascellene vridd og limt. Syns selv ikke det ble så halvgærnt, men sparkel og pussing må til. Nå skal det få herde, så blir det sparkel, neglelakkfjerner, og pussing. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Tja. Det ser ut som du har fått noen ganske solide stepp i bakkant av nacellene, men kan være bildet lyver. Du spikka ikke vekk noe plast slik jeg gjorde? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Tangerud Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Steps er det, men jeg har limt etter hvert som jeg vrei, så bakerste delene er ikke limt enda, men mye må nok pusses bort for å få det pent der. Har vel i grunn fokusert på å få oversiden så bra som mulig, så får grovjobben gjøres der sola sjelden skinner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 Vel: jeg mente bakerste del på oversida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Tangerud Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Ble nok litt der, men ikke så galt at jeg lar det gå igjennom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Tangerud Posted October 28, 2013 Author Share Posted October 28, 2013 Er snart nødt til å si meg fornøyd med sparkling og pussing, de blir ikke helt hundre, men velger heller det, enn å måtte risse opp igjen alt av detaljer. Syns ikke vinkelen på de ble så galt til slutt. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Nordve Posted October 30, 2013 Share Posted October 30, 2013 Gøy å se at det du tar med deg finner veien ut av esken. Ferdig til neste møte? Sverre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Tangerud Posted October 30, 2013 Author Share Posted October 30, 2013 Det er målet det Sverre Jeg bygger ikke stasj, men modeller Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts