Gå til innhold
  • Bli medlem

Torgeir bygger panser


Torgeir Eikeland

Anbefalte innlegg

Denne tråden finnes på grunn av innlegg 13 i denne tråden: 

 

http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?topic=14805.0

 

DSCN4841_zps3fa20ef3.jpg

 

Det er ikke til å begripe at denne grillvogna  med toppfart på 30 km/t fant veien til stæshet mitt. Til dens forsvar kan sies at den A: er ekstremt obskur, og B: har finske dekaler. Når så galt skal være at man må bygge panser, er det en liiiiiiten trøst at det kan bli perkele av det.

 

DSCN4842_zps5b2aba9d.jpg

 

Latterlig sak.

 

DSCN4844_zps392791a7.jpg

 

Etsen som følger med er skandaløs, og kan ikke bøyes mer enn 80 grader før den truer med å knekke tvers av. Nå skal jeg grunne dette her og male det med Humbrol 102.

 

DSCN4843_zps393e4f7e.jpg

 

Zzzzzzzzzz. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir morro å se deg være panser :)

Javisst. Her blir det trangt om plassen for pastellpulveret....

 

Er ikke dette helt bortkastet tid?

Nei, det ville ført til uopprettelig skade på omdømme og selvbilde, samt hån utenfra i uoverskuelig framtid å ikke gjøre dette. Jeg synes det gjør livet morsommere å gå høyt ut på banen av og til. You win some, you lose some.  ::)

Når fyrstikkeska er ferdig skal jeg plassere den i et finsk skogslandskap hvor en Fokker XXI sirkler over. Det blir gøy.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det bare: Denne mannen (Torgeir, om noen skulle være i tvil) har integriteten i orden - respekt!

 

Det er jo sånt som gjør hobbyen enda mer interessant. Jeg håper at du får noen gledesstunder ut av denne byggingen, særlig nå som hjulene er unnagjort. Tror basen blir konge.

Kan det virkelig bli til at du stiller i dioramaklassen på Skala 2014?

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sånt som gjør hobbyen enda mer interessant. Jeg håper at du får noen gledesstunder ut av denne byggingen, særlig nå som hjulene er unnagjort. Tror basen blir konge.

Kan det virkelig bli til at du stiller i dioramaklassen på Skala 2014?

Tror nok kunstverket som ovenfor beskrevet må komme i dioramaklassen.

Nå har jeg montert hjulene på de opphenggreiene eller hva fankern det kalles, og det var sjempegøy! Sier dere at dette hadde vært mindre hat dersom jeg hadde bygget et bedre sett i større skala? Et hjul er et hjul er et hjul. "Make 24" som det pleier å stå i panzerinstruksjonene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at du skal være langt gladere i sparkling og pussing og sparkling og pussing og sparkling og pussing når du bygger fly enn når du bygger panser, så denne aversjonen mot å takle et par hjul, finner jeg noe bisarr.

 

Ut over det er 1/72 for meg en lite tilfredsstillende skala. Altfor smått, gjerne for grove detaljer og generelt for fiklete. Det sagt så er produsenten du bygger fra ut som noe som ville vært en utfordring også i 1/35.

 

"Chemical tank", skal det bety at dette er en flammekasterversjon?

 

Arild :)

 

Edit: De flammende buskene foran vogna kan vel fort være en indikasjon på at dette er flammekaster, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at du skal være langt gladere i sparkling og pussing og sparkling og pussing og sparkling og pussing når du bygger fly enn når du bygger panser, så denne aversjonen mot å takle et par hjul, finner jeg noe bisarr.

Ut over det er 1/72 for meg en lite tilfredsstillende skala. Altfor smått, gjerne for grove detaljer og generelt for fiklete. Det sagt så er produsenten du bygger fra ut som noe som ville vært en utfordring også i 1/35.

"Chemical tank", skal det bety at dette er en flammekasterversjon?

Arild :)

Edit: De flammende buskene foran vogna kan vel fort være en indikasjon på at dette er flammekaster, ja.

Først trodde jeg det hadde noe med kjemisk krigføring å gjøre, men ja: i instruksjonene står det at det er en flammekasterversjon av en vogn basert på Vickers-konstruksjon. Antall liter tennvæske er også oppgitt.

Du har rett mtp pussing og sparkling i flybygging, men det er bryet verdt når resultatet er et stilig fly! Å kjede ræva av seg med å lage 28 hjul er derimot IKKE bryet verdt når resultatet bare blir en døll tank.

Men jeg ser lyst på dette nå. Skal bare sparkle og pusse disse hjulfestene, så er det oppløpssida neste. Kanskje jeg finner ut at panserværing er knallgøy?

Mer spent er jeg på åssen det går når jeg skal strekke disse strikkene av noen belter over hjulene. Er redd det sier krakk og sproing med hjul fykende utover golvet.  :o

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.