Gå til innhold
  • Bli medlem

Resultater SKALA 2013


Anbefalte innlegg

Av de ikke-IPMS utdelte prisene vil jeg opplyse at Flyhistories vandrepris ble tildelt Einar Sandvik.

 

Prisen ble delt ut for første gang i år. Einar fikk prisen først og fremst for sin modell av Start, for arbeidet han har gjort med studere forbildet og for måten han har formidlet ny kunnskap på. Og selvsagt for en meget godt bygget modell.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som tok en plassering!! :) men hvor ble det av helikopterklassen?

 

Du hadde vel et helikopter Kosti?

Men det var kun 2 helikoptere og disse var i tillegg svært forskjellige; 1 i 1/72 basic og 1 i 1/48 multimedia om jeg ikke husker feil.

Dette ble et noe magert grunnlag for egen klasse og de ble derfor flyttet til respektive propell-klasser.

 

På samme måte utgikk begge MC klassene, og den ene motorsykkelen som var med ble flyttet til stort og smått på hjul.

 

Jetfly i 1/100 og mindre ble også slått sammen med 1/72 og mindre.

 

JR - Hoveddommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde vel et helikopter Kosti?

Men det var kun 2 helikoptere og disse var i tillegg svært forskjellige; 1 i 1/72 basic og 1 i 1/48 multimedia om jeg ikke husker feil.

Dette ble et noe magert grunnlag for egen klasse og de ble derfor flyttet til respektive propell-klasser.

 

Det er helt greit, vet du, men det var bare det at jeg ikke kunne finne noen info om at klassen var slått sammen med propell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde vel et helikopter Kosti?

Men det var kun 2 helikoptere og disse var i tillegg svært forskjellige; 1 i 1/72 basic og 1 i 1/48 multimedia om jeg ikke husker feil.

Dette ble et noe magert grunnlag for egen klasse og de ble derfor flyttet til respektive propell-klasser.

 

Det er helt greit, vet du, men det var bare det at jeg ikke kunne finne noen info om at klassen var slått sammen med propell. :)

 

Nei, i og med at de ble flyttet til forskjellige klasser fallt vel infoen ut av lista (eller mitt hode da jeg sendte den...)  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en økning på nesten 30% i antall modeller og godt over 30% i antall deltagere fra 2012  :)

 

Veldig bra, og dette viser at vi er vel avhengig av svenskene, selv om de stikker av med litt for mange premier  :shifty:

 

Er litt spent om vi klarte å få over 50 overnattingsgjester og dermed ro i land fri leie.

 

Tommy  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panser klassen ble eksepsjonelt stor (i hvert fall i forhold til de siste årene).

Ikke bare på på grunn av kvanta, men også på kvaliteten så viste det seg å være en utfordrende klasse å dømme.

Selv om det i denne klassen var satt opp 3 dommere med flere 10-års individuell byggeerfaring, det meste innen militært, og som har høstet egne premier i både inn og utland, ble de stående og nærmest rive seg i håret før resultatene kom inn.

Gull og sølv ble det enighet om, men kampen om bronsen var umulig å avgjøre.

Det er vel første gang jeg har fått spørsmål om det er mulig å dele ut 6 medaljer av samme valør.

Flere andre klasser hadde fått tillatelse til 2, så klassestørrelse og dommerkompetanse tatt i betraktning inngikk vi et kompromis på 3, noe de da klarte.

Personlig synes jeg dette er en bedre løsning enn "elle melle" metoden.

 

Jeg ønsker også å få takke alle som stillte opp som dommere.

Erfarene som førstegangsdømmende gjorde en glimrende innsats.

Dere var flinke til å konferere med hoveddommer og selv om det blir litt hektisk når det står 3 mann med hvert sitt spørsmål og ønsker svar så fort som mulig, så tror jeg vi løste de fleste problemer.

 

Håper ingen ble skremt og at det vil bli like enkelt å sette sammen et team til neste år  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.