Atle Eriksen Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Hmmm. Spaghetti SIG. Må vel få ferdig Hasegawa Miuran min da vel. Verdens superpenesteste superdupersportsbil. MEN. Den blir ikke gul, selv om det er pent, ei hellel Fellali lød. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Oh, jeg gleder meg til denne. Men være forsiktig med a-stolpen, den er TYNN. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Brummbrumm! Du har min oppmerksomhet! Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 A bjutifull laidiiii.... Kan bli spennende å følge denne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Gull altså!? Corgi Toysen min, er i en slags kobberfarge - ille tøff! / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Ikke gul, ikke roed...oransje? Eplegroenn? Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Ikke gul, ikke roed...oransje? Eplegroenn? Jens Brun? Mattsvart? Nei, selv tror jeg at jeg stemmer på grønn eller kanskje oransj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semming Bråthen Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Miura må vel bygges original og da høres grønn eller oransje riktig ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Et lite bilde søk på google gir jo mange spennende resultater http://www.google.no/images?q=miura&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=no&tab=wi&biw=1280&bih=636 Blant annet denne: Fanger kanskje ikke formene like godt som Hassegawa? Siden hadde foresten en del andre klassikere i Lego form også http://www.soothbrush.com/classic-cars-made-of-lego/ Men når det gjelder farge syntes jeg denne var fin http://www.justinssite.com/images/miura2.jpg Men du har kanskje allerede bestemt deg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Fader å, at du ikke bygger denna i gul eller rød, da har jeg bange anelser for at du også går for denna her da jeg veit at du også er svak for grønn (spesielt glorete) og at du har byggd en (rød mener jeg) før, da vi hadde tema på NC, og jeg byggde en gul (riktig nok en jota) og André lagde en svart en. fader det begynner å bli mange år siden. Uansett, lykke til Jeg får se å få blåst av støvet på den andre lambo prosjektet mitt også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Velkommen inn Atle!, heldigvis ikke med Ferrari , som stort sett bryter sammen og er røde.... Miura og Countach (har hatt gleden å kjøre litt i en sånn bronsje farget en ...)er mine store ikoner i bilverden sammen med en Tysk MB-måkevinge sak, Aston Martin DB, Jaguar, joda en jappse da Datsun z-24O og ca 20- 30 amerikanske biler....eller så er det laget mye stygt og fælt oppimellom, sånn rent estetisk altså. Du må da få en "ikkekommers" farge på denne Jeg foreslår: Hvit hadde vært tøft, da gjør jeg ferdig min Countach i hvit med rødt interiør, det gjør jeg nok unansett.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle Eriksen Posted April 11, 2011 Author Share Posted April 11, 2011 Den blir nok eplekjekk...ehhh jeg mener eplegrønn. Jeg har lagt av no penger i madrassen....Hmmm... Skal bare telle dem først. http://www.carclassic.com/Lamborghini_Miura.htm her er et artig bilde.fra "samlebåndet" hos Bertone hvor bilene ble montert, bortsett fra motor og drivverk som Lambo fabrikken selv monterte før levering. Og dette: Ny og gammel. Den nye er grei nok. Den når ikke helt opp, men man må vel regne med at den har bedre handling enn den gamle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Er det bare vinkelen paa bildet, eller er den nye ogsaa stoerre enn den gamle? Greit med retro-styling, men aa kopiere gammel design blir litt idefattig spoer du meg... Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Er bare å selge huset Atle, kjøpe ei gammel campingvogn for å bo i isteden. Miura til 315 000 Euro er jo et kupp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Pffft, for de pengene der kunne man jo kjøpt noe morsomt! Hva med en Nottingham Analogue Anna-Log? Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Pondus kunne hatt mye moro med aa harselere med snobberiet i Hi-Fi verdenen:) Kautsjuken til denne gummireima kommer fra Seppanspreng-plantasjen i sentrale Sumatra, og hoestes av jomfruer som nennsomt skjaerer i de fineste traernet. Karbonet i gummien er kull fra den edleste teak i fra regnskogen. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle Eriksen Posted April 11, 2011 Author Share Posted April 11, 2011 Er det bare vinkelen paa bildet, eller er den nye ogsaa stoerre enn den gamle? Greit med retro-styling, men aa kopiere gammel design blir litt idefattig spoer du meg... Jens Enig med deg, men nå er det endel forskjeller på de to, og jeg syntes faktisk at det er litt kult. Se på Mustang, Camaro Fiat 500. Mini. Volvo P1800 osv. . Litt retro. Moderne tekno. Tøft så det holder og mye bedre enn mye av det andre kjedelige som finnes der ute av dagens contemporary design. Her er bilder av de to nevnte Lamboer i en litt annen vinkel. Helt klart den gamle som er fetest og mest ballansert. Kan ikke helt like toppen av vindusrammen på den nye. Men å designe en "ny" Miura er jo som å hoppe etter Wirkola spør du meg. Alt blir liksom ikke helt.....bra. Men den er rå bakfra, som de fleste veldreide damer jo er....hrm...jeg mener....altså kremt... hva i alle dager gjør en grammafonspiller her Pffft, for de pengene der kunne man jo kjøpt noe morsomt! Hva med en Nottingham Analogue Anna-Log? Vennlig hilsen Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 hva i alle dager gjør en grammafonspiller her ;D Bare er med å trør vannet....... / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Pffft, for de pengene der kunne man jo kjøpt noe morsomt! Hva med en Nottingham Analogue Anna-Log? Vennlig hilsen Morten Joda, en pen stokk av en vinylsnurrer det der, men jeg tror det hadde blitt en temmelig lurven Miura for samme summen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle Eriksen Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 En Miura Roadster. Bare vakkert Må nok kjøpe et par Hasegawa sett til ser det ut som. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 En Miura Roadster. Bare vakkert Må nok kjøpe et par Hasegawa sett til ser det ut som. Den var dritlekker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Joda, en pen stokk av en vinylsnurrer det der, (-) D'ække bare en pen stokk skal jeg si deg. For å gi Jens Håkons fablerier over her litt vann på mølla, er det trevirke fra gamle marinelagre, det har ligget til tørk siden Admiral Nelsons dager (!) Lageret er også laget av Navy grade bronze, den samme bronsen som benyttes i propelllager etc. Anna Log er ute av produksjon nå, og prisen for å skaffe seg en slik, kommer ikke til å bli mindre i åra som kommer.. Selv spiller jeg på lillebroren; Nottingham Analogue Dais her hjemme, antar at den vil følge meg livet ut..... / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 En Miura Roadster. Bare vakkert Må nok kjøpe et par Hasegawa sett til ser det ut som. Du vet det sikkert, men du har god smak Atle Parkert så nærme vannkanten gav den meg også en følelse av at den formen ville gjort seg bra på en kjapp liten 2-seter båt. Tett hjulbuene, sett en liten kjøl under midten, snu 12'ern så gearkassa kommer med uttaket bak og sett en propell på'n så har du en Miaqua. Bygge ide: Miura med båt på henger Ikke verre enn Shanen av Iran som den første i verden fikk levert sin Miura SVJ på piggdekk. SVJ er forøvrig en Jota uten spoiler... dvs. livsfarlig, og det ble lagd bare 3. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts