Gå til innhold
  • Bli medlem

Miura Bella Mio


Anbefalte innlegg

Et lite bilde søk på google gir jo mange spennende resultater :)

http://www.google.no/images?q=miura&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=no&tab=wi&biw=1280&bih=636

Blant annet denne:

lamborghini-miura-lego.jpg

Fanger kanskje ikke formene like godt som Hassegawa?

Siden hadde foresten en del andre klassikere i Lego form også

http://www.soothbrush.com/classic-cars-made-of-lego/

Men når det gjelder farge syntes jeg denne var fin

miura2.jpg

http://www.justinssite.com/images/miura2.jpg

Men du har kanskje allerede bestemt deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader å, :( at du ikke bygger denna i gul eller rød, da har jeg bange anelser for at du også går for denna her

 

 

Lamborghini-Miura-P400SV.jpg

 

da jeg veit at du også er svak for grønn (spesielt glorete)

og at du har byggd en (rød mener jeg) før, da vi hadde tema på NC, og jeg byggde en gul (riktig nok en jota) og André lagde en svart en. fader det begynner å bli mange år siden. ::)

 

Uansett, lykke til  :thumb:

 

 

Jeg får se å få blåst av støvet på den andre lambo prosjektet mitt også  ::)

 

DSC02725.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn Atle!, heldigvis ikke med Ferrari , :doh:;D som stort sett bryter sammen og er røde.... Miura og Countach (har hatt gleden å kjøre litt i en sånn bronsje farget en ...)er mine store ikoner i bilverden sammen med en Tysk MB-måkevinge sak, Aston Martin DB, Jaguar, joda en jappse da Datsun z-24O  og ca 20- 30 amerikanske biler....eller så er det laget mye stygt og fælt  oppimellom, sånn rent estetisk altså.

 

Du må da få en  "ikkekommers" farge på denne :thumb: Jeg foreslår:

Perkele205.jpg

Perkele206.jpg

Hvit hadde vært tøft, da gjør jeg ferdig min Countach i hvit med rødt interiør, det gjør jeg nok unansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir nok eplekjekk...ehhh jeg mener eplegrønn.

 

Jeg har lagt av no penger i madrassen....Hmmm... Skal bare telle dem først.

http://www.carclassic.com/Lamborghini_Miura.htm

 

her er et artig bilde.fra "samlebåndet" hos Bertone hvor bilene ble montert, bortsett fra motor og drivverk som Lambo fabrikken selv monterte før levering.

ass-line-photo.jpg

 

Og dette: Ny og gammel. Den nye er grei nok. Den når ikke helt opp, men man må vel regne med at den har bedre handling enn den gamle.

21_conceptMiura-w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare vinkelen paa bildet, eller er den nye ogsaa stoerre enn den gamle?  Greit med retro-styling, men aa kopiere gammel design blir litt idefattig spoer du meg...

 

Jens

 

Enig med deg, men nå er det endel forskjeller på de to, og jeg syntes faktisk at det er litt kult. Se på Mustang, Camaro Fiat 500. Mini. Volvo P1800 osv. . Litt retro. Moderne tekno. Tøft så det holder og mye bedre enn mye av det andre kjedelige som finnes der ute av dagens contemporary design.

Her er bilder av de to nevnte Lamboer i en litt annen vinkel. Helt klart den gamle som er fetest og mest ballansert. Kan ikke helt like toppen av vindusrammen på den nye. Men å designe en "ny" Miura er jo som å hoppe etter Wirkola spør du meg. Alt blir liksom ikke helt.....bra. Men den er rå bakfra, som de fleste veldreide damer jo er....hrm...jeg mener....altså kremt... :P

lamborghini-miura-concept-20060106021025306.jpg&sa=X&ei=Mx-jTbz5F4-D4Qbd8YT3Ag&ved=0CAQQ8wc4EA&usg=AFQjCNEo7quVfDmnrxEH2pwErPBX6glXtwlamborghini-miura-concept-2006-c.jpg&sa=X&ei=YiCjTYjfL6KW4gatnMn4Ag&ved=0CAQQ8wc4lgE&usg=AFQjCNG3mCbjuLQaaTH2QkZlfvZdqvtkKwMiura_wp0_400.jpg&sa=X&ei=0x-jTfCYDMuR4gas8uXxAg&ved=0CAQQ8wc4SA&usg=AFQjCNG_jIgDiEX-ZC4TC62BxHwVB5Wk2wlamborghini_miura_rear.jpg&sa=X&ei=hh-jTc63DND24AbawKioAw&ved=0CAQQ8wc4GA&usg=AFQjCNFnBbbIeiW5yZm7Tlji85lWLHshAw

 

hva i alle dager gjør en grammafonspiller her  ;D

Pffft, for de pengene der kunne man jo kjøpt noe morsomt!

 

Hva med en Nottingham Analogue Anna-Log?

 

anna-log.jpg

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, en pen stokk av en vinylsnurrer det der, (-)

 

D'ække bare en pen stokk skal jeg si deg. For å gi Jens Håkons fablerier over her litt vann på mølla,

er det trevirke fra gamle marinelagre, det har ligget til tørk siden Admiral Nelsons dager (!)

 

Lageret er også laget av Navy grade bronze, den samme bronsen som benyttes i propelllager etc.

 

Anna Log er ute av produksjon nå, og prisen for å skaffe seg en slik, kommer ikke til å bli mindre

i åra som kommer..

Selv spiller jeg på lillebroren; Nottingham Analogue Dais her hjemme, antar at den vil følge meg

livet ut.....  :)

 

/ Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Miura Roadster. Bare vakkert ;D Må nok kjøpe et par Hasegawa sett til ser det ut som.

LamborghiniMiuraRoadster.jpg

 

Du vet det sikkert, men du har god smak Atle  :P

 

Parkert så nærme vannkanten gav den meg også en følelse av at den formen ville gjort seg bra på en kjapp liten 2-seter båt.

Tett hjulbuene, sett en liten kjøl under midten, snu 12'ern så gearkassa kommer med uttaket bak og sett en propell på'n så har du en Miaqua.

 

Bygge ide: Miura med båt på henger  ::)

 

Ikke verre enn Shanen av Iran som den første i verden fikk levert sin Miura SVJ på piggdekk.

SVJ er forøvrig en Jota uten spoiler... dvs. livsfarlig, og det ble lagd bare 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.