Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiat G55 Centauro 1/32


Stein Meum

Anbefalte innlegg

IMG_1367.jpg

 

IMG_1368.jpg

 

IMG_1369.jpg

 

IMG_1370.jpg

 

Meget blank og skinnende plastic, endel resin samt et lite ark med fotoets. Jeg har minimalt med referanser på denne maskinen, så jeg tar det for god fisk at PCM har truffet riktig denne gangen. De har vært ute og syklet før med MC202-settet sitt.

 

Stein

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir neppe noen Minicraft MD-80 i Alitalia-merker her, men det er artig aa se at du bygger og koser deg.  Ser frem til aa se det ferdige resultatet.Jens

 

Forsøkte meg med 2-3 Minicraft MD'er for noen år siden, men de er så fulle av feil at jeg har gjemt eskene på et sted der jeg ikke finner de igjen! Airfix DC-9 er faktisk bedre gjegivelser av sitt subjekt enn MD-80. :'(

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagen gikk, i tillegg til mye ikke-modellbygging, med til å rydde/reparere resin hjulbrønnene. Det var endel ufullendte detaljer der. Så måtte jeg bruke tid til å finne frem begge airbrushene samt kompressoren. Har ikke sett dem siden jeg flyttet for over 7 år siden. Langt mindre brukt dem. Når var det jeg hadde med Bell X-1, X-15 og EF-111A til Jessheim? 15 år siden? Må nok trening til, ja!

Også fant jeg min gamle FS-standard, 595A, og konstaterte at 34272 ligner mye på den grønnfargen jeg har sett i Italia. Blir en tur til Brandbu idag, så ikke noe bygging idag. Men i morgen...!

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joess, du burde endret signaturen din til "Ikke maling paa fingra paa sju aar":D  Artig aa se at dette temaet fenger saa mange, saa det kan bli en ganske omfattende utstilling paa Skala 2012.Jens

 

Hah! Har bygget mye og fått mye maling på de 7 årene jeg har bodd her på Nærsnes! Men det stanser så fort prosjektene blir så store at de ikke får plass i eska, og jeg har forløpig ikke så mye plass til halvferdige modeller. Men jeg er langtidssykemeldt, og har planer om å få ryddet og organisert hobbyrommet i 3. etg. slik at jeg kan flytte modellbyggingen opp dit og ikke sitte ved spisebordet i stuen eller campingbordet på balkongen. Og rydde det ene lagerrommet i 1. etg., som egentlig er et soverom, slik at jeg kan stille ut modellene der. Og da har jeg fremdeles et soverom til meg og ett til gjester.

 

Maling på fingra? Spør Nils og Tormod. De har sett meg i aksjon på byggemøtene hos Cato Guhnfeldt. Nemlig!

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joess, du burde endret signaturen din til "Ikke maling paa fingra paa sju aar":D  Artig aa se at dette temaet fenger saa mange, saa det kan bli en ganske omfattende utstilling paa Skala 2012.Jens

 

Hah! Har bygget mye og fått mye maling på de 7 årene jeg har bodd her på Nærsnes! Men det stanser så fort prosjektene blir så store at de ikke får plass i eska, og jeg har forløpig ikke så mye plass til halvferdige modeller. Men jeg er langtidssykemeldt, og har planer om å få ryddet og organisert hobbyrommet i 3. etg. slik at jeg kan flytte modellbyggingen opp dit og ikke sitte ved spisebordet i stuen eller campingbordet på balkongen. Og rydde det ene lagerrommet i 1. etg., som egentlig er et soverom, slik at jeg kan stille ut modellene der. Og da har jeg fremdeles et soverom til meg og ett til gjester.

 

Maling på fingra? Spør Nils og Tormod. De har sett meg i aksjon på byggemøtene hos Cato Guhnfeldt. Nemlig!

 

Stein

 

OK, da tar jeg tilbake det jeg sa;)

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_1379.jpg

 

IMG_1380.jpg

 

Så er airbrush og kompressor funnet frem og tatt i bruk for første gang siden tidlig 90-tall!

Jeg brukte ca 50% Extracrylics Cockpit Green og 50% Tamiya Flat White. En liten dash med Tamiya Green, så hadde jeg en akseptabel match for FS.34272 som skal være lik Verde Anticorrosione. 34272 er chip'en i canopyåpningen i det øverste bildet.

 

På bildet under har jeg sprayet alle delene som skal være mer eller mindre grønne. Jeg blandet malingen med endel Tamiya tynner samt en liten dash Tamiya Paint Retarder. Et par Q-Tips dynket i tynner i tilfelle nozzle clogging, men de ble kun brukt i forbindelse med rens av sprøyta. Har ingen regulator, så jeg har ingen anelse om hvor mange bar som ble brukt.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se å få limt de nydelige delene inn i skroget nå!  ;)

 

Konsentrerer meg om vinger og haleflate i første omgang. Instrumentpanelet ble skåret feil ut av støpeblokken og jeg må føye til et par trekanter av plasticard før det blir mer cockpitinteriør. Resin paneler med knøttsmå instrumenter i fotoets. DET blir gøy det! :'(

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært mye farting rundt omkring igår og idag. Nå har begge bilene nye sommerdekk på og jeg har fått (?, nei kjøpt) nye joggesko for sommeren.

Minimalt med bygging idag, og i kveld skal jeg i et 60-års lag. Men jeg har iallefall fått reparert instrumentpanelet:

 

IMG_1383.jpg

 

Har ikke allverdens makromuligheter med kameraet, men regner med at man ser hva det er.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.