Gå til innhold
  • Bli medlem

Fransk nesegrev med Perkele bunad. FERDIG


André  Kristoffersen

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ja da holdt tidsplanen :o. Sverre,- det å lage Hakaristi `en, (som ikke har noe med det kjente Nazi tegnet, men "avataren " til et gammelt finsk grevskap, og Indisk lykketegn) er et spørsmål om å lage en kavadrat i midten av trekanten  og regne seg ut til resten.

 

Da var jeg ferdig med flyet rett før slaget 00 i kveld. Ble fornøyd selv... Ingen store misshaps.. Byggesettet var relativt greit til shortrun å være, men med endel feller... Understellet er litt svakt, så katten Buffy blir holdt på behørig avstand. Ble under prosessen mere og mere "frankofil" og det kommer flere franske fly fra meg garantert..  :thumb:  Kritiske kommentarer er mere velkommene enn ros :)  skjenker dere noen bilder ...

Perkele053.jpg

Perkele058.jpg

Perkele063-1.jpg

Perkele055.jpg

Perkele056.jpg

Perkele054.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over at du faar et limited run sett til aa se saa bra ut paa saa kort tid.  Kritiske kommentarer?  Tja. litt mer oljelekkasjer fra cowlingen kanskje?  Soeleskvetter fra hjulene og paa undersiden av vingen kanskje?  Og som Einar sier - litt eksosstriper paa sidene av skroget?  Det ser fryktelig rent ut naa.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D..... hvor raskt du fikk denne ferdig, utrolig bra laget hakaristi, er ikke overbevist om at du har maskert dem selv. lure på om jeg skal ta med meg et kniv som jeg kan skrape med....  ;D

Ellers en verdig markering av ferdigstilt modell, konjakk og sigar  :thumb:

 

Dette blir et prektig SIG Perkele bord!

 

Tommy  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, dersom du seriøst først og fremst ønsker konstruktiv kritikk - så er det eneste jeg kan komme på hva andre har nevnt allerede - hadde gjort seg med litt mer smuss og skit...

 

Ellers blir det bare superlativer, og det er vel snart litt boring nå hva?

 

:thumb:

 

Takk for rosende ord alle sammen, joda jeg har sprøytet på litt eksosstriper, her skal jeg ha litt mere. Flyet har dog ikke diesel motor ;D litt olje striper er det sikkert under også. Basen kommer og da skal jeg støve litt på hjulene og understellsdørene. Litt mere markant vask inne i hjulbrønne også. Det hører med til historien at de 8 flyene Finnland mottok neppe så kamp. De kom forsent til å være med i Vinterkrigen og var lumske å lande. Rimelig undermotoriserte og brukte således lang tid på å klattre, meget manøvrerbare og lette av vekt var de. MG ene var også meget presise. Polakkene skjøt ned flere tyske bombe og jager fly over Paris med denne flytypen. En sinna polakk får til det meste dog.

 

025-2.jpg

Vanskelige lysforhold å ta bilde i, men i morgen kommer solen og da skal det bli noen bedre utebilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir den i morgen, da skal det bli litt mere eksosstriper, og kruttsalam og et flott bilde i solskinn ute! Basen er under bearbeiding og en figur likeså, det blir Kapt A. Bottolfinen, med høylue snadde og en aldri så liten Kosken Korva i handa ;)

sih08_sivu90.jpg

tror dette er no 555 eller 556? som også hadde kamuflert spinner og mere "skilpadde" mønser i kamoen, noen som har et større bilde, eller flere bilder please?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at 552 ble fløyet av en litt tilårs kommen pilot.. og det skal basen få! presenterer her: Capt. A. Bottofinen født ca 1872... lua blir byttet ut med høylue, han skal få kryssbandolær og Mannerheim korset på forskudd. Sittende på ei trekasse, med inspirasjons drikke. Det slår meg at han kan likne litt på IPMS medlemet Haakon Wardrum.... :praise:

001-5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.