Gå til innhold
  • Bli medlem

Program, åpningstider og priser


Henrik Melvold

Anbefalte innlegg

  • 9 måneder senere...

Det tar vel ennå en stund før vi får spikret programmet for SKALA 2011 helt fast, men her kommer litt interessant info:

 

Våre utenlandske gjester til neste år ser ut til å bli:

 

Juha Airio

Detter bør være et kjent navn for de fleste av bilbyggerne. Juha er en rasende god bilbygger fra Finland som har vunnet stor internasjonal anerkjennelse gjennom bl. a. Scale Auto Magazine.

 

Spencer Pollard

Trenger vel heller ingen nærmere presentasjon. Redaktør i "Military in Scale" og en multikunstner med hovedvekt på panser og fly. Vi ønsker Spencer hjertlig velkommen tilbake.

 

Priser i forbindelse med selve arrangementet

Vi har valgt å legge oss på samme prisnivå som forrige gang. Så det blir som følger:

 

Konkurransedeltakelse:

• Kr. 50,- for medlemmer.

• Kr. 100,- for ikke-medlemmer.

 

Workshops:

• Kr. 50,- for medlemmer.

• Kr. 100,- for ikke-medlemmer.

 

Inngang:

• Kr. 20,- for ikke-medlemmer.

 

Bordleie for salgsstand:

• Enkeltmannsforetak/foreninger: kr. 250 pr. bord

• Privatpersoner som ønsker å selge fra egne samlinger: kr. 100,- pr. bordmeter.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juha Airo !!!!!  wOOt r u kødd.....??

 

Det får man si,dere står på kara :thumb: :thumb: :praise:

 

Leif

 

Akkurat når det gjelder Juha Airo så er det Atle som har stått på. Styret fikk bare vite at dette var en kar som har litt å fare med når det gjelder bilbygging. Og siden Atle er en mann med kontakter både her og der, fant jeg det mest naturlig å få ham til å hjelpe til med dette. Selv hadde jeg aldri hørt om Juha Airio, men har forstått at dette er litt av en guru. Et kjapt nettsøk brakte jo også opp noen bilder som taler for seg. Selv om jeg er panserbygger så har jeg jo sett såpass mange bilmodeller opp igjennom at jeg føler jeg kan koste på meg et par  :praise: :praise: på de modellene jeg så av Airio.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må inderlig Juha huske å ta med biler

Skal bli gøy å sammenlikne han og Trygves finish.

 

Vet ikke jeg, nytter ikke med bare god finish der. Han har jo ikke vært på SKALA før, så han kan ta med et rikholdig utvalg. Da tror jeg alle kan la modellene bli hjemme hvis målet er å vinne premie :pinch:

Men, vi får vel fylle bordene så han kan se at vi bygger bil i Norge også... jeg gleder meg til uansett til foredreget (det blir vel foredrag regner jeg med?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må inderlig Juha huske å ta med biler

Skal bli gøy å sammenlikne han og Trygves finish.

 

Vet ikke jeg, nytter ikke med bare god finish der. Han har jo ikke vært på SKALA før, så han kan ta med et rikholdig utvalg. Da tror jeg alle kan la modellene bli hjemme hvis målet er å vinne premie :pinch:

Men, vi får vel fylle bordene så han kan se at vi bygger bil i Norge også... jeg gleder meg til uansett til foredreget (det blir vel foredrag regner jeg med?)

 

Det er det som er tanken, ja. Foredraget må imidlertid gå på engelsk ettersom Juhas svensk visstnok ikke er særlig god. I den grad han snakker svensk i det hele tatt. Det er jo tross alt ganske mange finner som ikke gjør det. Så dere får brushe opp engelskkunnskapene deres.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da får vi virkelig håpe at innpakningen til IPMS Norge holder en standard som er verdig....for "drot og Herman plastikkbygger."..., både matmessig, temperaturmessig og sånn ellers. I fjor var dette en middels dårlig sak... på alle de områdene som ikke burde repeteres....

 

Sånn ellers var det bra :cheers: Skål til alle frivillige som tar seg av det....For Odins skyld sett opp en real bar i underetasjen da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Til dere som styrer webben og invitasjonen. Juha Airio skriver navnet sitt med to i-er, altså Airio. Kan dere korrigere? Juha nevnte dette i siste mail. Greit at det er riktig.

 

Hadde forøvrig litt korrespondering med han nylig. Han tar med seg noen ferdige modeller også. Om han stiller ut i konkurransen eller bruker de som "back drop" i sin presentasjon, får han avgjøre selv.

Når det gjelder Trygve versus Juha, så er vi på litt forskjellige ball-løkker. Trygves modeller ligger ikke etter i finish i det hele tatt (finnish ;D ) og hans konverteringer, dekaljobber o.l. er supre, men de råeste konverteringene fra råmaterialer (les klump med plastikk)  til Juha må oppleves. Kom å se, sier jeg bare. Forøvrig aner jeg ikke hva han skal kåsere om. Jeg stoler på hans stolthet ovenfor sitt eget "fag" og ga han frie hender. Jeg gleder meg i vaffel. Her er et eksempel på hva han driver med på kveldene.

IMG_3697.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Trygve versus Juha, så er vi på litt forskjellige ball-løkker. Trygves modeller ligger ikke etter i finish i det hele tatt (finnish ;D ) og hans konverteringer, dekaljobber o.l. er supre, men de råeste konverteringene fra råmaterialer (les klump med plastikk)  til Juha må oppleves. Kom å se, sier jeg bare

 

Takk Atle :)

Håper ingen er ute etter noen sammenlikninger. Der er nok jeg bare læregutten sammenliknet med han. Har aldri sett bilene hans "live". Kun på nettet og i blader. Men å lage en bil av en plast/resinklump kan han, og tidsriktig toning av ruter er bare en liten detalj som må nevnes som er lett å overse...

 

Men jeg gleder meg i vaffel jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Skulle programmet ligge her på denne linken? ;)

 

Det skulle vel det...

 

Tenkte dere skulle få det i Limtuben først, men OK, da... ;)

 

Lørdag

• 1000: Dørene åpnes, modellinnlevering starter.

• 1230-1300: Dommermøte.

• 1300: Modellinnlevering avsluttes.

• 1300-1500: Spencer Pollard* (del 1?).

• 1500-1600: Juha Airio.

• 1600-?: Bedømming. Utstillingen stenges i.f.m. bedømming.

• 1800: Lokalet stenger for publikum. Mat (buffet for IPMS-medlemmer).

• 1930: Samling i Søylesalen. Utdeling av spesialpriser.

• 2000: Film for modellbyggere (hemmelig).

*Det er ikke sikkert Spencer bruker fulle to timer. Kommer an på hvordan han legger opp løpet. Han tar muligens noe av seansen ute i hallen.

 

Søndag:

• 1000: Dørene åpner.

• 1030-1130: Juha Airio.

• 1200-1330: Spencer Pollard (del 2?).

• 1330: Årsmøte. Alle oppfordres til å delta!

• 1500: Premieutdeling.

• 1700: Lokalet stenger og alle var enige om at det hadde vært en fin tur…

 

Forandringer i programmet kan forekomme hvis omstendighetene tilsier det!

 

Som dere ser legger vi ikke opp til noe foredrag/workshop før innleveringsfristen er gått ut på lørdag slik at folk har en god sjanse til å rekke å få med seg det de vil ha med.

 

Videre er det ikke noe annet enn årsmøtet som skjer når årsmøtet skjer. Jeg FORVENTER at samtlige IPMS-medlemmer stiller på årsmøtet. Det er ingen programmessig unnskyldning for å la være og det er årsmøtet som gir medlemmene påvirkningskraft. Jeg tror vel kanskje ikke at denne forventningen min blir innfridd når man ser på tidligere årsmøter, men jeg håper jeg tar feil.

 

Dere vil også legge merke til at det ikke er noe annet organisert som foregår under bedømmingen nettopp av hensyn til dommerne. Programmet i fjor var litt for tett. Håper det er mer passe i år.

 

Dette programmet omhandler selvsagt bare våre gjesters seanser. Det er ikke slik at det er helt dødt ut over dette. Vi kommer til å ha opptil flere kompetente og omgjengelige mennesker ute i lokalet som sitter og pusler med saker og ting. Så langt er det en hovedvekt på panser/militært blandt disse, men jeg ønsker meg også noen som bygger biler og fly til å sitte "live". Mer om dette et annet sted på forumet slik at alle ser det.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

buffet for ipms-medlemmer står det skrevet kl. 18.00 lørdag. håper det er åpent for de som ikke er medlemmer også :)

 

Ronny

 

Selvfølgelig. Vet ikke helt hvorfor jeg skrev det slik. For å få frem at dette gjelder de som har leid rom og skal overnatte i forbindelse med konkurransen antakelig (altså ikke "publikum"). Går imidlertid ut fra at de fleste av disse er IPMS medlemmer, da.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.