Bjørnar Norås Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Jeg er inne i en "finsk periode" nå, og har nettopp gjort ferdig en MiG-21 i finske farger. Så har jeg kastet øynene mine på finske Vampires, og har lyst til å lage en FB.52 som de hadde seks stykker av - VA-1 til VA-6. Disse har hatt litt forskjellig merking gjennom bruksperioden, og det meste av det finner jeg ut av. Men vet noen her på forumet hvordan det var med bruken, plasseringen og fargen på de store sifrene som var på halen eller framkroppen? Jeg klarer ikke å finne ut av det fra svart/hvitt bildene som har disse tallene, og finsk er "gresk" for meg. Dersom noen sitter med et bilde som viser hele oversiden på et av de finske flyene, hadde det vært flott. Takknemlig for all hjelp. Bjørnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Hei! Det eneste jeg fant i arkivene mine var dette. Ikke mye til hjelp er jeg redd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 En rask googling på "IPMS Finland" ga meg flere epost-adresser. Det kunne være et forsøk verd å sende en forespørsel til disse. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bård Ihle Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Hei Så langt jeg kan finne ut er fargen på siffrene på halen blå VA-4 Blå med gul kant ytterst VA-5 Blå med rød kant ytterst De andre har jeg ikke sett annet enn s/h bilder Ang. bruken vet jeg ikke , men lurer på om plasseringen av det store tallet var til og begynne med på nesen Har s/h tegning ang dekal plassering i eldre bok som jeg kan sende på mail, men det meste ser du jo av bildene som er i posten, merket på oversiden skal ligge noe utenfor vingtankene, synes såvidt på det ene bildet her Trenger du dekaler foreslår jeg at du forsøker hos ( han kan sikkert det meste også) T:mi Kuivailainen, modellsjappe i Helsinki ( du finner adressen ved å Google) Bård Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørnar Norås Posted February 21, 2010 Author Share Posted February 21, 2010 Denne var vanskeligere enn jeg trodde. Takk til Rune og Bård for innspill, som faktisk var til mer hjelp enn spørsmål på IPMS Finland. Der er det ingen svar på 10 dager. Vel. vel... Ser ut til at disse Vampire'ne er lite omtalt i litteraturen. Så er det noen som har den minste lille antydning til et fargebilde av noen av disse FB.52 i Finland, spesielt VA-6, hadde jeg blitt lykkelig. Bjørnar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Erik Hagen Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Hei, Sjekk ut: http://www.kolumbus.fi/sil/2006/2006.html#20061 http://www.kolumbus.fi/sil/contents.html Eders Knut Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts