Sverre Melleby Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Heisann godtfolk! Long time, no posts som det heter på ekte østlandsk! Her kommer noen bilder av sommerprosjektet mitt, som ble ferdigstilt forrige uke. Tenkte jeg skulle prøve ut hvordan det var å få noe fornuftig ut av en gammel Dragon figur, med så lite modifisering som mulig. Hodet er fra Hornet og hjelmen er fra et Gen2 sett fra Dragon. Bortsett fra det er det kun småting som er fikset på, og våpenet er byttet ut med en SVT fra Miniart. Figuren forestiller en skijeger fra Totenkopf fra den tiden de var beleiret av russere rundt Demjansk. Totenkopf fungerte som en flyttbar styrke på grunn av skiutstyr og beveget seg fra kamp til kamp. Jeg var heldig og fikk tak i en bildebok om Totenkopfs historie fra start til slutt da vi var i Ungarn tidligere i år, og fikk en god dose inspirasjon gjennom den. Jeg hadde også planer om å være uniformen noe mer, men etter å ha sett på bildene fant jeg ut at uniformene til skijegerne var renere og ble byttet oftere enn til de som var kanonmannskap og stillingskjempere. Alle kommentarer mottas med takk! -Sverre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Ja nå var det lenge siden vi sist fikk en oppdatering fra deg. Men når den kommer så kommer den godt! Synes figuren ble svært overbevisende, ser virkelig ut som om han glir avgårde på sine ski - bra bevegelse - og det ser ut som om han er ute i kulda. Det at drakta er så rein, forklarer du jo bra - så ikke noe å si på det! Hva har du brukt til snø? Ser veldig bra ut! SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Dette sommerprosjektet ser definitivt ut som et vinterprosjekt. Snøen ser veldig realistisk ut. Sømmene i drakten synes jeg er i tydeligste laget, men de var kanskje slik på denne typen drakt. Hva slags merke er de røde stripene på armene? Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Frisk farge på grevet og i kinna ble veldig bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Veldig livaktig . Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Andreassen Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 ..... Hva slags merke er de røde stripene på armene? Einar S Rett og slett identitetsmerker, fordi naboen basa også rundt i snøen med hvite forsvinningsdrakter. Ellers fin og livaktig figur Sverre ... ligner litt på Oddvar Brå Jan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 : ... ligner litt på Oddvar Brå Jan Helt enig! En brukket og spjelket stav kunne kanskje gitt enda en dimensjon for oss nordmenn, litt sånn internhumor som de ikke fatter filla av på Euromilitaire... Ellers som alltid en nydelig utført figur fra deg. Føyer meg til det de andre har sagt om utførelse, bevegelse ol. Det å se den ferdige figuren rett etter utgangspunktet, gjør det lettere å skjønne hvor mye som ligger bar denne også...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Sinnsykt bra Sverre. Spesielt fjeset imponerte meg. Fine og jevne røde kinn og Rudolf nese. Han ser ut som om han kom fra fryseren, og det ser ut som om han trenger en forfriskning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Du slår til igjen med enda en flott figur, Sverre Lurer også på hva du har brukt som snø? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Melleby Posted September 7, 2009 Author Share Posted September 7, 2009 Takk for kommentarene folkens! Rune, Stein Atle; Snøen er en egen mix av Deluxe Materials "Shoveled snow" og Hudson og Allen snøpulver. Dette er blandet på feelingen med vann, gulvpolish og trelim. Hadde tenkt å kun bruke Deluxe sin snø, men denne så litt kjedelig ut på egen hånd og ligner veldig på talkum. Hudson og Allen snøen er en blanding av ulike pulver typer hvor noen har refleksvirkning og noen er gjennomsiktige. Blandet sammen ble det akkurat slik jeg hadde tenkt meg! Einar; Sømmene ble litt for fremtredende, men siden dette skulle være en øvelse i hvitmaling og at jeg har en figur til å få ferdig før neste helg så lot jeg det stå til for denne gang! -Sverre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Særs bra, hvit og sort er de værste tekstilene og få bra. Det har jo du klart . Imponerenede snø. Meget høy vanskelighetsgrad på denne løperen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts