Gå til innhold
  • Bli medlem

3. SS Totenkopf, Festung Demjansk 1942


Sverre Melleby

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

 

Long time, no posts som det heter på ekte østlandsk!

 

Her kommer noen bilder av sommerprosjektet mitt, som ble ferdigstilt forrige uke.

Tenkte jeg skulle prøve ut hvordan det var å få noe fornuftig ut av en gammel Dragon figur, med så lite modifisering som mulig. Hodet er fra Hornet og hjelmen er fra et Gen2 sett fra Dragon. Bortsett fra det er det kun småting som er fikset på, og våpenet er byttet ut med en SVT fra Miniart.

 

totenkopfj.jpg

 

totenkopf2.jpg

 

totenkopf3t.jpg

 

totenkopf4.jpg

 

Figuren forestiller en skijeger fra Totenkopf fra den tiden de var beleiret av russere rundt Demjansk. Totenkopf fungerte som en flyttbar styrke på grunn av skiutstyr og beveget seg fra kamp til kamp. Jeg var heldig og fikk tak i en bildebok om Totenkopfs historie fra start til slutt da vi var i Ungarn tidligere i år, og fikk en god dose inspirasjon gjennom den. Jeg hadde også planer om å være uniformen noe mer, men etter å ha sett på bildene fant jeg ut at uniformene til skijegerne var renere og ble byttet oftere enn til de som var kanonmannskap og stillingskjempere.

 

forumklar1.jpg

 

forumklar2.jpg

 

forumklar3.jpg

 

forumklar4.jpg

 

Alle kommentarer mottas med takk!:)

 

-Sverre

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå var det lenge siden vi sist fikk en oppdatering fra deg. Men når den kommer så kommer den godt!

 

Synes figuren ble svært overbevisende, ser virkelig ut som om han glir avgårde på sine ski - bra bevegelse - og det ser ut som om han er ute i kulda.

Det at drakta er så rein, forklarer du jo bra - så ikke noe å si på det!

 

Hva har du brukt til snø? Ser veldig bra ut!

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

: ... ligner litt på Oddvar Brå  :)

 

Jan

 

Helt enig! En brukket og spjelket stav kunne kanskje gitt enda en dimensjon for oss nordmenn, litt sånn internhumor som de ikke fatter filla av på Euromilitaire... :D

Ellers som alltid en nydelig utført figur fra deg. Føyer meg til det de andre har sagt om utførelse, bevegelse ol.

Det å se den ferdige figuren rett etter utgangspunktet, gjør det lettere å skjønne hvor mye som ligger bar denne også...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarene folkens!

 

Rune, Stein Atle; Snøen er en egen mix av Deluxe Materials "Shoveled snow" og Hudson og Allen snøpulver. Dette er blandet på feelingen med vann, gulvpolish og trelim. Hadde tenkt å kun bruke Deluxe sin snø, men denne så litt kjedelig ut på egen hånd og ligner veldig på talkum. Hudson og Allen snøen er en blanding av ulike pulver typer hvor noen har refleksvirkning og noen er gjennomsiktige. Blandet sammen ble det akkurat slik jeg hadde tenkt meg! :)

 

Einar; Sømmene ble litt for fremtredende, men siden dette skulle være en øvelse i hvitmaling og at jeg har en figur til å få ferdig før neste helg så lot jeg det stå til for denne gang!

 

-Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.