Gå til innhold
  • Bli medlem

IPMS Østlandet 10/2 2009


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

Jepp, da er det snart duket for februarmøtet i IPMS østlandet.

Vi kan vel tillate oss å kalle det for et årsmøte. Og det viktigste som skal skje der er valg av nytt styre.

 

Nils Mathisrud sa seg i utgangspunktet villig til å ta over som kasserer, men etter en gjennomgang av det han har av verv rundt omkring, syntes han det ble litt mye. Og det har vi forståelse for.

 

Så vi trenger altså kandidater til formann, styremedlem og kasserer (Nå kan jeg formlig høre stillheten senke seg og hendene skli ned i bukselommene).

 

Jeg har jo flere ganger hørt kommentaren om at "det funker jo så bra som det er".

Ja, det gjør det. Det funker bra og det er ikke noe kjempejobb forbundet med noen av vervene. Men nå har Tormod og jeg sittet i tre år, etter å ha blitt shanghaiet til vervene i 2006. Og Nils har vel vært med i mange flere år enn det. Så vi synes det kan passe med nye koster. For min egen del er det også av betydning at jeg jobber skift og derfor ikke har anledning til å delta på alle møtene. Eventuellt at jeg noen ganger må stresse hjem for å rekke å gå på nattskift. Det kan bli litt slitsomt innimellom.

 

Så kom igjen da folkens! Det er så mange mennesker på møtene om dagen at det må jo være noen av dere som føler de kan ha noe å bidra med. Det kan jo være at det er noen der ute som sitter med ideer om hvordan vi kan gjøre lokalavdelingen enda bedre. Nå er sjansen her!

 

Som før sagt så er det ikke veldig mye jobb med dette. Man må organisere månedskonkurransen på hvert møte, men systemer for det er jo etablert. Ellers er det vel for det meste snakk om å sørge for at vi har det vi trenger på hvert møte av pølser, kaffe og brus. Mens jeg har vært formann, har jeg så langt som mulig tatt ansvar for det selv, men det er mitt valg. Dette er jo ting som utmerket kan delegeres. Kassereren må jo selvsagt passe økonomien og ta hånd om pengene vi får inn, men nå går vi i pluss. Så det bør være grei skuring. Og den som er ordinært styremedlem/nestformann (velg tittel selv), må jo bare støtte de andre to så godt han kan. Dette har fungert greit og jeg er sikker på at det finnes andre blandt dere som greier det like bra som oss tre som sitter nå.

 

Til slutt har vi jo pleid å arrangere en regulær modellkonkurranse en gang i året. I fjor ble det ikke noe av, mye på grunn av at jeg jobber skift og det var vanskelig å finne en helg som passet da. Så det er ugunstig å ha en formann som går skift!

 

Så er det noen blandt de med tilhørighet til IPMS østlandet som er veldig interessert i at vi skal ha en østlandskonkurranse, så oppfordrer jeg disse til å stille til valg! Da kan dere selv sørge for at dere får konkurransen, og får den slik dere ønsker. Det må jo være bra!

 

Til slutt: Det sittende styret kommer jo ikke til å fordufte. Vi er fortsatt med i klubben. og siden vi velger å fratre alle mann, så er vi jo forpliktet til å følge opp det nye styret tett en stund framover.

 

De av dere som ønsker å stille til valg, kan sende meg en PM.

 

Får vi ingen kandidater, må vi begynne med aktivt press etter mal av metoden det sittende styret bla "valgt" på... ;D

 

Og blir det veldig få fremmøtte på februarmøtet, forskyver vi årsmøtet en måned til... ;)

 

R. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det en øredøvende stillhet...

 

Jeg vet det er behagelig å sitte på rompa og slippe å engasjere seg i driften av en klubb. Men for at vi skal ha en levende lokalavdeling, MÅ noen ta det lille ansvaret det er å drive den. Og det må gå på rundgang.

 

Det sittende styret har gjort sitt for en stund. Nå må noen andre overta.

 

Eller skal vi avslutte virksomheten???

 

R. >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bli sinna Roar... Intet er nytt under solen og IPMS-styrene har det ikke alltid vært lett å rekrutere til. Det må vi bare leve med. Når det er sagt håper jeg at de av dere som synes det er hyggelig å møtes en gang i måneden på Kjeller, prate skit om plast (med mer), spise pølser og kose seg.... skjønner at alt det der kan forsvinne hvis ingen tar litt, ikke mye, ansvar og gjør en innsats for felleskapet og seg selv  :thumb:

 

Selv er jeg så selvfornøyd der jeg sitter høyt oppe på Limtube-hesten og synes jeg bidrar nok til klubben som det er  :D

hilsen Kim

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en fordel å være på de fleste møtene, ja. Jeg vet om mange som er det som ikke har latt høre fra seg ennå... :shifty: Men takk for omtanken. :) Ellers antar jeg vel at du kan komme til å bli mer engasjert i Vestfold og Telemark IPMS, dersom de kommer opp og går (og det håper jeg da). Litt mer praktisk avstand for deg i alle fall.

 

Men mindre verv? Hmm... Tror vi har ledig stilling som assisterende pølsekoker. ;D

 

Det løser seg nok. Får håpe det sitter noen rundt omkring som har lyst og som kommer ut av modellskapet på neste møte. ;)

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.