Arild Moland Posted August 25, 2008 Posted August 25, 2008 Hei hei, jeg har nå oppdatert status for noen av gruppebyggene som har gått her. Har opprettet et delforum kalt "Avsluttede gruppebygg" der jeg har dumpet følgende gruppebygg som jeg mener er ferdige: F-16 (frist SC) Norseman Porsche Ghia Status for de øvrige er da at Afrika og Ferrari går til LK 2009, "Fra Spitfire til F-16" er et kvasigruppebygg som går til alt er ferdig, Hetzer-bygget har ingen frist såvidt jeg kan se (?) og sjøfly-bygget hadde frist til 1. september i år, men der begynner folk å miste motet. Det er mao åpning for nye gruppebygg innen ulike sjangre. Vi tåler vel maks to gruppebygg per sjanger. Arild Quote
Nils Mathisrud Posted August 25, 2008 Posted August 25, 2008 Noen av sjøflyprosjektene har sitt opphav i "Fra Spitfire til F-16". Det vil være fint om du vil flytte disse trådene tilbake dit når sjøflygruppebygginga avsluttes. Jeg bruker nemlig den gruppa til å ha orden på status for modellene som er bygd eller skal bygges for monteret. Nils Quote
Arild Moland Posted August 25, 2008 Author Posted August 25, 2008 Når opptil flere av deltakerne i Sjøfly-gruppa nå har talt varmt for å avvikle den, er den nå flyttet til Avsluttet-seksjonen, og de [Tildelte] byggetrådene er flyttet tilbake til "Fra Spitfire til F-16"-gruppa. Såvidt jeg kan se, ble Jens Håkon ferdig med en Catalina, som eneste av sjøfly-gjengen. Men, som André var inne på, så var kanskje prosjektene i overkant heftige i forhold til fristen. Vel, kjører vi ny avstemming for å velge mellom de to neste på lista fra vårens avstemming da, eller? Der fikk jo Starfighter 7 stemmer mot Spitfire/Seafires 8. Så jevnt at det kanskje er greit å kjøre en definitiv avstemming for å velge mellom de to som skilte seg ut fra røkla. Arild Quote
Jens Håkon Brandal Posted August 25, 2008 Posted August 25, 2008 DACO har lovet et detaljeringssett for Hasegawa's F-104 i 1:48 med blant annet vinger uten nagler,pylons, droptanker etc. så kanskje det hadde vært greiere å vente med Starfighter gruppebygging til det er ute? Jens Quote
Arild Moland Posted August 25, 2008 Author Posted August 25, 2008 Sånn at det kan startes et par prosjekter til i det gruppebygget som vil ha tungt for å bli ferdig, mener du? Joa, greit det Arild Quote
Jens Håkon Brandal Posted August 25, 2008 Posted August 25, 2008 Tja, det hadde vært kjekt å slippe å fylle igjen mer nagler enn høyst nødvendig, men på den annen side må jo lunsjpausene på jobb fylles med noe Jens Quote
Recommended Posts