Gå til innhold
  • Bli medlem

May the Forza be with you


Anbefalte innlegg

Kom hjem og sola skinte fortsatt.

Hadde ikke spesielt lyst til å stenge meg inne i hulen i ettermiddag.

Så jeg benyttet muligheten til å lufte noe av det jeg har stående i garasjen, og ta litt bilder i dagslys.

 

Enzo.jpg

Tamiya 1/24 Enzo

 

612Scaglietti.jpg

Revell 1/24 612 Scaglietti

 

360Berlinetta.jpg

Tamiya 1/24 360 Modena

 

360Barchetta.jpg

Tamiya 1/24 360 Spider

 

348ts.jpg

Fujimi 1/24 348ts

 

348tbChallenge.jpg

Fujimi 348tb Challenge

 

328GTB.jpg

Hasegawa 1/24 328GTB

 

308GTRainbow.jpg

Airfix 1/24 308GT Rainbow

 

330P4.jpg

Fujimi 1/24 330P4

 

206DinoSpeciale.jpg

Airfix 1/24 Dino 206 Speciale

 

365GTS4.jpg

Fujimi Enthusiast 1/24 365GTS Daytona Spider

 

365GTC4.jpg

Italeri 1/24 365GTC

 

365GTB4Speciale.jpg

Fujimi Enthusiast 1/24 365GTB Speciale

 

275GTB.jpg

Italeri 1/24 275GTB

 

250GTO.jpg

Airfix (Gunze) 1/24 250GTO

 

500TR.jpg

Renesanse  1/24 500 Testa Rossa

 

250TR.jpg

Model Factory Hiro 1/24 250 Testa Rossa

 

641-2Mansell.jpg

Tamiya 1/12 641-2 Nr.2 Nigel Mansell

 

641-2Prost.jpg

Tamiya 1/12 641-2 Nr.1 Alain Prost (løs cowling)

 

641-2cut.jpg

Tamiya 1/12 641-2 cut-away versjon

 

Av og til ønsker jeg at det var jeg og ikke lommeboka som var i 1/24 skala  ::)

På den annen side så fikk jeg en liten tankevekker av poden for en tid tilbake.

Satt der med litt kaffe i Scuderia-koppen, og koste meg med et nytt sett og litt research i en av de mange Ferrari bøkene.

"Du veit det pappa, at hvis du ikke hadde kjøpt alle de greiene der, så hadde du hatt råd til en årntli en..."

Tankevekker det, tenker jeg  :doh:

 

Gjør det ikke bedre at jeg hadde en jobb på Sjølyst i dag, og da jeg stod utenfor der kom pokker'n meg den svarte 550'n til Petter Stordalen rullende ut av parkeringshuset. Hadde en kunde på øret, og følte det ville bli litt dumt å la'n henge på linja mens jeg tok bilder. Så med en umiskjennelig rumling... var'n out of reach den og.

 

J R Heltfjern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok sin tid å skrolle ned forbi den samlingen gitt. Du verden.  :thumb:

 

Apropos barnemunn, min egen pode satte ting i det rette perspektiv en dag jeg krabbet rundt på gulvet etter en bitteliten del. Han spurte hva jeg drev med, og jeg sa som sant var at jeg lette etter en liten del. Da kom det kontant tilbake: "Det er vel ingen som legger merke til om den mangler, vel?".

 

Nytter ikke å forklare barn om at det finnes folk som Nils og Jens Håkon, heller  wOOt

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter Stordalen er vel ikke noe å ta bilder av vel? ;)

 

Nei det er jeg enig i.

Tror ikke det var han som kjørte heller.

Vet ikke om han har solgt den i pænniken etter kritikken han fikk som såkalt miljøforkjemper.

Han solgte i hvert fall SLR'en etter det.

 

Er det misunnelse som får folk til å kritisere sånt?

"Åh, miljøsvin... som har en hel garasje full av værstingbiler!"

Herre min, det er da vel ingen som får kjørt mer enn en bil om gangen?

Og hvis EN rik tulling samler opp alle sammen, vil det si at de blir mindre brukt enn om en hel gjeng liksom rikinger har hver sin.

 

J R Forvirra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugace

Løye da der med samlingar!!

 

Om huset mitt brenner ned no, så ryke da plastikk med forsikrings verdi opp mot millionen. Min egen samling har eg ikkje råd til å forsikra, då dei satte verdien over 600000 for nokre år siden. Desuten har eg over 1000 modeller som ikkje er mine lagra! :(

 

Hadde hatt råd til drømmebil 1, 2, 3 og 4 minst, for den summen.  :P

Foresten JR, er da modell å få tak i av 308 GT, evnt, 208 GT?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Desuten har eg over 1000 modeller som ikkje er mine lagra! :(

 

 

Du får kalle inn til dugnad en kveld.

Tror du ikke eieren hadde blitt fornøyd med å få tilbake 1000 ferdige modeller i stedet for alle de delene da  ???

 

 

Foresten JR, er da modell å få tak i av 308 GT, evnt, 208 GT?

 

 

Som JH sier, Monogram har en 308 som blant annet er gitt ut i posesett for Young Modelers Club i USA.

Jeg har en Gunze 308GTB, som er et knallsett. Fant det i et mørkt kjellerlokale i Sverige, og er det eneste jeg har sett av dette.

 

208GTB/GTS tror jeg ikke finnes, for dette var bare en 308 med liten motor beregnet på å komme under nye avgiftsgrenser som ble innført i Italia rundt 1980, og det ble vel bare lagd noen hundre av hver.

 

J R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugace

Revell har en 308, men jeg tror det er et eldre Monogram sett. 

 

Jens

GT eller GT4, ikkje GTS eller GTB, men forgjengaren.

Ferrari%20308%20GT4%202.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

GT eller GT4, ikkje GTS eller GTB, men forgjengaren.

 

 

GT eller GT4, ikkje GTS eller GTB, men forgjengaren.

 

Akkkkerat, jeg satt og lurte på om det var den du mente.

MEN, det er jo Dino  ;D

Den første Dino modellen som ble levert fra fabrikken med Ferrari navn og badge.

246'ene var offisielt ikke Ferrarier, og de som har Ferrari logo eller script har fått dette i ettertid.

 

Deler gjerne det jeg vet jeg, så får det være opptil hver enkelt hva de orker lese.

Så kan jo dra min konklusjon av den historia også.

Enzo's sønn Alfredino (Dino) konstruerte en heftig liten sak av en V6 motor, som la grunnlaget for 206-246 serien.

Brukt i suksessfulle race biler og i den særdeles schmukke Pininfarina designede gatebilen.

Etter hans tidlige død har mange tillagt det at disse bilene ble levert med eget navn og logo som en "æresbevilgning".

Sannheten er nok trolig like mye at far sjøl var av den mening at en bil med mindre enn 12 sylindre ikke var verdig å bære hans navn.

Men etter å ha blitt en suksess, og sylindertallet kom opp i 8, ble også Dino'en tatt inn i varmen.

Dino 308GT ble introdusert i 1973, men ble ikke levert med Ferrari navn før i 1976.

Som en av få Bertone designede Ferrari, var den starten på den 8 sylindrede serien som ved neste modell 308GTB, mistet helt Dino betegnelsen og har vært foruten siden.

Siste modellen der er jo F430, men det har i det siste dukket opp spionbilder og det spekuleres på diverse forum om Ferrari har planer om en ny "entry level" modell med V6 og typebetegnelse Dino.

 

JR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugace

Om den heiter Dino eller Ferrari e ikkje så farligt. Veit du om da er laget ein 1/24 modell av denna?

 

Fujimi sin 512, har foresten 126 plastdeler! fåes og med ets.

Hasegawa har og ein 512BB og BBi.

 

Eg har ein bb928 ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ein bb928 ;D

 

Du e ein syge mann  wOOt

 

Om den heiter Dino eller Ferrari e ikkje så farligt. Veit du om da er laget ein 1/24 modell av denna?

 

The complete Ferrari 1/24 kit database sier at det ikke eksisterer noe sett av 308GT4  :(

 

Men hvis du firer kravet på skala, så finnes denne  wOOt

pic1.jpg

 

I min referansebok har jeg forøvrig funnet følgende til dels ukurrant vare på 512.

Det er vel ikke mange av disse som er å oppdrive lenger... eller som overhode har funnet veien hit til lands.

13.jpg

 

JR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugace

Eg har ein bb928 ;D

Du e ein syge mann  wOOt

Knaske pillara med varseltrekant kvar dag, så kanskje du har rett ??? ..............Der lærte eg enda meir av deg gitt :praise:

 

Digge 308GT4 :praise:, synest 400 og 412 går ann og. Siste eg såg live var ein 512, var ikkje dum den heller.

men digge  tyske bb :praise: :praise:, framføre alle Fellali!!

Må kanskje vær syk for å innrømma sånt.

Og så skal eg gjo bygga Matchbox :praise:, Testa Rossa.

Eller Testa Beige, Testa Porpora, Testa Arancia, Testa Turchese, Testa Violetto, Testa Vomito Verde :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.