Gå til innhold
  • Bli medlem

AIR AFRIQUE DC-8-63 i 1/144 (FERDIG !)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Da starter jeg med min modell til denne tema klassen. Det vil også komme en afrikansk MIG-21 i 1/72.

 

Og det første man alltid starter med er en ryddig arbeidsbenk  :thumb:

 

DC-8001.jpg

 

Utgangspunktet er Minicraft sin DC-8-63, en juvel av en modell !

 

DC-8003.jpg

 

Og Twosix decals sitt lasertrykkede dekal. Jeg liker det at han lager litt liv i vinduene med

å ha skyggedekselet nede noen plasser.

 

DC-8007.jpg

 

Med litt sparkling så var det klart til grunning...

 

DC-8004.jpg

 

Jeg har hatt lyst en stund til å prøve det man ofte ser under bygging av militære fly modeller,

nemlig at man sprøyter over alle panelinjene med sort, før toppfargene skal på. Så jeg laded min

nye Iwata med Tamiya sort, utblandet med Jif universal. Etter først å ha klart å helle sort maling

fra koppen over den hvite t-skjorta og jeansen min, så var det å fortsette med friskt mot i bare

underbuksa... Da alle panellinjer var gåttt over, så det bare jæv..g ut. Det er ikke tvil om at jeg

ikke har helt kontroll på denne nye sprøyta med pistolgrep. Det så slik ut at jeg ikke spanderte ett

bilde engang. Men, etter 10 min med micromesh 6000 i såpevann, så jeg straks litt lysere på livet.

Det skal bli spennede å se hvordan det ser ut når jeg får hvitt oppå.

 

Happy modelling,

Ruben

 

DC-8006.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si, jeg likte linjene på det flyet veldig godt....Kult fargeskjema også.

Og det med panellinjene tror jeg at du greier helt fint.  :thumb: Dette er et afrikansk fly, så jeg regner med at de er ganske skitne av seg, som russiske.

 

 

Det vil også komme en afrikansk MIG-21 i 1/72.

 

 

Happy modelling,

Ruben

 

 

Hvilken byggesett og dekaler har du tenkt å bruke? Har en MiG-21 liggende, kanskje den kan bli afrikansk den og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugace

Glede meg til fortsettelsen Ruben!!

Sitter å surfe litt rundt på nettet som du skjønne, med Afrika som tema. Ifm detta så måtte eg opp på loftet å finne noken dekaler, trur du ikkje eg såg ein 727-200 der oppe og.

Hm.... kanskje eg sjøl ska hoppa på den savna!, krasja?, 727'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser bra ut detta Ruben...... var ikke sprøyta bra altså?

 

Roy

 

Hei Roy,

 

Det er heller meg som ikke har helt fått tak på pistolgrepet og føring av sprøyta

når det gjelder mengde maling og det å få rette linjer. Men jeg har prøvd den en

gang før, da med lys grå maling på motorene, og da funket det som bare f..n.

 

Happy modelling,

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si, jeg likte linjene på det flyet veldig godt....Kult fargeskjema også.

Og det med panellinjene tror jeg at du greier helt fint.  :thumb: Dette er et afrikansk fly, så jeg regner med at de er ganske skitne av seg, som russiske.

 

 

Det vil også komme en afrikansk MIG-21 i 1/72.

 

 

Happy modelling,

Ruben

 

 

Hvilken byggesett og dekaler har du tenkt å bruke? Har en MiG-21 liggende, kanskje den kan bli afrikansk den og...

 

Hei Anton,

 

Det blir Fujimi sin MF i 1/72. De har en utgave som heter "african mig", og som har dekaler til : Angola, Uganda og Nigeria.

 

Happy modelling,

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Grunnet "uheldige omstendigheter" innen familien, ble fredagens to ukers tur

til Madeira raskt kansellert. Så da får vi jo litt tid til modellbygging istedenfor...

 

Div011.jpg

 

Da er motorene ferdig sprøytet. Så er bare litt dekal detaljering og væring igjen.....

 

Happy modelling,

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med hjelp av litt dekaler, Promodeller sin black wash og Tamiya sitt sminkeskrin

B og "soot", anser jeg motorene mine for ferdige. Det har tatt sin tid, men er

verdt arbeidet. Airlinere, spesielt eldre fly, er ikke rene...

 

Happy modelling,

Ruben

 

Div001.jpg

 

Div002-1.jpg

 

Og det er faktisk 4 av de......

Div003-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke modellene i temaklassen konkurrere utenfor sine respektive klasser og?  I såfall slipper mine DC-8'ere å konkurrere med denne - om jeg får de ferdig og med på fly. 

 

Jens

 

Med mitt bygge tempo, ser jeg for meg at jeg tar en sjefsavgjørelse, og plasserer

denne i klassen for små skalaer. Bordene pleier desverre ikke å drukne i sivile

modeller, så jeg tror det er best at denne deltar i den vanlige konkuransen. Jeg

skal også bygge en afrikansk Mig-21, og den skal i temaklassen.

 

Happy modelling,

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en laaang dag med dekalering, begynner jeg å bli

klar til litt væring etc..

 

Dekalene som er brukt kommer fra dekalarket som følger med i esken, Avigraphics

DC-8 detail Decal og striper, logo og titler fra Two Six decals. De siste er jo lasertrykket

med litt forskjellig kvalitet, men er det eneste alternativ hvis du vil bygge denne kjerra.

 

Happy modelling,

Ruben

 

Div003-2.jpg

 

Div004-1.jpg

 

Div005.jpg

 

Div006.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.