Gå til innhold
  • Bli medlem

Superdetailing a Supercar


Anbefalte innlegg

  • Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Skjer ikke så mye om dagen.

Skylder på været jeg, selv om jeg har sittet på hobbyrommet en solskinnsdag før.

Lakkeringen av karosseriet sier jeg ingenting om foreløbig... fortsatt en mulighet for at det blir en 850 hesters go-kart  wOOt

Finnes jo noe som heter TIF... en universell lov på linje med TTT

TIF står for "Tings Iboende Faenskap" og er noe modellbyggere til stadighet utsettes for, da det er bevist at TIF er motsatt proposjonal med tingens størrelse.

Men TIF kan også påvirke omgivelsene, som f.eks. da jeg satt og la dekaler her om dagen.

Kanskje det var kun et uhell at jeg veltet flaska med SOL, men det var definitivt TIF som slo til når jeg i et forsjøk på å redde flaska før den var tom,

også klarte å velte flaska med SET  :doh:

Samme sak med lakking. Får du ETT lite fnugg på modellen din, så sitter det garantert der det er vanskeligst å komme til for pussing.

 

 

Raket og ryddet litt i dag, og utenfor vinduet til poden fant jeg denne

ant.jpg

 

Vet ikke om han har fått den i øyet eller hva som har skjedd, men han har den vanen, eller uvanen, å kvitte seg med irritasjonsmomenter ved å lempe det ut vinduet.

Står og ser på den og lurer på om den kan brukes til noe.  ???

Skyvelæret viste ganske nøyaktig 2mm på det ytterste leddet.

Passet helt som hånd i hanske til air jack'ene.

Borret 2 hull i bunnplata og opp i sylindrene inne i kupeen, og fjernet den lille tappen i underkant av baksylinderen og borret opp denne.

Her er fordelen med å ha et så bra utgangspunktet som Tamiya settet.

Markeringen av hullene på bunnplata passer nøyaktig med plasseringen av sylindrene inne i bilen,

og hullet i underkant av bakfangeren matchet nøyaktig med hullet jeg hadde borret i sylinderen.

Bakre jekk virker nå også som en ekstra låsepinne for "halen"

Så da var det bare å lage en liten endeplate, tilpasse lengden og tre dem på plass.

Sitter løst men tight, så hvis jeg bestemmer meg for å sette på hjula, så kan de bare tas ut.

 

leg-1.jpg

 

leg-2.jpg

 

J R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mye på lakk og finish om dagen.

Har eksperimentert mye gjennom åra, og prøvd det meste.

Noe har fungert så der, noe har vært totalt skjæring... og måtte prøves igjen  :doh:

 

Siden jeg holdt på sist er det dukket opp noe som mange skryter av her, Zero Paint og 2K klarlakk.

Gikk ikke likere enn at jeg logget på hiroboy og ikke kom ut igjen før jeg hadde fått med meg en flaske grå primer, tre typer Ferrari rød (F1 -70/80, F1 pre -04 og Rosso 322) et sett 2K og et par ark carbon.

 

SUPERLURT, jeg som er griseblakk  :doh:  :doh:  :doh: og  :doh:

Men det sies at mange "årntli" kunstnere skapte sine beste verk når sulten var størst  :'(

 

JR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye forskjell er det i nyansen paa F1 70/80 og F1 pre 2004?  Jeg mener vitterlig jeg bestilte 70/80 roedfargen, men fikk 90-2004.  Regner ikke med at forskjellen var saa stor, saa jeg brukte den like godt, men det hadde vaert kjekt aa vite.

 

Ah, foerst naa tenkte jeg paa at du ikke har faatt fargene enda.  :doh:

 

Riktignok er Hiroboy kjapp, men neppe saa kjapp :thumb:

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye forskjell er det i nyansen paa F1 70/80 og F1 pre 2004?  Jeg mener vitterlig jeg bestilte 70/80 roedfargen, men fikk 90-2004.  Regner ikke med at forskjellen var saa stor, saa jeg brukte den like godt, men det hadde vaert kjekt aa vite.

 

Ah, foerst naa tenkte jeg paa at du ikke har faatt fargene enda.  :doh:

 

Riktignok er Hiroboy kjapp, men neppe saa kjapp :thumb:

 

Jens

 

Hadde vært noe det, bare trykt "confirm order" og så åpna en skuff i bunn av pc'n  wOOt

Tror det ligger liit lenger fram enn "internett v.2" også.

 

Tror ikke det er noen som kommer til å si at det er feil.

Når jeg ser på bilder, så virker 70-80 fargen litt mer mettet, eller en tanke mørkere enn 90-04 fargen, men den for de nyeste er virkelig forskjell å se, mer "neon", liker ikke den fargen jeg, gjør vondt i øya.

 

Skal si ifra når de kommer jeg, og ta bilde av dem som ref.

 

JR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sporet helt av, men har stort sett virra rundt og gjort litt småting i dag.

Bl.a. prøvd å lage til en fotoboks i skapet over lakkboksen.

Tittet i noen esker jeg hadde litt dårlig samvittighet for.

Og da tok jeg likegodt litt bilder av innholdet.

 

Her er så langt jeg kom på det siste prosjektet før det gamle hobbyrommet ble lager.

To værstinger med litt carbon her og

merc-1.jpg

 

merc-2.jpg

 

ikke detaljert så mye her, men har brukt Tamiya's eget PE sett på begge

merc-i.jpg

 

Vet ikke hvorfor jeg kjøpte begge, for det er jo to identiske biler

merc-e.jpg

 

Men når jeg tenker meg om, så tror jeg D2 bilen ble handlet først, og når jeg så Sportswear bilen til JH, måtte jeg ha den og

Litt dekaljobb er det jo fortsatt igjen

merc-d.jpg

 

Hva som stoppet meg i siste fase her, husker jeg ikke

ninja-1.jpg

 

Støv kanskje...

ninja-2.jpg

 

Her er det litt mer jobb igjen, og Tamiya klarlakken fikk nr, dekalet på ene sida av rumpa til å sige i fargen

redbull.jpg

 

Hmmm... Mæsjene frister litt

 

J R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mercedes settet jeg også,+ dette lille tilleggsettet her:

 

Det settet der er jo sykt... og hvis du har betalt full pris for det, så er du litt syk du også  ;);D

 

Her er litt bilder på et annet bilbyggerforum av en proffbygd CLK-GTR.

http://www.automotiveforums.com/vbulletin/t258097.html

Han var med å ga tips til det detaljeringssettet der mens han bygde denne.

Denne lå visstnok på eBay til $1200

En annen fyr litt lenger ned på sida som reagerte på prisen, men fikk litt forklaring.

Var inne på hjemmesida hans og så på McLarren 4/6 i 1/12 skala som han har forsikret for $15.000

 

JR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mercedes settet jeg også,+ dette lille tilleggsettet her:

 

Det settet der er jo sykt... og hvis du har betalt full pris for det, så er du litt syk du også  ;);D

 

Her er litt bilder på et annet bilbyggerforum av en proffbygd CLK-GTR.

Han var med å ga tips til det detaljeringssettet der mens han bygde denne.

Denne lå visstnok på eBay til $1200

En annen fyr litt lenger ned på sida som reagerte på prisen, men fikk litt forklaring.

Var inne på hjemmesida hans og så på McLarren 4/6 i 1/12 skala som han har forsikret for $15.000

 

JR

 

Hm.Tryllebilde eller ???

 

Per Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 10 måneder senere...

DA var det liv i den her igjen  :)

 

Var lakken som var problemet her.

Startet på denne før jeg hadde prøvd meg på 2K, så da lakket jeg noen deler med Testors og Quick klar.

Men Quick er ikke lenger hva det var.

Så vi prøver å utbedre lakken, og har fått tatt tak i litt av detaljene i dag.

 

Begynner å bli trangt i bakenden  wOOt

Har brukt endel MCG deler til kjølinga, og litt sånn ymse plukk til andre slanger og ledninger.

 

detail-3.jpg

 

detail-4.jpg

 

Pluss endel av PE delene fra Crazy Modeler da..

 

detail-2.jpg

 

Fronten begynner også å ta form, men fortsatt litt igjen her.

 

detail-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.