Nils Mathisrud Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Ledig byggeprosjekt !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Finnes det i det hele tatt noe byggesett av denne i skala 1:72? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted September 24, 2007 Author Share Posted September 24, 2007 Vet ikke. Men det går jo an å scratche. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Fredriksson Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 Jag vet inte riktigt vad som skiljer mellan versionerna och om det går enkelt att göra en 47J, men följande modeller finns eller har funnits i 1/72: AB-47 (Italeri 0095), 47D/47G (Pavla 72005) och OH-13S (Italeri 0085). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted September 25, 2007 Author Share Posted September 25, 2007 47J er ganske forskjellig fra 47D: 47D har "osteklokke" og åpen halebom: Mens 47J har en helt annerledes flykropp: Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 To sekunder med google: http://www.modellisticamonfalconese.com/img/m_04/nuovi%20modelli/AB47J/Copertina1.jpg Og: http://www.arcforums.com/forums/air/index.php?showtopic=91905&hl=47j Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 To sekunder til så hadde du tittet litt på skalaen også... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted September 25, 2007 Author Share Posted September 25, 2007 Settet til Maurizio er meget bra, jeg har skaffet meg et av disse. Men det er i feil (eller rettere sagt riktig ) skala. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Fredriksson Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 47J er ganske forskjellig fra 47D: 47D har "osteklokke" og åpen halebom Mens 47J har en helt annerledes flykropp Tack, jag hade inte möjlighet att undersöka skillnaderna. Här har jag nu hittat en annan sida, men inte heller där finns någon J-modell omnämnd. The Bell 47 Scale Model Kits: A Survey http://cellmath.med.utoronto.ca/B47/scale_RC/nolde/KitSurvey/KitSurvey.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 To sekunder til så hadde du tittet litt på skalaen også... Det har jeg gjort. Om det ikke finnes i 1/72, er det vel ikke så farlig så lenge man passer på å skrive at det er 1/48. Vet at den vil se veldig stor i forhold til de andre flyene/helikoptrene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 Når jeg ser på de to bildene av 47 D og J under hverandre, slår det meg at 47J ligner en 47D som har fått halebom og motor kledd inn. Er dimensjonene på de to modellene så like at det går an å lage en 47J ved å kle inn en 47D med plastikard eller rømmelokk? Det ville i så fall kunne lette en eventuell skratsjejobb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted September 25, 2007 Author Share Posted September 25, 2007 Du må kle inn hele cockpiten også. Kaste osteklokken og scratche ny kropp ... :'( Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 Ja vel. Jeg hadde et lønnlig håp om at det gikk an å kle inn den bakre delen av osteklokka, men egentlig ser den litt videre ut enn fronten på J-modellen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Einar Jansen Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 :) A-model har en vacum formet Bell 47J i skala 1/72. Har en her, ikke noe bra sett som vil kreve en helsikes mye jobb. Vi får se hva jeg får ut av den etter hvert, men noen toppmodell kan den aldri bli. mvh Per Einar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts