Gå til innhold
  • Bli medlem

[Ferdig] Supermarine Spitfire LF Mk.IXe --- Einar Sandvik -> Jens Håkon Brandal


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Jeg synes det er rart at ingen har hivd seg på denne. I glasskapet har jeg en ferdigbygd modell stående, som jeg skreiv en byggeartikkel om i Limtuben for noen år sia. Den gangen hadde jeg en del mailing til Nils og Bjørnar om farger. Jeg er på jobb nå, men jeg kan poste bilde av den seinere i kveld. Det er en 332-maskin fra 1951.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Her er den. Utgangspunktet var et gammelt sett av gammel kvalitet, det vil si mye sparkling og puss. Modellen er forsynt med skratsjbygde bombeoppheng på undersida. Det er en anelse silvering på registreringsnummeret på høyre side (kan vel fikses), men strøkent på venstre side. Ellers er jeg fornøyd med malejobben. Vi kan vel kalle det en "stop gap"-modell.

Spitfiremodell.jpg.fa33071b3c9b2e9fa8e89f4f9e084aaa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er KP-settet, er det ikke ?

 

Nils  :)

 

Matchbox Mk IX/ XIV, trur jeg. Opprinnelig hadde jeg tenkt å bygge en fotospit av dette byggesettet på gunn av den spisse halefinna som fulgte med som valg i settet, men så oppdaga jeg at undersida av nesepartiet hadde feil fasong i forhold til fotospitene.

 

Jeg stiller den gjerne til disposisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.