Nils Mathisrud Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Spitfire anyone? Ingen modell i monteret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Jeg synes det er rart at ingen har hivd seg på denne. I glasskapet har jeg en ferdigbygd modell stående, som jeg skreiv en byggeartikkel om i Limtuben for noen år sia. Den gangen hadde jeg en del mailing til Nils og Bjørnar om farger. Jeg er på jobb nå, men jeg kan poste bilde av den seinere i kveld. Det er en 332-maskin fra 1951. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Jeg har jo en ubygget rådyrt tjekkisk resinsett liggende å slenge som kan brukes Olve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Einar Jansen Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 :) Det finner kjapt et nytt hjem litt lengre oppe i Fana Olve, ja takk mvh Per Einar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Javel, har du tenkt å bygge den da ? Olve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted October 1, 2007 Author Share Posted October 1, 2007 Per Einar trenger det til å isolere loftet sitt .... Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Du får komme opp her da Per Einar Ikke helt sikker på hvor den er, men finner den nok Husk å ta med hard disken din Olvis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 OK. Her er den. Utgangspunktet var et gammelt sett av gammel kvalitet, det vil si mye sparkling og puss. Modellen er forsynt med skratsjbygde bombeoppheng på undersida. Det er en anelse silvering på registreringsnummeret på høyre side (kan vel fikses), men strøkent på venstre side. Ellers er jeg fornøyd med malejobben. Vi kan vel kalle det en "stop gap"-modell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted October 1, 2007 Author Share Posted October 1, 2007 Dette er KP-settet, er det ikke ? Vi fyller gjerne opp i monteret, nå er det ingen Spitfire der. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Dette er KP-settet, er det ikke ? Nils Matchbox Mk IX/ XIV, trur jeg. Opprinnelig hadde jeg tenkt å bygge en fotospit av dette byggesettet på gunn av den spisse halefinna som fulgte med som valg i settet, men så oppdaga jeg at undersida av nesepartiet hadde feil fasong i forhold til fotospitene. Jeg stiller den gjerne til disposisjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Den ser jo utmerket ut. Prøv å skjære litt i dekalet med en skalpell og legg på litt microsol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Modellen er bra den Olve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Takk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted October 1, 2007 Author Share Posted October 1, 2007 Matchbox Mk IX/ XIV, trur jeg. Det får'n si .... Du har fått et bra resultat ut av det byggesettet !! Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted May 12, 2012 Share Posted May 12, 2012 Om ikke Einar har noe i mot det, saa kan denne gaa til en god sak... Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted May 12, 2012 Share Posted May 12, 2012 Oi, denne hadde jeg helt glemt at jeg hadde lovt å donere til samlinga på Gardermoen. Det er greit for meg at Jens Håkon overtar. Det er nok en finere modell. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts