Gå til innhold
  • Bli medlem

Stein's Karmann-ghia


Anbefalte innlegg

Får starte min egen tråd til dette prosjektet. Må jo innrømme at lakking ikke er min aller beste side. Dette er vel fordi jeg ikke tar meg tid til å gjøre skikkelig grunnarbeid. Jeg får prøve å gjøre det litt bedre med dette prosjektet. Camaro'en er ett slags forprosjekt, for å teste lakken. Jeg har brukt Tamiya TS-21 Gold som base og vil bruke enten rød eller orange transparang farge. Jeg tenker også å toppe med klar pearl.

prosjektgruppebygg003.jpg

 

Her har jeg grunnet med Hycote grunning. Ser nå at listene nede på siden er litt synlig, så jeg får pusse litt til og gi karosseriet ett strøk til.

prosjektgruppebygg001.jpg

Må vel pusse lett før jeg legger på basefargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått slipt ned og grunnet sidene. Håper stripene er vekke og ikke dukker opp igjen. Opplevde noe rart med camaroen. Hadde pusset vekk alle camaro merkene og grunnet karosseriet med duplicolor grunning. Kunne ikke se noe til merkene da. Heller ikke når jeg la på Tamiya gull og så klar Orange. La deretter 2strøk med Tamiya clear pearl. Det var først da jeg la på ett godt lag med Duplicolor clear at de dukket opp igjen. Ikke bare at en kunne se de, men jeg kunne også kjenne de. Overflaten på modellen så ut som beina mine etter en time i vannet. Får legge den i rødsprit eller bremseveske. Skal pusse ghiaen med 1000 våtslipepapir og så får jeg se hvilken lakk jeg vil bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er andre som har nesten lik farge som jeg hadde i tankene, fant jeg en orginal VW farge istedet. Hadde fått på 2 strøk og var nesten ferdig med det 3. da ulykken inntraff. Jeg stod ute i hagen og sprayet. Så begynte det å falle noen regndråper. Selvfølgelig traff en på taket. Håper jeg kan klare å slipe det ned. ellers må jeg prøve å lakke taket hvitt. Nå får den tørke til over helgen.

prosjektgruppebygg010.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig sak det med Camaroen, men hvilken farge hadde plasten? Jeg har hørt at pigmentene i plasten kan "spise" seg gjennom fargelagene og lage spøkelseseffekter. Særlig gjelder det vistnok rød plast. Jeg har aldri sett det selv, men...

 

Og det var nå skikkelig synd med taket på ghian, men det er nå en skikkelig flott 60-tallsfarge du har valgt. Den vil gjøre seg flott med hvitt tak også. Men må du slipe ned er dat kanskje lettere å ta nye lag med samme farge enn å gå over til hvitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det går rette veien dette, Stein! :thumb:

Regner med at det skal gå greit å slipe/polere bort den dråpen. Fin farge du valgte forresten, litt sånn understated....

 

Har forresten bortimot bestemt meg for et totalt stilskifte i forhold til de opprinnelige planene for Ghia'en. Fikk en sinnsyk effektlakk i går, og må ha noe å prøve den på. Og da funker ikke originalstuket.......  :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ-nænæ-nænæ-næ.....

Du får vente til freddan.... eller høsten, eller kanskje i en byggetråd etter hvert.

La oss bare si at det har noe til felles med en av gruppene Ritchie Blackmore spilte i....... ;);D

 

Spiller ikke han i Blackmores Night da? Eller var det Knight kanskje?

Ridderlakk? Was ist das?

 

Stilig farge på Ghian Stein. Har faktisk planer om litt sånn back to basics Ghia selv. Altfor mange med 1915, doble IDA og Sprintstar. Old School is in ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.