Terje Rønningbakken Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 men den røde panthera'en den trur jeg kom ned hit for noen år siden husker jeg var så stolt da jeg kom i den en 17.mai og alle de andre i klassen kom i. Mazda, toyota, volvo og div andre familie biler men jeg var definitivt midt punktet da ja Terje (Stolt som juling da jeg ØVELSES KJØRTE i De Tomaso Panthera i fjor wOOt ) detta er bilen bilen er ikke den på bildet bare en som er brukt som ilustrasjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bugace Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Lamborghini no når me har Ferrari som felles prosjekt. Då e du lika tøff som Herr Lamborghini himself Har ein LP400 Entusiast liggandes på Loftet. Digger den sjøl, men skaffer meg evntuelt ein ny når eg vil bygga ein. Vil prøva ein Stratos, eller no blir da kanskje ein Ferrari, først. I forfjor, når me venta på att klokka skulle bli nok for "felles middagen" på Lørdagskvelden etter NC, så rutla da ein nydelig svart Panter(a) gjennom torget. Eg gauka som om eg var tre år, og alle på torget kikka på ein gallnig frå vestlandet, kun eg som såg bilen!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
André Kristoffersen Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Nja nå ser jeg mere motivasjon til å få denne ferdig, fargevalget er nesten basta nå med litt vakkling, rød blir den ikke Ber om at den tråden flyttes over til SIG pasta, her lover jeg (nesten at det blir fritt for diskusjoner om Armani dresser, Beretta skytevåpen, Berluschoni hans nieser og italienske viner... ) Hm Silver og blått skinn interiør...som jeg skulle ha bestilt det selv! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten Syvertsen Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Men altså - Countach? Det kan jo bare bli én ting André - Cannonball Run / 2. Det må jo bare bli scenen der bilen får spylt av seg vannmalingen, så får du simpelthen det hele; to snasne piker, og to farger på bilen! Bilen før vask: Jentene sine som kunne å unngå bøter det - skjønt her gikk det gæernt...... Hva mer kan man be om? / Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaute Halsaunet Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Ja dette må være noe for Bottolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
André Kristoffersen Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Takk Syvers, kan vel hende at det finnes noen figurer fra Jimmy Flintstone som kan moddes. Bilen ble vel ommalt under filmen om jeg husker rett til sort? hm den må jeg se igjen når jeg får tid. Lambo i hvit har jeg alltid likt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle Eriksen Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 ......Den ultimate og første super sportcar. Brutal og kompromissløs, ja, men den første super sportsbilen? Mnjaa. Holder nå forstatt en knapp på Miura som den første jeg da. Forøvrig er jeg enig: Countachen er fet i hvit med rødt interiør. Tror gamle gode skihopper Roger Ruud fra Lensbygda hadde en slik, men han reggan vel aldri i Norge.? Sååå mye penger var det ikke å tjene på hoppsporten så den gikk vel på sveitsiske skilter en stund, mener jeg å huske, da han trente der nede seks-syv mnd i året. Sylvester Stallone hadde en hvit en også...Og nå Bottolf. Det svinger i lia om dagen skjønner jeg Skal bli spennende å se denne ferdig. Når jeg tenker etter har jeg vel ikke sett noen ferdigbygde av Fujimis Countach. Ihvertfall ikke med noe særlig byggekvalitet og finish da settet krever sin mann. Og Cannonball run ja. Det var det året store pupper ble en del av mitt liv, og jeg har ikke sett meg bakover siden.....eller no` Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten Syvertsen Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Såvidt jeg husker er dette bilen i / bildet fra, Cannonball Run, den første filmen altså.... Mens det var i 2'eren at bilen begynte som hvit, men ble vasket av til denne: Vennlig hilsen Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-H Nordskog Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Den merkelige spoileren var iallefall med i nr.1,mener at den blei montert pga nokon merkelige amerikanske regler ang høgda på bilen osv.Land of the free my ass Men den er jo unektelig litt kul med den merkelige utveksten på panseret da,ja bilen altså. Knut-H Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaute Halsaunet Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Er en stund siden jeg så de filmene nå men var ikke spoileren foran i den første filmen der for å få bilen til å gå fortere eller noe slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-H Nordskog Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Kan eg ikkje huske Gaute,trur ikkje den er referert til i filmen i det heile faktisk. http://www.imcdb.org/vehicle_2311-Lamborghini-Countach-LP-400S-1980.html Er jo ingen sikker kilde men eg mener det nå har ein viss substans. Knut-H Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaute Halsaunet Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Hmm, meget mulig. Trodde selv den var der for å gjøre bilen "kul" i filmen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Håkon Brandal Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Kan ikke huske aa ha sett en slik "nesevinge" paa mange Countach'er, og takk og pris for det. Stoetfangere etter amerikansk modell derimot... Svaere klosser foran og bak som skulle taale en paakjoersel i 5mph uten skade (parkerings-dytt) var ikke det Bertone hadde tenkt paa den gang da. En vinge skal skape loeft, og der det skapes loeft blir det og luftmotstand. Jo hoeyere hastighet, jo mer loeft og stoerre luftmotstand, saa en vinge faar ikke bilen i seg selv til aa gaa fortere. Derimot vil den hjelpe paa tendensen til aa loefte nesen eller hekken og dermed gjoere bilen ukontrollerbar i hoeyere hastigheter, saa sjaafoeren toer aa kjoere fortere. Pga nevnte luftmotstand vil dermed topphastigheten bli lavere med vinge enn uten. Jens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Roger Kristoffersen Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 En vinge skal skape loeft, og der det skapes loeft blir det og luftmotstand. Jo hoeyere hastighet, jo mer loeft og stoerre luftmotstand, saa en vinge faar ikke bilen i seg selv til aa gaa fortere. Derimot vil den hjelpe paa tendensen til aa loefte nesen eller hekken og dermed gjoere bilen ukontrollerbar i hoeyere hastigheter, saa sjaafoeren toer aa kjoere fortere. Pga nevnte luftmotstand vil dermed topphastigheten bli lavere med vinge enn uten. Jens Hvor mye hadde du fått å drikke før du skrev det her, Jens Håkon? Jeg vet du vet... men hvis jeg ikke hadde visst selv, så ville jeg forstått det dit hen at det er ønskelig med mest mulig løft, og jo mer ustabil bilen blir jo fortere tør man kjøre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arild Moland Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Hehe, jeg trodde i min enfoldighet at disse vingene de klistrer på bilene er der for å trykke bilen NED mot underlaget? Men når man hører det motsatte fra en ingeniør, så blir jo en lekmann som meg usikker? Arild Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Håkon Brandal Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Loeft er loeft - det er bare snakk om retningen. Downforce er ogsaa loeft, men det er loeft som peker nedover. Klart som blekk naa da? Denne F-duct som ble bannlyst fra Formel 1 skulle jo nettopp redusere luftmotstanden fra loeft (downforce) generert av bakvingen paa rettstrekningene hvor toppfart var viktig. Den skulle "stalle" bakvingen, og dermed praktisk talt ikke gi loeft (og tilhoerende luftmotstand). Man vil nok faa noe luftmotstand fra turbulensen, men denne var mindre enn motstanden fra loeftet som vingen gav. Naar det begynte aa bli svingete fikk bakvingen lov aa bite igjen. Ser at i aar saa kan de variere angrepsvinkelen paa vingen bak - det har nok noe av den samme effekten, men jeg vet ikke hva de maa forsake for aa faa lov til det. Jens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-H Nordskog Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Altså uten å skulle være ingeniør eller ha tilgang på egen vindtunell så er eg enig i Jens Håkon sine utgreiinger,og den plasseringa av den vingen vil neppe ha ein positiv innvirkning på countachen. Så eg trur som sagt at vingen havna der på grunn av tidligere nevnte grunn,Buford T. Justice måtte få litt lov og orden inn i outlaw filmen cannonball run Knut-H Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaute Halsaunet Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Men det er ingen som har svart på hva størrelsen på frontpartiet til fører og co-pilot var enda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Roger Hansvoll Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Buford T. Justice måtte få litt lov og orden inn i outlaw filmen cannonball run Ikke for å være pedandisk, men Buford rota rundt i Smokie and the Bandit filmene. JR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Håkon Brandal Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Men det er ingen som har svart på hva størrelsen på frontpartiet til fører og co-pilot var enda Tidlig airbag-konsept. Senere kom tyske ingenioerer til at det var bedre om airbagen satt i bilen snarere enn at den ble implantert paa sjaafoeren. Jens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niclas.A.Gedde Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Men det er ingen som har svart på hva størrelsen på frontpartiet til fører og co-pilot var enda Tidlig airbag-konsept. Senere kom tyske ingenioerer til at det var bedre om airbagen satt i bilen snarere enn at den ble implantert paa sjaafoeren. Jens ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-H Nordskog Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Buford T. Justice måtte få litt lov og orden inn i outlaw filmen cannonball run Ikke for å være pedandisk, men Buford rota rundt i Smokie and the Bandit filmene. JR Hehe,nokon som tok den ja! Diplom i posten til deg JR Knut-H Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaute Halsaunet Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Men det er ingen som har svart på hva størrelsen på frontpartiet til fører og co-pilot var enda Tidlig airbag-konsept. Senere kom tyske ingenioerer til at det var bedre om airbagen satt i bilen snarere enn at den ble implantert paa sjaafoeren. Jens ;D hihi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Roger Kristoffersen Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Loeft er loeft - det er bare snakk om retningen. Downforce er ogsaa loeft, men det er loeft som peker nedover. Klart som blekk naa da? Jens Det kan du jo si når du møter Senna Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Håkon Brandal Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Loeft er loeft - det er bare snakk om retningen. Downforce er ogsaa loeft, men det er loeft som peker nedover. Klart som blekk naa da? Jens Det kan du jo si når du møter Senna Jeg haaper det blir en stund til jeg faar anledning til aa treffe ham da:) Jens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.