Gå til innhold
  • Bli medlem

Lamborghini Countach


Anbefalte innlegg

men den røde panthera'en den trur jeg kom ned hit for noen år siden :shifty: husker jeg var så stolt da jeg kom i den en 17.mai :thumb: og alle de andre i klassen kom i. Mazda, toyota, volvo og div andre familie biler wOOt men jeg var definitivt midt punktet da ja wOOt

 

 

Terje (Stolt som juling da jeg ØVELSES KJØRTE i De Tomaso Panthera i fjor wOOt wOOt wOOt)

 

detta er bilen :thumb:

DeTomaso-Pantera.jpg

bilen er ikke den på bildet bare en som er brukt som ilustrasjon :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugace

Lamborghini no ???  når me har Ferrari som felles prosjekt. Då e du lika tøff som Herr Lamborghini himself :thumb:

Har ein LP400 Entusiast liggandes på Loftet. Digger den sjøl, men skaffer meg evntuelt ein ny når eg vil bygga ein. Vil prøva ein Stratos, eller no blir da kanskje ein Ferrari, først.

I forfjor, når me venta på att klokka skulle bli nok for "felles middagen" på Lørdagskvelden etter NC, så rutla da ein nydelig svart Panter(a) gjennom torget. Eg gauka som om eg var tre år, og alle på torget kikka på ein gallnig frå vestlandet, kun eg som såg bilen!! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Nja nå ser jeg mere motivasjon til å få denne ferdig, fargevalget er nesten basta nå :thumb: med litt vakkling, rød blir den ikke  :doh: Ber om at den tråden flyttes over til SIG pasta, her lover jeg (nesten at det blir fritt for diskusjoner om Armani dresser, Beretta skytevåpen, Berluschoni hans nieser :thumb: og italienske viner...  :shifty:)

Perkele228.jpg

 

Hm Silver og blått skinn interiør...som jeg skulle ha bestilt det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså - Countach?

Det kan jo bare bli én ting André - Cannonball Run / 2.

 

Det må jo bare bli scenen der bilen får spylt av seg vannmalingen, så får

du simpelthen det hele; to snasne piker, og to farger på bilen!

 

Bilen før vask:

 

Cannonball.jpg

 

Jentene sine som kunne å unngå bøter det - skjønt her gikk det gæernt......  wOOt

 

Rageroo-Adrienne_Barbeau__Tara20Buckman__Valerie_Perrine-The_Cannonball_Run-01.jpg

 

Hva mer kan man be om?  :cheers:

 

/ Morten

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......Den ultimate og første super sportcar.

 

Brutal og kompromissløs, ja, men den første super sportsbilen? Mnjaa. Holder nå forstatt en knapp på Miura som den første  jeg da. Forøvrig er jeg enig: Countachen er fet i hvit med rødt interiør. Tror gamle gode  skihopper Roger Ruud fra Lensbygda hadde en slik, men han reggan vel aldri i Norge.? Sååå mye penger var det ikke å tjene på hoppsporten så den gikk vel på sveitsiske skilter en stund, mener jeg å huske, da han trente der nede seks-syv mnd i året. Sylvester Stallone hadde en hvit en også...Og nå Bottolf. Det svinger i lia om dagen skjønner jeg :cheers:

Skal bli spennende å se denne ferdig. Når jeg tenker etter har jeg vel ikke sett noen ferdigbygde av Fujimis Countach. Ihvertfall ikke med noe særlig byggekvalitet og finish da settet krever sin mann.

Og Cannonball run ja. Det var det året store pupper ble en del av mitt liv, og jeg har ikke sett meg bakover siden.....eller no`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske aa ha sett en slik "nesevinge" paa mange Countach'er, og takk og pris for det.   Stoetfangere etter amerikansk modell derimot... :pinch:  Svaere klosser foran og bak som skulle taale en paakjoersel i 5mph uten skade (parkerings-dytt) var ikke det Bertone hadde tenkt paa den gang da.

 

En vinge skal skape loeft, og der det skapes loeft blir det og luftmotstand.  Jo hoeyere hastighet, jo mer loeft og stoerre luftmotstand, saa en vinge faar ikke bilen i seg selv til aa gaa fortere.  Derimot vil den hjelpe paa tendensen til aa loefte nesen eller hekken og dermed gjoere bilen ukontrollerbar i hoeyere hastigheter, saa sjaafoeren toer aa kjoere fortere.  Pga nevnte luftmotstand vil dermed topphastigheten bli lavere med vinge enn uten.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vinge skal skape loeft, og der det skapes loeft blir det og luftmotstand.   Jo hoeyere hastighet, jo mer loeft og stoerre luftmotstand, saa en vinge faar ikke bilen i seg selv til aa gaa fortere.  Derimot vil den hjelpe paa tendensen til aa loefte nesen eller hekken og dermed gjoere bilen ukontrollerbar i hoeyere hastigheter, saa sjaafoeren toer aa kjoere fortere.  Pga nevnte luftmotstand vil dermed topphastigheten bli lavere med vinge enn uten.

 

Jens

 

Hvor mye hadde du fått å drikke før du skrev det her, Jens Håkon?  ;)

 

Jeg vet du vet... men hvis jeg ikke hadde visst selv, så ville jeg forstått det dit hen at det er ønskelig med mest mulig løft, og jo mer ustabil bilen blir jo fortere tør man kjøre...  wOOt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loeft er loeft - det er bare snakk om retningen.  Downforce er ogsaa loeft, men det er loeft som peker nedover.  Klart som blekk naa da?:)

 

Denne F-duct som ble bannlyst fra Formel 1 skulle jo nettopp redusere luftmotstanden fra loeft (downforce) generert av bakvingen paa rettstrekningene hvor toppfart var viktig.    Den skulle "stalle" bakvingen, og dermed praktisk talt ikke gi loeft (og tilhoerende luftmotstand).  Man vil nok faa noe luftmotstand fra turbulensen, men denne var mindre enn motstanden fra loeftet som vingen gav.  Naar det begynte aa bli svingete fikk bakvingen lov aa bite igjen.  Ser at i aar saa kan de variere angrepsvinkelen paa vingen bak - det har nok noe av den samme effekten, men jeg vet ikke hva de maa forsake for aa faa lov til det.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså uten å skulle være ingeniør eller ha tilgang på egen vindtunell så er eg enig i Jens Håkon sine utgreiinger,og den plasseringa av den vingen vil neppe ha ein positiv innvirkning på countachen.

Så eg trur som sagt at vingen havna der på grunn av tidligere nevnte grunn,Buford T. Justice måtte få litt lov og orden inn i outlaw filmen cannonball run  ;)

 

Knut-H

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.