Niclas.A.Gedde Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Utgangspugtet med avmerking til taksenking [/img] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 12, 2007 Author Share Posted January 12, 2007 å der var taket av [/img] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 12, 2007 Author Share Posted January 12, 2007 Jippi jeg har endelig klart å legge ut et bilde på forumet. Så var det litt kutt å kapp og montering. [/img] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Er det tak senking pågang her? Men hvorfor alle "hullene" ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Når man skal senke tak med så rund profil blir det for kort og for smalt.Må altså skjøtes alle veier. Rutemønsteret gjør det lettere å tilpasse det løse taket til karosseriet. Kan rapportere at jeg har prøvd et par ganger og gitt opp. A-Ford er en bra modell å begyne med,den er helt firkanta. Nesten. Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Ser bra ut dette, Niclas! Har jo sett eksempler på taksenka Ghia fra deg før, så jeg vet at du er kapabel til å få dette bra. Dette er IKKE en enkel oppgave........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 13, 2007 Author Share Posted January 13, 2007 når man senker taket, må man strekke ut taket så det passer på karosseriet. her er taket skjert opp [/img] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 13, 2007 Author Share Posted January 13, 2007 Ser bra ut dette, Niclas! Har jo sett eksempler på taksenka Ghia fra deg før, så jeg vet at du er kapabel til å få dette bra. Dette er IKKE en enkel oppgave........ takk for omtalen Kjell Terje For de som ikke har sett modellen,her er et par bilder [/img] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 Det var bare kanontøft .Vi burde ikke slippe opp for emner til temakvelder med deg på laget . Fa.n og.Nå fikk jeg lyst til og bygge bil også . Vidar :'( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 13, 2007 Author Share Posted January 13, 2007 Det var bare kanontøft .Vi burde ikke slippe opp for emner til temakvelder med deg på laget . Fa.n og.Nå fikk jeg lyst til og bygge bil også . Vidar :'( Hva stopper deg ?.Det er bare å begynne å bygge ....(BIL) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Råtøft Skal det like heftig motor og hjul på den nye som på Jägermeister vogna? Knut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 14, 2007 Author Share Posted January 14, 2007 hjula er i bokks men motor er mer usikert, enten blir det en timma orginal eller en corvair-motor.Nå har jeg akuratt fått lagt på klarlakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 15, 2007 Author Share Posted January 15, 2007 her er bilen klar til lakkering etter noen utbedringer på taket. og her er det andre prosjektet. [/img] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Hmmm, raskt jobber'n også gitt..... Ser bra ut de der. Er ruteflaggene lakkert, eller er det dekaler...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 15, 2007 Author Share Posted January 15, 2007 det er dekaler her har bilen fått farge og her har bilen fått 4 lag klarlakk [/img] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Høiby Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 er det hjemmelaget sprayboks du bruker?eller er den kjøpt? og alle bilene ser knall ut,men det er jo vag alle sammen også da da kan det bare bli bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Hvem sin lakk og klarlakk bruker du? Jeg sliter veldig med at jeg legger på formye fortiden.... hmmm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 16, 2007 Author Share Posted January 16, 2007 jeg bruker standox bil lakk,som jeg får blanda til på spann.alt blir lakka med airbrush Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Lyst til å gi litt mer utdypning? Tenker du noe over avstand, trykk? Hvor mange strøk? tørketid? Tror jeg må prøve å airbrushe en bil snart, bare dumt jeg har kjøpt Tamiya på sprayboks..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 16, 2007 Author Share Posted January 16, 2007 dysa på AB'n er 0,3 av stand 5-10 cm trykk 2,0 bar . Standox lakken tørker på ca 2 t. klarlakken legger jeg på i 5/6 lag vått i vått, 10 min mellom hvert lag, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sissel Janneth Stava Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Jøsses! Dette var ikke dårlig! Mektig imponert... Liker svært godt den med lilla topp og fartsmønster. Steintøff! Sissel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 Taksenkinga di var så bra at jeg nesten ikke ser at du har senka det. Ser ut som fabrikksbygd. Det er alltid en bra ting å få til Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 29, 2007 Author Share Posted January 29, 2007 en liten oppdatering. modellen har siden sist gått et par ganger i gulvet og knekt A stolpen i skjøten har fått lappa det sammen sånn noenlunde og begynt å legge på litt kromfolie. [/img] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Voldsomt så slepphendt du er da Niclas.... Ser veldig bra ut, fargene kler bilen bra. Har faktisk planer om noe gull-greier på min jeg også..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Synes fargekombinasjonen fungerer bra, og diskret modifikasjon gjoer seg. Pent jobbet. Jens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts