Gå til innhold
  • Bli medlem

Widerøe LN-BIT på hjul.


Anbefalte innlegg

:) :)

 

Grøss og gru. Her kommer et lite blikk inn i hvor langt jeg er kommet.

 

Har laget bredere stubvinger, noen modifikasjoner til en Mk IV på skroget, og litt i fremre del av vingene. Også gjort noen forandringer på setene i cocpit. Motorcowling, hjullegger og hjul fra Heller/Revell sin Harvard. Til landingslys under vingene kommer jeg til å bruke noen av landingslysene som heller hadde til sin    F-84G Thunderjet. Disse virker nesten "spot on" for mine øyne.

 

Ja ja, er nå det det er så langt. Ikke le dere i hjel så tidlig på nyåret da gutter og jenter.

 

mvh Per Einar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) :)

 

Ja grøss og gru, jeg bygger litt modell, må jo bli ferdig til LU med denne her, huff og huff. Men jeg legger ikke lista så høyt, dette skal kun være morro.  :thumb:

 

Brukte tegningene til Nils som mal Ruben. Klippet vekk hele forkanten av vingen på tegningen, tapet resten fast oppå vingen for å få riktig bredde på den delen som skal være "glatt". La på litt Tamya sparkel, og når dette var tørt så pusset jeg det forsiktig slik at jeg fikk en jevn glatt forkant. Kan sikkert gjøres på andre måter, men denne måten passset for meg.

 

Mvh Per Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) :)

 

Grunnen til at jeg limte på vingene i forhåpenligvis rett vinkel ( wOOt ) var at jeg ville gjemme den gule "dingsen" som går inn i skroget bak nye sidevegger. Denne måtte gjøres kortere for å få dette til å passe, og fant ut at det var best på denne måten for meg. Knekken nede på stubvingen skal nok vekk, men har ikke kommet så langt enda. bredden har jeg fått riktig tror jeg, men ytterkanten under der hvor julene skal sittes på nok lages flatere og dermed regner jeg med at knekken forsvinner.

 

Nå får jeg vel Nils og Einar på nakken, men pytt pytt, jeg står "an av".

 

mvh Per Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.