Ruben Husberg Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 Hvis det er av interesse, så kan jeg ta med et par bokser med lysbilder bortover. Så kan vi ta f.eks på lørdagskvelden en time med lysbilder og øl......... Det vil KUN bli sivile bilder, eldre sådan, en god del norsk og litt annet jeg finner frem. Men det betinger 3 ting. Noen må booke et rom med lerret, noen lokale tar med seg en lysbilde fremviser, og det må være noen som gidder å se på...... Happy modelling, Ruben Quote
Morten Håland Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 Så vidt jeg forsto er det god tilgang på fremvisning i selve utstillings- salen Vet ikke om de har fremviser, men det kan jo sjekkes. Det går jo an å ha en fremvisning der kanskje??? Quote
Per Einar Jansen Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 :) Jeg regner med å holde en powerpoint presentasjon eller to når det gjelder en del fra Flyvåpnet/Luftforsvaret. Tenker også på å vise en presentasjon om tidlige UN oppdrag. Begynner med Libanon 1958, så Congo 1960-64 og slutter med Libanon 1978-79. Gi beskjed om dere synes dette vil være noe dere vil avse litt tid til for å se og høre på. Mvh Per Einar Quote
Olve Dybvig Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 Jeg synes dette er en knall idee. Styret bør invitere enkelte til å holde foredrag, spesielt siden vi er nå på et hotell Foredraget holdes gratis, ingen honurar, kun entusiasme. Både fredag og lørdag Her er jo allerede 2 frivillige. KJØR PÅ Olve Bare sånn av nysgjerrighet Ruben, sivile hva for noe ? Toalettskåler, biler, fly ???? Quote
Gaute Halsaunet Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 Råbra ide!!! Count me in Regner med at det er biler/sykler og slikt kansje? Quote
Ruben Husberg Posted November 30, 2006 Author Posted November 30, 2006 Jeg synes dette er en knall idee. Styret bør invitere enkelte til å holde foredrag, spesielt siden vi er nå på et hotell Foredraget holdes gratis, ingen honurar, kun entusiasme. Både fredag og lørdag Her er jo allerede 2 frivillige. KJØR PÅ Olve Bare sånn av nysgjerrighet Ruben, sivile hva for noe ? Toalettskåler, biler, fly ???? He, he, he.... Vel de toalettskålene vi hadde i forsvaret var rimelige like de som finnes i det sivile. Det var sivile fly jeg hadde i tankene, men jeg har også mye lysbilder av diverse Jaguarer, biler sådan. Når det gjelder panser, så kommer jeg bare på et bilde av svigermor jeg har..... Happy modelling, Ruben Quote
Leif Haga Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 Det finnes projektor og skjermer i salene der,men om det går å koble på en lysbildeapparatmaskin vet jeg ikke.Det går kanskje å projisere direkte fra den til skjermene? Jeg kan ringe å undersøke saken. Lysbilder??,var ikke det sånt vi holdt på med på 1900 tallet? I allefall synes jeg det er toppers at noen kan holde foredrag og vise bilder,særlig hvis det blir et par tre timer om Jaguar XJ Coupe. Mvh Leif Quote
Mats Averkvist Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 Det bør vel bare være å ta med en laptop og pløgge inn... Quote
Leif Haga Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 Det bør vel bare være å ta med en laptop og pløgge inn... --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Jo,det er mest trolig at systemet er byggd for å pløgge in laptops. Leif Quote
Ruben Husberg Posted December 1, 2006 Author Posted December 1, 2006 Det bør vel bare være å ta med en laptop og pløgge inn... Ja , men jeg har ikke tid (gidder) å scanne 2-300 lysbilder. Da blir det ikke mye modellbygging fremover..... Happy modelling, Ruben Quote
Nils Mathisrud Posted December 1, 2006 Posted December 1, 2006 Jeg har en god gammeldags lysbildefremviser, dog uten trådløs fjernkontroll (men med ledning). Jeg har ikke brukt den på noen år så jeg må først sjekke om pæra fortsatt lyser. Bortsett fra det kan jeg alltids ta den med. Men jeg trenger nok en påminnelse når det nærmer seg. :'( Nils Quote
Kristian Rasmussen Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Dette er kjempegreier, gutter! Det hadde vært flott om andre som har fine ting å vise frem kunne henge seg på. Det ville forundre meg om ikke hotellet og/eller BI har lysbildefremvisere. Det er jo bare å ta en telefon dit og sjekke. Ruben: Kanskje det er lov å ta med egen scanner for å låne bilder på stedet? Quote
Ruben Husberg Posted January 3, 2007 Author Posted January 3, 2007 Dette er kjempegreier, gutter! Det hadde vært flott om andre som har fine ting å vise frem kunne henge seg på. Det ville forundre meg om ikke hotellet og/eller BI har lysbildefremvisere. Det er jo bare å ta en telefon dit og sjekke. Ruben: Kanskje det er lov å ta med egen scanner for å låne bilder på stedet? Selvfølgelig Kristian, så var det de dekalene til BDR da............... Happy modelling, Ruben Quote
Leif Haga Posted January 18, 2007 Posted January 18, 2007 Hei,jeg var på Olavsgård i dag og da spurte jeg om fremviser.Hun sa de hadde en diafremviser,det er vel det vi snakker om her,og skulle sjekke at den var i orden før vi kommer. Så da er vel den grei. Hva gjelder lerret så er det tre stk i Olavssalen,så det går vel å vise bilder der utpå kveldinga. Mvh Leif Quote
Ruben Husberg Posted January 19, 2007 Author Posted January 19, 2007 Hei,jeg var på Olavsgård i dag og da spurte jeg om fremviser.Hun sa de hadde en diafremviser,det er vel det vi snakker om her,og skulle sjekke at den var i orden før vi kommer. Så da er vel den grei. Hva gjelder lerret så er det tre stk i Olavssalen,så det går vel å vise bilder der utpå kveldinga. Mvh Leif Det høres bra ut. Så lenge jeg kan ta en pils samtidig, er jeg med. Godt jobba som vanlig Leif !! Happy modelling, Ruben Quote
Ruben Husberg Posted March 2, 2007 Author Posted March 2, 2007 Da har jeg funnet frem 150 orginale lysbilder med alt fra Widerøe Otter til Braathens B767 i lett blanding. Det avsluttes med en kavalkade med norske B737 fra Mey-Air til Braathens Sommerfly skjemaer. Vi satser på kl 20:00 på lørdagskvelden. Da skulle folk ha fått seg noe mat i skrotten, og noe godt i glasset.... Skulle det mot formodning være interesse for det, kan jeg godt dra igjennom en gang også på Søndags formiddag, for de som ikke er med oss på lørdagskvelden. Happy modelling, Ruben Quote
Nils Mathisrud Posted March 2, 2007 Posted March 2, 2007 Skulle det mot formodning være interesse for det, kan jeg godt dra igjennom en gang også på Søndags formiddag, for de som ikke er med oss på lørdagskvelden. Jeg drar hjem med mine sønner på lørdag ettermiddag, og setter gjerne pris på en reprisesending. Nils Quote
Recommended Posts