Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, Jeg er beredt! Nå er det bare noen timer igjen til vi setter tanga i støperammene.  :thumb:

Det blir en Mk VI fra svenske Flygvapnet i en nydelig orange farge...  wOOt Tp 78 er betegnelsen og står for "Transport". Flygvapnet hadde tre stykker som alle fløy i forskjellige perioder med hjul, ski eller flottører i ambulansetjeneste. Dette prosjektet blir lagd som individ 78003 på ski. Utgangpunkt er Matchbox-settet og jeg har også funnet frem ski fra Hellers Gladiator og fra det nye settet Northrop 8A-1 (ASJA B 5) fra MPM. Vi får se hva som passer best å bruke...

Hvis bygginga går greit og jeg får tid over, blir det også en svensk sivil maskin på flottører. Jeg har her funnet frem flottører til SAAB B 17 fra Marivox skal se nærmere på disse om litt og som backup er det Otter-flottører på vei fra utlandet.

Dekaler er fra Specialtryck.

Skrevet

Men tegningene er basert på oppmålinger, så da må jeg forandre på originalen også. Det blir nok værre.  :'(

Di kan jo schratsje nye vinger, eller bare gi benn.

Jeg har ikke kommet noe videre selv, bortsett fra planlegging da. Helgen blir det tur på hytta så da blir det heller ingen liming.

Nils

Skrevet

Søren! Tegningene dine er for små... oppdaget dette nå fordi noen spurte om lengden i en annen tråd....

Dægen...

Da har jeg fått skrevet ut tegningene i riktig skala.... tror jeg.  :) Det var en feil instilling i utskrifen av pdf-filer...  :'(

...og da stemmer i hvert fall vingene sånn ca greit. Let's go rockin'...!!  wOOt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.