Mats Averkvist Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Ok, Jeg er beredt! Nå er det bare noen timer igjen til vi setter tanga i støperammene. Det blir en Mk VI fra svenske Flygvapnet i en nydelig orange farge... Tp 78 er betegnelsen og står for "Transport". Flygvapnet hadde tre stykker som alle fløy i forskjellige perioder med hjul, ski eller flottører i ambulansetjeneste. Dette prosjektet blir lagd som individ 78003 på ski. Utgangpunkt er Matchbox-settet og jeg har også funnet frem ski fra Hellers Gladiator og fra det nye settet Northrop 8A-1 (ASJA B 5) fra MPM. Vi får se hva som passer best å bruke... Hvis bygginga går greit og jeg får tid over, blir det også en svensk sivil maskin på flottører. Jeg har her funnet frem flottører til SAAB B 17 fra Marivox skal se nærmere på disse om litt og som backup er det Otter-flottører på vei fra utlandet. Dekaler er fra Specialtryck. Siter
Nils Mathisrud Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Tar du med B 17 flottørene på byggemøtet, så jeg får kikket på dem ? .... "B 17 flottører", det høres unektelig litt snodig ut. Nils Siter
Mats Averkvist Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Tar du med B 17 flottørene på byggemøtet, så jeg får kikket på dem ? Nils Jada. Noter forskjellen Boeing B-17 og SAAB B 17 ! Siter
Nils Mathisrud Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Noter forskjellen Boeing B-17 og SAAB B 17 ! Jepp, jeg har fått med meg den. Og mindre forvirrende blir det jo ikke med "Boeing/SAAB B-17 Felix". :'( Nils Siter
Mats Averkvist Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Og mindre forvirrende blir det jo ikke med "Boeing/SAAB B-17 Felix". :'( Nils Mener den heter Boeing/SAAB F-17 Felix... ? Siter
Nils Mathisrud Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg har sett begge deler. Det mest vanlige er B-17 Felix, men jeg tror faktisk F-17 er det korrekte. Nils Siter
Jens Håkon Brandal Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg har sett begge deler. Det mest vanlige er B-17 Felix, men jeg tror faktisk F-17 er det korrekte. Nils Da maa vi bare skille mellom Boeing/SAAB F-17 og Northrop F-17:) Jens Siter
Mats Averkvist Skrevet 30. november 2006 Forfatter Skrevet 30. november 2006 Har begynt å se litt på vingene... ...men hverken lengden, kordan eller sprygelavstanden stemmer med tegningene dine Nils! Det er jo for så vidt enklest å forandre på tegningene... Siter
Nils Mathisrud Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Men tegningene er basert på oppmålinger, så da må jeg forandre på originalen også. Det blir nok værre. :'( Di kan jo schratsje nye vinger, eller bare gi benn. Jeg har ikke kommet noe videre selv, bortsett fra planlegging da. Helgen blir det tur på hytta så da blir det heller ingen liming. Nils Siter
Mats Averkvist Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 Søren! Tegningene dine er for små... oppdaget dette nå fordi noen spurte om lengden i en annen tråd.... Dægen... Siter
Mats Averkvist Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 Søren! Tegningene dine er for små... oppdaget dette nå fordi noen spurte om lengden i en annen tråd.... Dægen... Da har jeg fått skrevet ut tegningene i riktig skala.... tror jeg. Det var en feil instilling i utskrifen av pdf-filer... :'( ...og da stemmer i hvert fall vingene sånn ca greit. Let's go rockin'...!! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.