Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvorfor vises ikke bilder i byggetråder ?


Anbefalte innlegg

For noen måneder siden ble mange avatarer/profilbilder erstattet med ett rødt kryss slik at disse måtte legges inn på ny.  For de som ikke har lagt inn bilder på ny er fortsatt avatar erstattet med rødt kryss.

 

I mange av de byggetrådene der undertegnede har vært aktiv ble også mange av bildene som er lagt inn (lastet opp) erstattet av røde kryss.  Dette er også tilfelle i mange andre byggetråder der jeg ikke har vært aktiv så dette virker å være ett generelt problem.  Hva skyldes dette ?  Er det mulig å få rettet opp i dette da mange av trådene er "delvis ødelagt" etter at bilder forsvant ?

 

Denne tråden får fungere som eksempel på problem:

http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?topic=2253.0

 

Ennå ett eksempel på problem:

http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?topic=11335.0

 

Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver rydde opp på disk/register, hva legger du i det?

Har du forsøkt å slette midlertidige internettfiler som ble foreslått?

 

Hvilken browser bruker du?

 

Per-Erik :)

 

Har slettet midlertidige internettfiler/leserlogg samt defragmentert disk.  Bruker Microsoft Internet Explorer som webleser, mulig at det er her problemet ligger ?

 

Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om problemet er at du ikke får opp bilder fra enkelte lagringssteder.

Bildene i f.eks. Hotchkiss tråden ligger på picasaweb og lastes ned derfra når du åpner den.

 

Mange har også avataren sin liggende på tilsvarende sted.

 

Hva skjer hvis du høyreklikker på det røde krysset?

Får du alternativ for f.eks. "last ned bilde", og hva slags resultat gir det?

 

Problemet kan være at det er ett eller flere nettsteder med bildelagring som har blokkert serier med IP-adresser som inkluderer din.

Dette skjer fra tid til annen når de har problemer med hacking, spam, ping-attack etc.

Som regel blir adressene klarert etter noen dager, og alt går tilbake til normalt.

 

Det ser i hvert fall ikke ut til at det er her på forumet problemet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du er inne på noe Jens Roger.  Når jeg klikker på filnavn nede på venstre side så får jeg mulighet til å åpne bilde i Microsoft Photo Viewer samt lagre dette, bilde vises imidlertid ikke i byggetråden når jeg går tilbake igjen.  Mulig at IP-adressene jeg har forsøkt fra er blokkert på picasaweb av en eller annen merkelig grunn, i så fall har de vært det siden i vår.  Arghhhhh  >:(

 

Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nå jobbmaskin med windows XP og explorer 8 som nettleser. På denne maskina ser jeg ikke dine bilder Reidar og heller enkelte avatarer. Picasaweb bildene vises.  På min Iphone kommer alle bildene frem. Jeg tipper det er nettleserversjonen som har skylden. Sjekk om du  har nettleserversjon 8 eller 9, prøv oppdater til explorer 10, tipper det fikser seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Være fornuftige å bruke en nettleser som FireFox eller Chrome og hold de oppdatert. De to er blant de som flinkest til å følge de få normer og standarder som er satt i forhold til webutvikling. Desverre er fortsatt IE og MS en sinke der og ønsker å gjøre ting litt på sin måte.

 

De to først nevnte er også litt vassere på sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.