Jump to content

BTR-70 "stålkiste"

André  Kristoffersen

Recommended Posts

Tok en rask sveiv over lageret og så muligheten for å få denne ganske fort ferdig.

011-7.jpg

En videre utvikkling av BTR-60, men med med to V8 motorer og mulighet for mye tekniske problemer.  Mannskapet måtte krøke seg ut en dør mellom de 8 hjulene. Fordelene var høy hastighet på vei 80 Km/t og bra amfibe egenskaper.

012-8.jpg

Her er delene urørt og helt greie. Hjulene er ikke bra og blir erstattet med ettermarked resin i grovt mønster.

Kjører standard olivengrønn kamo. Har ikke lykkes å finne bilder som viser om de var eller er operative i oppsettningene på Kola halv øya.

Heisan da004-5.jpg var vi nesten ferdig....

Ikke helt... masse småplukk igjen. Desuten venter jeg på litt fotoets som gir litt mere "feinscmekker følelse"over vogna, og div små detaljer. Hjulene er ikke spessielt bra de er for tynne og litt dårlig definert mønster. Miniarm er løsningen her med resin hjul. ! Vogna kan bygges i løpet av en god kveld. Passform er rimlig bra og pluss for at man kan possisjonere fremhjulene i sving. Mye av håndtak og slikt blir byttet ut med messing tråd som bøyes til. Jeg har tettet innfestingspunkter i skroget da disse er vel romslige. Div hengsler og slikt er også litt overdrevet..  Da får vi vente litt på postmannen før vi kommer videre. Det kan nevnes at Trumpeter kommer med en BTR-70 og BTR-80 snart, det blir spennende...

Guest Jan Erik Johansen

Alltid gøy med hjulgående, denne er vel en av de kjøretøyene jeg muligens observerte på russergrensa i sin tid. Det kan ha vært forløperen da, det jeg husker best er vel en haug av UAZ-469B, Zil 130 og Zil 131 og diverse GAZ og hva de nå het allesammen.

:) Janse