Tormod Sørvang Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Mitt bidrag i denne gruppebygginga blir en SA-2 Guideline i 1/35 skala fra Trumpeter Mesteparten ligger i esken enda... ....men ikke alt. Noen deler limes sammen som en sped begynnelse. Dette byggesettet ble kjøpt inn for noen år siden med store intensjoner om at den skulle bygges en vakker dag........og denne dagen ser ut til å ha kommet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Kjempekult! Så denne på ARC i går, kanskje den kan være en inspirasjon: http://s362974870.onlinehome.us/forums/air/index.php?showtopic=247571 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 Det bygget ser meget bra ut. Skal nok ikke forvente like godt resultat her.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Nå er raketten satt sammen. Litt småpuss her og der så er den klar til grunning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roman Volchenkov Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Se på det http://www.dishmodels.ru/gshow.htm?p=7080 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Erik Johansen Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Litt utenom det vi vanligvis ser bygget, så dette er et kult valg Tormod. Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Nå har jeg fått på grunning på raketten og begynt på resten. Det skal bli en interessant lakkeringsjobb tror jeg........gleder meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Jau jau, rekker å bli ferdig før Mai ser det ut som. Da kan du kanskje begynne på en flanker eller noe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Det finnes ikke noen Flanker i stashet mitt Anton. Ikke Fulcrum heller for den saks skyld...........men det finnes noen med stor kjølevifte foran...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Oy oy. I am intrigued... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 Da var utskytingsrampa ferdig montert også gitt. Klar for litt grunning i løpet av dagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 Grunningen er ferdig og raketten er malt. Rampen har også fått ett lag med grønn lakk. Nå gjenstår det morsomste........nemlig å få den til å se ut som den har stått i jungelen en liten stund.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 Da er kveldens økt ferdig. Grunnfargen ble gjort lysere i to omganger. Lekte litt med nyasene for å prøve å få til litt falmet utseende før jeg blandet til en farge som passer bra med den informasjonen jeg har om jorsmonnet i Vietnam. Den fargen ble så påført litt hist og pist der jeg vil tro det er naturlig hat det blir sittende igjen noe. I morgen så fortsetter morsomhetene med litt detaljmaling og mere væring av modellen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut-H Nordskog Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Den kan du væra godt nøgd med,ser fram te å få sett den komplett med fyrverkeriet klart te skudd. Knut-H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard S. Nisja Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Box-art'en gjør ikke dette settet noen tjeneste. Mektig kult sett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 8, 2012 Author Share Posted April 8, 2012 Settet er lettbygd, men litt mangelfull instruksjon fra Trumpeter kan føre til at feil blir gjort. Det morsomste med dette byggesettet er lakkeringen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Bra væring på rampa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Erik Johansen Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 Du har draget på væring Tormod, skulle bygd mer panser du! Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 9, 2012 Author Share Posted April 9, 2012 Du har draget på væring Tormod, skulle bygd mer panser du! Janse Bygge mere panser. :'( Nei, får holde seg til det man kan.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 9, 2012 Author Share Posted April 9, 2012 Anser meg så godt som ferdig med denne kruttlappen nå. Dekalene på raketten var noe orntlig herk. De var veldig sprøe og var nesten ikke til å få på. I tillegg så reagerte de nesten ikke på dekalveske. Noe silvering er ute og går, men er ikke å få gjort noe med. Litt smuss er lagt til på rampa etter ett lag med klarlakk og halvmatt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 Besynderligt bra :-) Roy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 Meget bra, gratulerer med vel utført modell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 9, 2012 Author Share Posted April 9, 2012 Nåja!, så bra ble den ikke. Men som ett påskeprosjekt så fungerte den helt greit. For ettertiden, hvis jeg skulle bygge en slik en gang til, så hentet jeg noe lærdom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 9, 2012 Author Share Posted April 9, 2012 Noen bilder til av rampa. Morsom å lakkere denne tingen her....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 Konge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts