Gaute Halsaunet Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 Jeg skal altså bygge 32 Ford til NC, har tenkt å kjøpe dette resinkarosseriet: Skal bli litt racebil stuk over det, altså sånn race som vi hadde her i Europa og ikke borti Junaiten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted July 1, 2012 Author Share Posted July 1, 2012 Kan legge inn litt bilder her nå. Planen om racebil er der enda men jeg har fått en annen ide også. Det er den andre ideen jeg holder på med nå Kappa av litt av ramma og karossen fra torpedoen: Motoren er den orginale sideventileren. Ramme limt sammen og med stålfelger fra Revell 5 window coupe påmontert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted July 2, 2012 Author Share Posted July 2, 2012 Hva skal jeg med H0 skala lastebil deler til en 1:25 32 Ford? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted July 3, 2012 Share Posted July 3, 2012 Vet det jeg ja...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted July 3, 2012 Share Posted July 3, 2012 hjul ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted July 3, 2012 Author Share Posted July 3, 2012 Jepp, H0 skala hjul på en 1:25 bil. Neste nå er at jeg setter på rattet fra en 1:16 bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted July 4, 2012 Author Share Posted July 4, 2012 Da har jeg vært ute med kniven og samlinga med styrenprofiler igjen. Men hva har jeg laget her? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted July 4, 2012 Share Posted July 4, 2012 hadde lyst til og tippe skateboard rampe, men det er vel noe helt annet fangere kanskje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted July 4, 2012 Author Share Posted July 4, 2012 Jeg synes de ser ut som benker jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Bråten Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 Det ser ut som det blir en kort liten tass dette!? Spennende å se hva det er du pønsker på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted July 5, 2012 Author Share Posted July 5, 2012 Ja kort blir den, har regnet ut at i 1:1 så ville akselavstanden bli 2m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted July 9, 2012 Author Share Posted July 9, 2012 Her er et litt dårlig bilde av hvordan jeg har montert frontlys og frontrute Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Bra start, stå på , gleder meg til å se mere Marius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted July 14, 2012 Author Share Posted July 14, 2012 Det vil vanke en cola i premie på den som gjetter hva dette har med 32 Ford å gjøre Jeg har vært ute med styrenreservene mine igjen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trygve Jeppestøl Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 Hvis planen er Raserbil kan det jo være en kjempespoiler , men hvis du bygger plan B tipper jeg du skal slodde banen med den innretningen der... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted July 15, 2012 Author Share Posted July 15, 2012 Ja dette blir nok ingen racerbil, dette er nok mere plan O eller noe slikt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trygve Jeppestøl Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 Plan O ja... Da er du nok over på landbruk. Slåmaskin kanskje...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted July 16, 2012 Author Share Posted July 16, 2012 Du er inne på noe ja men slåmaskin er det ikke Har foresten modifisert den ramma litt, fant ut at det passa fint med treverk inni den i steden for oppå. Bilder kommer senere når jeg har fått henta kameraet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted July 16, 2012 Author Share Posted July 16, 2012 A little update: Noen begynner kanskje å skjønne tegninga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 liten lastebil ? Niclas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted July 16, 2012 Author Share Posted July 16, 2012 Nja, ikke helt. Men jeg har faktisk funnet ut at jeg skal bruke denne teknikken på lastebil. Da av det store slaget. Her er det jo styrenprofiler igjen (slik jeg brukte på Mack'en) samt Biltemas Fire Startersticks (35 kroner for 5 kilo med trepinner). I 1/25 så blir de ca 2"-2,5" tykke og lagt mellom T og H bjelker slik jeg har gjor her kan man lett lage f.eks. en flatbed henger eller platt til en lastebil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 mer i retning dette eller? disse var vel veldig populære i Sverige i sin tid også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Artig prosjekt. Hva har du brukt til treverk i platten, Gaute? Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Artig prosjekt. Hva har du brukt til treverk i platten, Gaute? Einar S Her er det jo styrenprofiler igjen (slik jeg brukte på Mack'en) samt Biltemas Fire Startersticks (35 kroner for 5 kilo med trepinner). I 1/25 så blir de ca 2"-2,5" tykke og lagt mellom T og H bjelker slik jeg har gjor her kan man lett lage f.eks. en flatbed henger eller platt til en lastebil Niclas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted July 17, 2012 Author Share Posted July 17, 2012 Her er de, de kaller dem ganske enkelt for tre pinner i nettkatalogen. Ser at prisen har godt opp en del siden den gangen jeg kjøpte men er fremdeles billig: http://biltema.no/no/Fritid/Hage/Grill/Tilbehor/Trepinner-26379/ En kan visstnok kjøpe dem en og en også men ser ikke helt noe poeng i det. Kjøper man en pose med disse har man trevirke i årevis fremover. Kan jo brukes til mye annet enn modellbygging også sikkert selv om ryktene vil ha det til at de ikke egner seg til å tenne opp med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts