Gå til innhold
  • Bli medlem

Witchcraft - Brun 13, 6.(J)/186 Bf 109 E-1 [i arbeid]


Anbefalte innlegg

Jau, skal da vel ta del i denne gruppebygginga også etterhvert...

Mitt bidrag i første omgang blir samme sett som Olve, Eduard sitt nye tilskudd i 1/48 familien, Messerschmitt Bf 109 E-1.

Dette er et ubeskrivelig detaljert sett som overgår både Hasegawa Tamiya sine eksemplarer.

Med utgangspunkt i boka til Brekke/ Åkra må det bli "brun 13", 6.(J)/186. Nå er det litt usikkerhet om heksa ble malt over før eller rett etter at Weserübung var i gang. Nuvel, ideen min er å lage en enkel base der bakkemannskapene er i ferd med å male over heksa, samtidig foretas det vedlikehold med motordekslet av (for galt å skjule alle de flotte detaljene).

 

018.jpg

 

 

Anskaffet også ekstra brettet med ets fra Eduard.

 

Her er ammunisjonskassene til de to MG17 7.92mm maskingeværene plassert rett bak motoren.

 

023.jpg

 

Det er mange naglehull, jeg håper derfor jeg slipper å måtte bruke mye putty. Jeg fant to små synkefurer inn mot vingerotet, likevel svært synlig når man er klar over deres tilstedeværelse.

 

026.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, skal da vel ta del i denne gruppebygginga også etterhvert...

Mitt bidrag i første omgang blir samme sett som Olve, Eduard sitt nye tilskudd i 1/48 familien, Messerschmitt Bf 109 E-1.

Dette er et ubeskrivelig detaljert sett som overgår både Hasegawa Tamiya sine eksemplarer.

Med utgangspunkt i boka til Brekke/ Åkra må det bli "brun 13", 6.(J)/186.

Veldig god "brun 13-plan" som forteller meg at det nok beror på en feil at det står "brun 12" i trådtittelen. Jeg trodde først du hadde kommet over noen bilder jeg ikke hadde sett. (ikke at DET er så uvanlig altså.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.