Gå til innhold
  • Bli medlem

Mi dai! Un altro? Ma che fa?


Stein Meum

Anbefalte innlegg

Si prega di interrompere questa competizione senza senso per trovare il più duro in termini di linguaggio nessuno di noi parla!Anders  :pinch:/quote]

 

Altså, man skal holde seg til norsk? Fordi man i et italienskinspirert SIG ikke kan snakke italiensk?

 

Ja, ja. Her i huset har man gjort en liten tjuvstart på settet: to naceller er limt sammen. Hadde egentlig tenkt til å begynne med dette settet i morgen, men vask og polering av mine to biler tok mindre tid enn beregnet. Også fant jeg et sett med Piaggio P.108B i stabelen som raste da jeg fant frem Romeo'en. Watch this space!

 

Porcini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ma che fa?

Spør du om det? Bygg den, for søren!!! :thumb:/ Morten

 

"Ma che fa?" betyr noe sånt som "men hva så?" eller "so what" på ekte nynorsk.

Det ble minimalt med modellbygging i helgen pga. det nydelige været. Begge bilene ble vasket, polert og landeveiskjørt på splitter nye Pirellidekk, og sykkeldekkene fikk en mye etterlengtet ladning med luft. Det var igår. Idag ble det en tur til damen på Brandbu.

Men imorgen! Da blir det to stk. interiører som skal bygges og males, og ettersom "pusselanken" er helt restituert, så blir det vel avsluttende pussing på Centauro'en også. Tror neppe malingboksene fra WEM kommer frem før påsken, så jeg regner med at det blir en tur på hytta på Sørlandet onsdag til lørdag. På mandagen setter damen og jeg oss på flyet til Milano for å tilbringe noen dager ved Gardasjøen. Hjemme fredag 29/4.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til Lince-settet, som er bare ren plastikk, så er dette settet et multimediasett med både fotoets og resin. Har tapet sammen komponentene så man får et lite inntrykk av et tomotors, opprinnelig jagerfly, som endte opp som stupbomber. Atter engang pga. svake motorer. Flyet blir enkelte steder sammenlignet med Westland Whirlwind, men er på størrelse med en Spitfire, hvis ikke mindre!

 

IMG_1402.jpg

 

Av fire malingbokser jeg bestilte fra WEM, så hadde de kun en på lager, Grigio Azurro Chiaro. Greit, jeg trenger den til FIAT G.55'en og denne saken, men jeg skulle gjerne hatt Verde Oliva Scuro også.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.