Gå til innhold
  • Bli medlem

Satana Perkele. Svensk Finsk Gladiator 99.9 % ferdig


Gjest

Anbefalte innlegg

Ser ytterst snæsent ut Roy!  :thumb:

 

Regner med at dette er  Roden i 1/48?

 

Anders  :)

 

Takker...

Stemmer, Roden 1: 48 med aftermarked dekaler......

 

gitar strenger brukes til rigginga...

 

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par-tre av disse settende liggende. (surprise, surprise!)

Det har blitt skrevet mye om problemene med den tredelte cowlingen, hvordan opplevde du denne konstruksjonsbiten?

 

Anders  :)

 

Det var noe drit.... nesten hele cowlingen ble sparklet innvendig og utvendig....

gikk sånn rimelig greit..

 

Roy

 

Det var mye knot ja men takket være denne Riggen:

 

2010-10-12212034.jpg

 

Og min gode venn Torgeir, superlim, veldig spiss tannpirker. Så gikk det sånn rimelig greit...

 

Roy

Jeg har et par-tre av disse settende liggende. (surprise, surprise!)

Det har blitt skrevet mye om problemene med den tredelte cowlingen, hvordan opplevde du denne konstruksjonsbiten?

 

Anders  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Det var noe drit.... nesten hele cowlingen ble sparklet innvendig og utvendig....

gikk sånn rimelig greit..

 

Roy

 

Du har gått skikkelig til verks med sparkel ? den er ikke akuratt liten den sparkel spaden  :P;)

 

Artig fly du har byggd, og bra utført  :thumb:

 

 

Niclas :)

 

 

 

takker.......gikk litt sparkel ja... ;-)

 

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mycket bra! Det kommer en liten snikbyggingsartikkel fra Houston også snart  :shifty:

 

ti--hi knis..... Skapbyggermafian slår til igjen...

Ellers takk Kyrrings...

går det greit over there...?

 

 

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du husket aa bevege stikka saa den er konsekvent med ror-utslaget da?:)

 

Ser ikke dumt ut dette.  En ting jeg lurer paa...det ser ut som canopyrammene er litt gjennomskinnelige?  Et ekstra stroek med lakk eller enda bedre - cockpitfargen malt paa innsiden hever inntrykket. 

 

Jens

 

Stikka ble låst , derfor flyet måtte nødlande siden rorutslaget ikke stemmer med stikka... ;-)

Cockpitfargen er malt på innsida, er støv på glasset, derfor lite sikt...

 

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoooha!

 

Ser jo bare strålende ut dette. Er den cowlingen så ille å sette sammen som man får inntrykk av? Måtte kikke litt i esken og på tegningen til den jeg har liggende, og det ser jo ut som om man skal ha tungen nogenlunde rett i munnen ved montering av denne. Uansett så skjønner jeg at jeg har altså mulighet for å hente inn spesialkompetanse fra 2 accomplished builders i min umiddelbare nærhet - luksus!

 

Det blir nok likevel en stund til jeg gyver løs på min, riggetraumet sitter fortsatt for hardt i her....  ;)

 

:thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoooha!

 

Ser jo bare strålende ut dette. Er den cowlingen så ille å sette sammen som man får inntrykk av? Måtte kikke litt i esken og på tegningen til den jeg har liggende, og det ser jo ut som om man skal ha tungen nogenlunde rett i munnen ved montering av denne. Uansett så skjønner jeg at jeg har altså mulighet for å hente inn spesialkompetanse fra 2 accomplished builders i min umiddelbare nærhet - luksus!

 

Det blir nok likevel en stund til jeg gyver løs på min, riggetraumet sitter fortsatt for hardt i her....  ;)

 

:thumb:

 

takker......

Cowlingen er et "stygt ord" å få fin ja..

heldigvis er det Alclad på min, så da ser man feilene med en gang, og MÅ pusse på nytt for ørtende gang

 

Roy

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter at den cowlingen er ganske arbeidssom å få fin. Ble en del pussing. Anbefaler Eduard etsesett til denne. Da får du detaljer til cowlingen, så da kan du gå grundig til verks med pussinga uten å være redd for å miste detaljene :)

 

 

Rune

 

 

skulle nok kjøpt det Eduard settet ja......

 

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.