Gå til innhold
  • Bli medlem

Bil gruppebygg - pickup


Stian Svendsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 3 uker senere...

Nå er jeg i gang med et lite "plastsagprosjekt" igjen, men tror nok den kan klassifiseres som pickup. Må bare klare å bestemme meg for hvilken retning bilen skal ta, blank og fin, eller rusten og fæl, eller midt i mellom. I tillegg vel jeg ha et tema/navn for pickupen før prosjektet avsløres.

 

Kommer med egen tråd plutselig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Et Pickup bord burde vel kanskje være greit men slik som det ser ut nå så trenger vi ikke et stort bord for disse modellene. Er jo ikke mange deltagere her akkurat. Kunne selv tenkt meg at vi laget et kombinert pickupgruppebygg og tidligere pickup prosjekter bord jeg. Noe ala Italia bordet på årets skala.

Vi kunne da hatt kjøretøyene fra dette gruppebygg på ene enden/siden og resten av bordet for andre pickuper. Her kan jo da selvsagt alle som vil ta med seg modeller de har bygd tidligere og stille ut. Eneste kravet må vel være det at det er en slags pickup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et Pickup bord burde vel kanskje være greit men slik som det ser ut nå så trenger vi ikke et stort bord for disse modellene. Er jo ikke mange deltagere her akkurat. Kunne selv tenkt meg at vi laget et kombinert pickupgruppebygg og tidligere pickup prosjekter bord jeg. Noe ala Italia bordet på årets skala.

Vi kunne da hatt kjøretøyene fra dette gruppebygg på ene enden/siden og resten av bordet for andre pickuper. Her kan jo da selvsagt alle som vil ta med seg modeller de har bygd tidligere og stille ut. Eneste kravet må vel være det at det er en slags pickup.

Er nøyaktig samme tanken jeg har folk tar med seg tidligere modeller også modeller som har vært premiert.

Italiabordet er en god rettesnor

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt noe foreløbig, men jeg har en pick-up på gang jeg også.

Fikk en ide for flere år siden med et sett jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre med, og den ideen krevde at jeg kjøpte et sett til av samme bilen... sånn er galskapen, har du noe du ikke helt vet hva du skal gjøre med så gå og kjøp en til  wOOt

Men gruppebygg i pick-up fikk meg litt tilbake på å fullføre det prosjektet, og det er blitt gjort litt mer.

Håper vi drar denne til Skala, for jeg rekker ikke å få den ferdig til NC... har litt småplukk igjen på show rod'n som blir prioritert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt noe foreløbig, men jeg har en pick-up på gang jeg også.

Fikk en ide for flere år siden med et sett jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre med, og den ideen krevde at jeg kjøpte et sett til av samme bilen... sånn er galskapen, har du noe du ikke helt vet hva du skal gjøre med så gå og kjøp en til  wOOt

Men gruppebygg i pick-up fikk meg litt tilbake på å fullføre det prosjektet, og det er blitt gjort litt mer.

Håper vi drar denne til Skala, for jeg rekker ikke å få den ferdig til NC... har litt småplukk igjen på show rod'n som blir prioritert der.

 

Jeg veit jeg ikke klarer å få min ferdig til NC som var målet. Så Skala blir det realistiske målet for meg også.

Har noe blitt for mye annet å gjøre, som faktisk også innebærer modellting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ofte vanlig slik, kan selv tenke meg at vi kanskje utvider fristen for selve gruppebygget til Skala. Selv om min Mitsubishi er straks ferdig så er ikke det prosjektet ferdig da jeg skal ha den inn i et diorama. Dette rekker jeg ikke ferdig til helga men til Skala skal jeg nok få det til. Har også planer om flere pickuper så kanskje jeg kan rekke en modell til før Skala :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Blir det bord på skala til Pickup?

 

Det er helt opp til deltakerne i gruppa å avgjøre. Bare gi meg beskjed så setter jeg av bord. :) Det blir eget bord for "SIG Perkele", men det skal sies at de faktisk også har et anselig antall ferdige modeller. :thumb:

 

Jeg er også tilhenger av at gruppebygg burde ha en slags avslutning på SKALA. Alltid artig med slike temaer. Dere kan jo følge Jens Roger sitt forslag å lage et eget pickup-bord som også inneholder modeller som ikke nødvendigvis er bygget for gruppebygget. Gjerne gamle og tidligere premierte modeller. Men det er kanskje litt seint å organisere denslags nå?

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag fra innlegg i SIG Perkele av undertegnede:

 

Det kan enkelt løses på følgende måte:

 

Alle modeller tilhørende SIG Perkele registreres under innsjekk med modellnummer og klasse (som også står på modellspesifikasjonen) til den regulære konkurransen. Imidlertid plasseres modellene på et eget "Perkele-bord" som vi prøver å sette i nærheten av de andre klassene. Under bedømmingen kan modellene så flyttes til sine respektive klasser, for så å returneres til Perkele etter bedømming.

 

Men dette er bare et forslag.

 

Dette prinsippet kan meget vel anvendes også for "SIG Pickup". Det er dere som bestemmer.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der ser jo bra ut den, om mulig kan vi jo alltids gå for den :)

 

Kan ta sikte på det, men, som for SIG Perkele, så må heller ikke bedømming i SIG Pickup, dersom det skulle dukke opp en premie, belemres dommerne som dømmer den øvrige konkurransen. Her må gruppen selv stå for bedømmingen.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.