Gå til innhold
  • Bli medlem

VW Beetle Retro


Anbefalte innlegg

Da har jeg også kommet igang med en VW til gruppebyggingen. Regner med å komme med en VW til etterhvert men må få unna litt annet så derfor kommer denne nå først.

Tankene mine rundt dette prosjektet er å være litt mindre feig en det VW er selv. De lager jo denne i retro stil men jeg syns de gjerne kunne godt litt lengere  :shifty:  Derfor har jeg valgt å snu døråpningen slik at det blir såkalte "selvmordsdører", noe som også passer veldig bra i fohold til videre tanker som ligger å lurer i det stille. Baksetet skal også bli litt mere gammeldags. Emblemet foran er fjernet og lakken ble GermanGrey og Flatblack på taket.

Den skal være matt i lakken for å få den til å virke enda mere gammeldags, dette er også noe som passer bra til de foran nevnte tankene  :shifty:

Har også bestemt meg for å ha stålfelger og hjulkopper på den for å få skikkelig gammelbilstil utvendig, for å få til dette så må jeg tilpasse understellet litt og i samme slengen skal den senkes littegranne men mest foran.

 

Beklager bildekvaliteten men det må investeres i nytt kamera  :'(

 

Bilde007.jpg

Bilde006.jpg

Bilde010.jpg

 

Svein Ivar  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig prosjekt dette her. Hadde jeg vært deg så ville jeg gått for å renske opp litt rundt front og bakfanger også. Kanskje dra panserkanten lenger ned slik som på de ekte boblene. Å så kan du jo flytte motoren til riktig plass ;)

Kan fort bli mye det her hvis jeg skal diktere deg, du burde egentlig gått for en Tamiya 66 1300 da så jeg tror du får bygge deg som du vil å så skal jeg heller stå på sida linja å heie på.

Frister stort å begynne på et prosjekt selv også men har såppas mange baller i lufta nå at jeg tror jeg venter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har jo skjedd litt med denne her også så da er det på plass med noen bilder igjen  :)

 

Som jeg nenvte så blir det skikkelig retrostil og det til gangs. Ser liksom for meg en gammel bil i nytt karrosseri eller noe i den duren  :shifty:

Siden det var Hitler som grunnla idè'n med Boble i 30 åra så blir det i den retningen.

Tipper milllitærfolka her inne kjenner igjen dekalene  :shifty:;)

 

CIMG0026.jpg

CIMG0030.jpg

CIMG0031.jpg

CIMG0058.jpg

CIMG0060.jpg

CIMG0061.jpg

CIMG0062.jpg

CIMG0063.jpg

 

Bør vel kanskje si at Hitler og de folka der ikke tilhører min vennekrets.

 

Svein Ivar  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var Hitler som grunnla idè'n med Boble i 30 åra så blir det i den retningen.

 

Njaaa... Ferdinand rappa vel egentlig ideen og det første designet fra sjekker'ne.

Så kom det vel en "liten invasjon" i veien for et søksmål.

Hitler løste det ved å beordre nedleggelse av produksjon av Tatra T97.

Men VW betalte faktisk Tatra erstatning på begynnelsen av -60 tallet.

 

Østblokkbiler er heller ikke hva det engang var.

Her er det siste fra Russland, Marussia;

 

2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har det skjedd litt her igjen  :)

 

Som sagt før så kommer dette til å bli en skikkelig retro sak og etterhvert som tingene har gått fremover kom det en idè om å forsøke å lage et lite diorama. Dette blir mitt første diorama så det blir spennende å se om jeg får det til.

 

CIMG0068.jpg

CIMG0073.jpg

CIMG0067.jpg

Bilde011.jpg

Bilde012.jpg

Bilde013.jpg

Bilde016.jpg

 

En kokende sommer hilsen fra en svett Svein Ivar  8)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da anser jeg meg som ferdig med dette prosjektet her  :)

Som sagt før så er dette første gangen jeg lager et diorama av denne kaliber så det har blitt litt prøving og feiling. Til slutt så ble jeg såpass fornøyd at nå mener jeg hele prosjektet er ferdig  :)

 

Siden bilen står på en "grusvei" så fant jeg ut at den kunne jo ikke se helt ren og nyvasket ut så derfor har jeg støvet den ned litt her og der. siden man jo også pleier å både møte andre og kjøre bak andre så blir den også støvete foran. Derfor har jeg støvet ned bl.a lykteglassene og støtfangeren

Tror jammen jeg ble den første som ble ferdig med noe i denne gruppebyggingen  :shifty::)

 

Den litt orange flekken på rutene kommer av blitzen  :pinch:

 

CIMG0209.jpg

CIMG0211.jpg

CIMG0213.jpgCIMG0217.jpg

CIMG0221.jpg

 

Svein Ivar  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.