Gå til innhold
  • Bli medlem

Kan man lage en Norsk F-16 av Tamiya sitt nye sett ?- JA !, det kan man *ferdig*


Anbefalte innlegg

Har hatt en liten pause på denne pga bryllup og ferie, men er tilbake for fult.  Snart ferdig med dekalene og M4 delene, samt IRIS-T missilen.  Bilder kommer iløpet av uka.

 

Men jeg har gjort en liten tabbe med ett par panel linjer som burde vært fylt og pusset ser jeg.

 

Denne blir fint ferdig til Southern Challange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Niels :)

 

Det var ikke så ille som jeg fryktet, det måtte files litt ned før jeg "plastra" igjen hele området. Brukte miliput til jobben og det gikk egentlig ganske smertefritt. Når milliputen var tørr så var det å pusse den ned til riktig fasong og reskrible panelene, vel den delen gikk ganske til helvete, men forsøkte i allefall.

 

Totaltsett begynner jeg å bli ganske fornøgd, jeg har blemma meg litt ut på tallene på halen, men for å fixe det må jeg gjøre hele greia på nytt, noe jeg ikke tror jeg kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette prosjektet er så godt som ferdig, noen små detaljer igjen, litt tørking så er denne i boks.

 

Det gikk egentlig ganske smertefritt, men jeg har blemma meg ut på ett par pungter. Callnummeret har litt feil font, nav-lysene på siden av luftintaket har ikke kommet på plass.. ennå.. og ett par paneler jeg har glemt. Bortsett fra det har det gått ganske smertefritt.

 

Jeg begynte med en Tamiya F-16 Block 25/32 og ved hjelp av:

 

*Wolfpack resin dragshute hale.

*Tamiya fotoets,pitotrør og AOA sensorer for F-16 C

*IRIS-T , rappet fra Revell Eurofighter

*JHMTS enhet, scrachbygget

*Dekaler fra Vingtor, Hasegawa og Zotz

 

Så ja det går fint an å lage en Norsk F-16 AM M5. Omsider kan en lage en MLU uten alt for mye trøbbel.

 

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.