Sten Arne Brunsby Posted July 14, 2008 Author Share Posted July 14, 2008 Har hatt en liten pause på denne pga bryllup og ferie, men er tilbake for fult. Snart ferdig med dekalene og M4 delene, samt IRIS-T missilen. Bilder kommer iløpet av uka. Men jeg har gjort en liten tabbe med ett par panel linjer som burde vært fylt og pusset ser jeg. Denne blir fint ferdig til Southern Challange. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Arne Brunsby Posted July 17, 2008 Author Share Posted July 17, 2008 Har jobba litt med cocpiten og dekalpåsetting er i full gang. Skl begynne på stencelingen før siste finpussen. Jeg lagde hjelmen med JHMTS og la den pent på setet for å skape litt ekstra liv der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted July 17, 2008 Share Posted July 17, 2008 Den hjelmen var en fiks detalj. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted July 17, 2008 Share Posted July 17, 2008 Bare et kontrollspørsmål - hadde flyet "fokker-font" paa call no. med disse merkene? Trodde det var "FLO-font" som var "in" på F-16 nå jeg... Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Arne Brunsby Posted July 17, 2008 Author Share Posted July 17, 2008 det var det da.. sikter på denne,men mulig jeg har bomma bittelitt... får se om jeg gjør noe med det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted July 17, 2008 Share Posted July 17, 2008 Uten å sitte med fasit i handa, så er vel Vingtor svarte call no nærmere enn fokker-tallene, og de er tilgjengelige. DU har heldigvis en måned på deg til å reparere om du bestemmer deg for det. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Arne Brunsby Posted July 18, 2008 Author Share Posted July 18, 2008 jupps, skal se om jeg har nok tall igjen der. går hardt utover 6/9 tallene av en eller annen merklig grunn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted July 18, 2008 Share Posted July 18, 2008 jupps, skal se om jeg har nok tall igjen der. går hardt utover 6/9 tallene av en eller annen merklig grunn Jassaa, tenker du bare paa 6? Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Arne Brunsby Posted July 18, 2008 Author Share Posted July 18, 2008 klart det , er ikke det noe alle gutta gjør Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Olsen Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niels Christian Boman Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Genial model - virkelig bra! Var det mye som måtte tettes rundt halen? Har hørt litt forskjellige alternativer på hvordan man kan bygge opp det flate partiet for å dekke Charlie-halen som ikke blir brukt? MVH Niels Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Arne Brunsby Posted August 5, 2008 Author Share Posted August 5, 2008 Hei Niels Det var ikke så ille som jeg fryktet, det måtte files litt ned før jeg "plastra" igjen hele området. Brukte miliput til jobben og det gikk egentlig ganske smertefritt. Når milliputen var tørr så var det å pusse den ned til riktig fasong og reskrible panelene, vel den delen gikk ganske til helvete, men forsøkte i allefall. Totaltsett begynner jeg å bli ganske fornøgd, jeg har blemma meg litt ut på tallene på halen, men for å fixe det må jeg gjøre hele greia på nytt, noe jeg ikke tror jeg kommer til å gjøre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Arne Brunsby Posted August 10, 2008 Author Share Posted August 10, 2008 Vel, dette prosjektet er så godt som ferdig, noen små detaljer igjen, litt tørking så er denne i boks. Det gikk egentlig ganske smertefritt, men jeg har blemma meg ut på ett par pungter. Callnummeret har litt feil font, nav-lysene på siden av luftintaket har ikke kommet på plass.. ennå.. og ett par paneler jeg har glemt. Bortsett fra det har det gått ganske smertefritt. Jeg begynte med en Tamiya F-16 Block 25/32 og ved hjelp av: *Wolfpack resin dragshute hale. *Tamiya fotoets,pitotrør og AOA sensorer for F-16 C *IRIS-T , rappet fra Revell Eurofighter *JHMTS enhet, scrachbygget *Dekaler fra Vingtor, Hasegawa og Zotz Så ja det går fint an å lage en Norsk F-16 AM M5. Omsider kan en lage en MLU uten alt for mye trøbbel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 PEEEEEENT som vanlig detta kan ikke annet enn å bøye seg i sparkelstøvet :praise: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Hvidsten Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Vakkert! Godt jobba Sten Arne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Gratulerer med godt fullført modell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Olsen Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Oi, dette ble virkelig pent. Ser fin og velbrukt ut. Eneste jeg synes du skulle gjort noe med, er felgene. Synes de ser litt for rene ut. Tror det hadde blitt fint å få dempet de litt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts