Gå til innhold
  • Bli medlem

[Ferdig] North American Harvard --- Einar Sandvik


Anbefalte innlegg

Jeg mener Luftforsvaret/Flyvåpnet hadde flere (4-5) SNJ'er. Men jeg vet ikke om alle hadde kort eksosrør.

 

Åkke som, vi tar gjerne modellen din, Einar.  :praise:

 

Jeg skal rette opp tittelen. Merk at jeg setter til "Tildelt" selv om modellen er ferdig. Det er fordi den ikke er levert og installert i monteret. (Kanskje jeg ikke har vært helt konsekvent der, jeg får sjekke).

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket litt jeg også, siden jeg tviler litt på det du skrev. SNJ var nemlig U.S. Navy sin betegnelse på Texan, tilsvarende USAAF sin betegnelse AT-6. Derfor virker det rart at USAAF skulle ha hatt en SNJ. Det kunne de jo hatt, men da ville de gitt den ny betegnelse.

 

Åkke som, i henhold til min oversikt, fra Limtuben Vol. 14 Nr. 2 (fra 1988 - en artikkel som jeg har skrevet selv ....) var M-AB - M-BF  pluss M-BH - M-BM, av typen Harvard Mk.IIB. M-BG og M-BN var SNJ-4 mens M-BO, M-BP og M-BR var SNJ-3.

 

I min bildesamling finnes både M-BN og M-BO med kort eksosrør. De andre SNJ'ene har jeg ikke bilder av.

 

Men din modell er uansett glimrende.  :thumb:

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.